Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Co tak głucho szumiiiiii???
Anonymous - 09-07-2007, 20:21 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Co tak głucho szumiiiiii??? Witam,
co jeszcze może głucho szumieć z przodu (napewno nie są to łożyska bo właśnie wymieniłem). Problem nie ustąpił tylko zmalał po wymianie, ale jeszcze coś mi szumiii co to może być - może któryś z Was mi powie. Proszę o pomoc w diagnozie, pozdrawiam
Anonymous - 09-07-2007, 20:23
A opony sprawdzałeś?
maxwell61 - 09-07-2007, 23:00
tak jak mówi jaceko, ... wystarczy że jedna jest spiłowana i szum że hej....
p.s. no chyba że szumi "do koła" las ...
Anonymous - 10-07-2007, 11:41
opony jak nowe z odpowiednim ciśnieniem. To nie to....., ale dięki
Anonymous - 10-07-2007, 12:04
Ja tez miałem opony wygladające ja nówki a szumiały ze szok. Po przejechaniu 100km to az głowa bolała. Dla upewnienia sie przełożyłem opony z jednej osi na druga.
maxwell61 - 10-07-2007, 15:18
stajszek, spróbuj np. załozyć zimowki i wówczas jechac lub jak maz inne letnie...wtedy wyjdzie przyczyna czy to są opony...powiem szczerze że jesli nie opony i łozysko to naprawdę nie mamm pojęcia co to może być ...pozdrawiam
mlun - 11-07-2007, 10:02
No jeśli by nie opony i łożyska to moze cos z bębnami?Wiem że to by raczej piszczalo ale róznie to bywa.Może okładzina starta coś nie odbija do końca i metal o metal trze.Ale to tylko takie gdybanie.
saphire - 12-07-2007, 16:33
Podnieś kółko do góry i rozpędź i posłuchaj czy szumi czy nie ale imho ja obstawiam że to szmatławe lub wyząbkowane opony.
maxwell61 - 12-07-2007, 22:44
koniecznie napisz co było jeśli usterka została usunięta..pozdro
mlun - 13-07-2007, 08:00
To może nas w takim razie oświeć jakie ty masz opony wogóle skoro już temat się wokół tego kręci?
turek61 - 21-07-2007, 22:58
Słuchajcie...a mi nie daje spokoju jedna sprawa.Zastanawiam się czy to, że naprzeciwko zaślepek halogenów w zderzaku (tych plastikowych żeberek) od strony koła jest ta ożebrowana blacha nie powoduje jakiegoś dodatkowego szumu. Przecież przy szybkiej jeździe powietrze wpada w tą zaślepkę a później przelatuje tymi otworami w nadkolu.
Taki przelot powietrza może nieźle nahałasować.
Już nie raz nosiłem się z zamiarem zatkania całkowitego czymś tej zaślepki i sprawdzenia ale jakoś nigdy nie ma czasu.
Może za bardzo kombinuję i wymyślam... jeżeli tak to mnie oświećcie
Pieniek - 22-07-2007, 07:55
Ja obstawiam wyząbkowaną oponę. sam tak miałem z lewym przednim kołem i zorientowałem sie dopiero po przekładce kół przednich na tył kiedy to szum powęrował na tył razem z lewym kołem. Po wymianie opon nastała błoga cisza. Wulkanizator powiedział, że już w kilku Carismach spotkał sie z tym problemem. Dodam, że optycznie opona wyglądała doskonale i trzeba mieć doświadczenie żeby pod ręką wyczuć wyząbkowanie.
turek61 - 22-07-2007, 11:37
| Pieniek napisał/a: | | opona wyglądała doskonale i trzeba mieć doświadczenie żeby pod ręką wyczuć wyząbkowanie. | Słuchaj... mając z tym do czynienia opisz to dokładniej.Jak to jest wyczuwalne...
Pieniek - 23-07-2007, 18:22
Po prostu głębokość bieżnika na całym obwodzie koła zmienia się. Coś jakby sinusoida o bardzo małej amplitudzie. Ja sam nie bardzo mogłem to wyczuć jednak wulkanizator przeciągnął tylko ręką i od razu powiedział, że wyząbkowana. Podejrzewam, że jeśliby dobrym przyrządem mierzyć głębokość bieżnika co kilka, kilaknaście centymetrów wzdłuż obwodu to można by wychwycić różnicę.
turek61 - 23-07-2007, 19:45
OK. Dzięki
|
|
|