To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] Problem ze skrzynią biegów!!!

Anonymous - 04-07-2007, 21:51
Temat postu: [C52A 1.5] Problem ze skrzynią biegów!!!
Witam. Moja przygoda z tą marką juz się skończyła, jednakże w domu został jeszcze jeden COLT z którym mam probllem.... tak jak w temacie - w pewnym momencie z układu napędowego zaczęły dobiegać strasznie niepokojące dźwięki (jak by ktś młotem 5 KG walił w półosie) moje podejrzenie padło na przegób... (prawy) ponieważ z tamtąd dochodziły odgłosy - rozebrałem półoś i wszystko w jajlepszym porządku, zero luzów, kulki w stanie idealnym (dodam, że obydwa przegóby wymieniałem jakieś pół roku temu) wyjołem drugi i tez wszystko great. Nadmienie, że tuleje wachaczy oraz gumy tez wymieniane jakies 3 miesiace temu, więc żadnych luzów na kołach. Teraz stwierdziłem że winna jest skrzynia biegów, po odpaleniu na koziołkach (koła założone) i wrzuceniu biegu (jedynka bez gazu)silnik ma ochote wyskoczyć z kasty, półosie ciągnom ale wszystko telebocze sie niemożliwie, najciekawsze jest to, że raz poraz wszystko ustaje i auto ciągnie normalnie (nie ma znaczenie na jakim biegu zawsze to samo). Na drodze jest to samo, ujechać nie idzie, a po chwili po dodaniu lub ujeciu gazu przez chwile jest dobrze, nie jest to regułą. Moja diagnoza na dzień dzisiejszy to skrynia na dół i w mak... prawdopodobnie mechanizm różnicowy) może juz ktoś miał taki przypadek to mi doradzi co to moze byc. Z góry dzieki za pomoc. POZDRO :)
ROMEL - 06-07-2007, 14:00

Łożyska w skrzyni biegów... najbardziej wywalone główne na dyfrze...

A co z przegubami wewnętrznymi...??


PZDR

Anonymous - 29-12-2007, 00:17

ROMEL napisał/a:
Łożyska w skrzyni biegów... najbardziej wywalone główne na dyfrze...

... mam z dyfra (czyli mechnizmu różnicowego) jakieś dźwine odgłosy (dzwoni i szumi) Szczególnie podczas jazdy na wyższych biegach. Im wyższy tym głośniej. Oczywiście na 5-tym najgłośniej.

Zdażyło się że jadąc z małą prędkością na luzie z dyfra słyszałem niesamowity łomot przypominający "wleczony wydech po asfalcie". Coś się rozsypuje :!:

Co w tym dyfrze jest do zrobienia?
Jakie elementy mogły się zużyć?
Czy to warto naprawiać i czy to skomplikowana robota?

Skrzynia poza tym chodzi bardzo elegancko i gładko.
Nie chcę aby podczas jazdy się rozleciała.

Szkoda że nigdy nie bawiłem się w naprawę srzyń biegów.
Robiłem prawie wszystko poza skrzyniami biegów :-(

Anonymous - 13-01-2008, 10:34

jeśli potrzeba mam skrzynię na sprzedanie stan idealny z gwarancją rozruchową


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group