To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] Gdzie jest złącze MUT? szukanie błędów

Anonymous - 10-07-2007, 20:10
Temat postu: [E54A 2.0 V6] Gdzie jest złącze MUT? szukanie błędów
Witam

w którym miejscu szukać złącza do podpięcia diody, by wymrygać sobie kody błędów.
Ze strony Krzyżaka wziąłem wszystkie informacje jak to zrobić. Jedyne co mi się nie udało to znaleźć te złącze.

Byłbym wdzięczny za podpowiedź, może nawet zdjęcie?!
Chodzi oczywiście o galanta E54A 2.0 V6

Pozdrawiam

czekoladka_1981 - 10-07-2007, 20:35

doprze - szukaj pod kierownicą z tyłu za konsolą tam znajdziesz.
Anonymous - 11-07-2007, 11:56

Po prawej stronie kierownicy od spodu pulpitu ,wrazie jakiś problemów możesz pisać do mnie
roch_27 - 11-07-2007, 14:26

Hej poniżej załączam fotki z lokalizacją złącza




pozdro

Anonymous - 11-07-2007, 16:35

bardzo slicznie wszystkim dziekuje ;) bede dzis sobie mrugac !

[ Dodano: 11-07-2007, 19:39 ]
znalazłem dwa gniazda. Jedno czarne (żeńskie), drugie białe (męskie). Czarne znajduje sie bliżej środkowej konsoli, białe znajduje się centralnie.
Domyślam się że to te białe (są w nim 3 wystające piny).

Zdjęcie białej wtyczki w trybie tekstowym :lol: :

wtyczka:

o o X X o I I
o o I o o o o


Legenda:
o - puste miejsce na "pin"
I - wystający "pin"
X X - miejsce na zatrzask z drugiej wtyczki

Podłączałem w różnych kombinacjach i załączałem stacyjkę na ON, niestety 12V dioda się nie zapaliła, czy ktoś może się domyślać dlaczego?

Czy to możliwe, żeby w moim Galu znajdowało się złącze OBD2? te czarne? Oraz jak rozumieć:
"sprawdzenia błędów dokonuję się przez podłączenie pinu nr 1 do masy" ?
masy czyli czego?


Pozdrawiam

Anonymous - 11-07-2007, 19:54

Wtyczka diagnostyczna. 1 = Końcówka diagnostyczna 4 = UziemienieOdczyt-Podłączyć końcówkę 1 do końcówki 4. -Włączyć zapłon. -Na wyświetlaczu w tablicy rozdzielczej pojawiają się kody błędów.Resetowanie-Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora na 30 sekund.Sygnał-Cyfra 1: Impuls świetlny o długości 1.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą. - Przerwa, lampka gaśnie na 2.5 sekundy. - Cyfra 2: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą. - Przerwa, lampka gaśnie na 2.5 sekundy. -Po przekazaniu pierwszego kodu następuje przerwa (lampka gaśnie na 2.5 sekundy), a następnie przekazywany jest kolejny kod. -Kiedy przekazane zostaną wszystkie kody następuje przerwa (lampka gaśnie na 4.5 sekundy), a następnie powtarzana jest sekwencja kodów błędów. Kody są powtarzane dopóki końcówka 1 jest podłączona do końcówki 4 we wtyczce diagnostycznej.Kody błędówUsterek nie ma wtedy, gdy lampka kontrolna silnika pulsuje w sposób ciągły co 0.5 sekundy. Jeśli lampka kontrolna silnika pozostaje zgaszona, to ECU jest uszkodzony (kod błędu 0). 11 Sygnał czujnika tlenu bez zmian (przód) 12 Wirowy miernik przepływu powietrza Karman. 13 Zbyt niskie lub zbyt wysokie napięcie na czujniku temperatury powietrza. 14 Czujnik położenia przepustnicy z przełącznikiem biegu jałowego. 15 Czujnik położenia silnika regulacji prędkość na biegu jałowym. 21 Czujnik temperatury chłodziwa. 22 Czujnik obr/min. 23 Czujnik zwrotnego położenia odkorbowego. 24 Czujnik prędkości pojazdu. 25 Czujnik ciśnienia bezwzględnego. 31 Czujnik uderzeń. 36 Złącze korekcyjne zapłonu (złącze jest podłączone do uziemienia lub występuje zwarcie w zespole przewodów) 41 Wtryskiwacz. 44 Moduł zapłonu, cewka zapłonowa, cylinder 1 i 4. 52 Moduł zapłonu, cewka zapłonowa, cylinder 2 i 5. 53 Moduł zapłonu, cewka zapłonowa, cylinder 3 i 6. 54 Element uniemożliwiający uruchomienie. 55 Silnik skokowy lub regulacyjny prędkość na biegu jałowym. 59 Sygnał czujnika tlenu bez zmian (tył) 61 Sygnał przesunięcia przekładni automatycznej. 62 Dwusuwakowy zawór silnika regulacji. 71 Solenoid próżniowy (TCS) 72 Solenoid układu wentylacji (TCS)

[ Dodano: 11-07-2007, 20:00 ]
Najlepiej ściągnij sobie na emule program INFO-TECH jest tam dużo ciekawych żeczy łącznie z tym co jest napisane u góry do tego zdjęcia części i rysunki.

Anonymous - 12-07-2007, 16:42

ponowne dzięki.

Udało się !!!! ale na tym koniec dobrych wieści...
wyczytałem 4 błędy: 12, 13, 25, 41.

Teraz czeka mnie dużo pracy by je usunąć.

Wielki dzięki, fajnie jest móc na kogoś liczyć :lol:

Krzyzak - 12-07-2007, 16:53

doprze napisał/a:
ponowne dzięki.

Udało się !!!! ale na tym koniec dobrych wieści...
wyczytałem 4 błędy: 12, 13, 25, 41.

Teraz czeka mnie dużo pracy by je usunąć.

Wielki dzięki, fajnie jest móc na kogoś liczyć :lol:

to wyglada jakby wybuch gazu zniszczyl przeplywomierz (12, 13, 25) oraz zly emulator wtryskiwaczy (41)
czyzby kolega mial LPG?

Anonymous - 12-07-2007, 17:01

taaaaak .... kolega ma gaz.


Kupiłem auto już z tym gazem :( od samego początku wiedziałem, że to źle wróży.

1. Zły emulator? z czym to się je?

2. Jeśli chodzi o przepływomierz to wymienię go w najbliższym czasie - na używany oczywiście, ale wyjęty z auta które jeździło bez gazu. Można jakoś przeciwdziałać takim wybuchom?

3. Przy okazji jeszcze jedno pytanie związane z wtryskiwaczami (??).
Otóż gdy auto pracuje na benzynie obroty falują w zakresie 700-1200 obr. Wogóle wygląda tak jakby na którymś z cylindrów nie pracowało. Czyżby to własnie było spowodowane tym błędem 41 ?
Na gazie obroty trzymają się równiutko.

Z góry dziękuję po raz enty :mrgreen:

Krzyzak - 12-07-2007, 17:04

1. trzeba zmienic na taki po ktorym 41 juz nie wyskoczy - gazownicy powinni wiedziec o co biega
2. zdemontowac instalacje tudziez zrobic tzw. bum-klapke (polecam przejrzec dzial LPG)
3. tysiace przyczyn - od wypalonych gniazd/zaworow przez zatarte wtryski po CHGW co - takie uroki zlej lub zle serwisowanej instalki...

Anonymous - 13-07-2007, 16:56

Bum-klapka istnieje.
Ale na stówkę walnęło z gazu... i na stówkę zły emulator wtryskiwaczy - jak się okazało warsztat, który zakładał tą instalację do najlepszych nie należy.

Czy z popsiutym przepływomierzem możną żyć? nawet używane są strasznie drogie...
znalazłem za 400 zł... troche przybogato.

Krzyzak - 15-07-2007, 20:02

spoko - juz oszczedziles na ta przeplywke
z uszkodzona bedzie tak jak teraz - kulawo
a masz na pewno podlaczona wtyczke - rzadko padaja wszystkie 3 czujniki naraz

Anonymous - 15-07-2007, 22:41

tak - wtyczka podłączona! :lol:

zacząłem całe dochodzenie po tym, jak mechanik po wymianie filtra powietrza - nie podłączył jej. Komputer nałapał błędów. Na benzynie nie chodził wogóle, na gazie "kulawo". Po podłączeniu tej wtyczki wróciło do stanu poprzedniego... czyli na gazie chodzi ok (nie licząc spalania w granicach 15 litrów gazu po mieście), na benzynie pracuje niezabardzo.
Gazownik coś tam poregulował i polecił zmienić sondę lambdę - więc zmieniłem.
Zrobiłem test ecu - nie pokazuje błędu sondy, ale 12, 13, 25, 41.
Chciałem przed resetem zrobić porządek z przepływomierzem, ale chyba sobie daruje.
Przeczyszczę przepustnicę, sprawdzę świece, przewody i zresetuję Ecu.
Zobaczę co będzie.

Mam pecha do aut z założoną już instalacją gazową.

Pozdrawiam

[ Dodano: 17-07-2007, 19:54 ]
zresetowałem komputer...

po ponownej bróbie wymrygania błędów - kontrolka pulsuje jednym rytmem - czyli BRAK BŁĘDÓW !!!!!!!!!!!!!!

tochę jeszcze trzęsie na benzynie, ale jutro posprawdzam świece, przewody, może obroty troche podreguluję....

pojeżdzę na beznynce trochę, troche na gazie i sprawdzę błędy jeszcze raz!

Sądze, że te błędy powstały na skutek strzału z gazu..........

[ Dodano: 19-07-2007, 22:33 ]
okazało się, że ten co zakładał gaz schrzanił robotę. założył jakiś pierścień z klapką, stosowaną w silnikach turbo, a nie wolnossących - przez co tworzyło się podciśnienie. silnik się dławił.
swoją drogą przepustnica została wyczyszczona! strasznie zabrudzona była.
świece wymienione - tak przy okazji, skoro i tak doloty były zdemontowane ;)

Na benzynce śmiga, że aż miło. jutro jadę do gazownika na regulację!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group