[02-06]Lancer CS0 - Obroty maksymalne
Anonymous - 02-01-2006, 21:54 Temat postu: Obroty maksymalne Czy ktos wie może przy jakiej prędkości obrotowej jest pukt odciecia zaplonu w silnikach 1.6 (4G18) w lancerach 2004 ?
Jakoś nie mam śmiałości spróbować wejść na czerwone pole
Anonymous - 02-01-2006, 21:59 Temat postu: Re: Obroty maksymalne
zulu napisał/a: | Czy ktos wie może przy jakiej prędkości obrotowej jest pukt odciecia zaplonu w silnikach 1.6 (4G18) w lancerach 2004 ?
Jakoś nie mam śmiałości spróbować wejść na czerwone pole |
Jak nie masz śmiałości, to ja mogę zrobić Ci tę uprzejmość
Anonymous - 02-01-2006, 22:09
.. i razem powitamy wylatujące korbowody
Anonymous - 02-01-2006, 22:24
zulu napisał/a: | .. i razem powitamy wylatujące korbowody |
No nie żartuj. Po to własnie odcina, żeby ich nie oglądać. Ciągnij śmiało, jeszcze nikt od jednorazowego odcięcia nie zrobił sobie krzywdy.
Matejko - 03-01-2006, 00:11
Fido__ napisał/a: | zulu napisał/a: | .. i razem powitamy wylatujące korbowody |
No nie żartuj. Po to własnie odcina, żeby ich nie oglądać. Ciągnij śmiało, jeszcze nikt od jednorazowego odcięcia nie zrobił sobie krzywdy. |
ani nie slyszalem aby ktos sobie kuku zrobil w mitsubishi od krecenia pod czerwone pole co innego w jakims niemieckim wozidle
Kofi - 03-01-2006, 00:33
ja cari wiele razy krecilem do odciecia. Pamietaj aby jednak robic to przy temperaturze roboczej. Na zimno to raczej niepolecam.
Karwoś - 03-01-2006, 07:30
No pewnie - pojedyńcze kręcenie na pewno mu krzywdy nie zrobi - może nie na 1 biegu - dość mocno sie wtedy odczuje takie odcięcie - a na wyższych biegach to troche delikatniej sie czuje. Ja sienolota kręciłem nie raz do 6200 (odcięcie) i nic jej sie nie stało - to na pewno Misiowi sie nic nie stanie. Ale może po prostu w serwisie zapytać - wkońcu to zapisane jest w komputerze samochodu i nie trudno to sprawdzić.
Hubeeert - 03-01-2006, 11:54
zulu u mnie odcinka jest przy prawie 9000 a Misiek ma już parę latek. Ja się nie boję kręcić do odcinki a przy 7000 zaczyna się czerwone
tomusn - 03-01-2006, 16:25
a jak z odcięciem w automacie? jak kręce go na maxa i na chwilkę odpuszczę to mi zmienia na wyższy
Hubeeert - 03-01-2006, 18:37
Normalny objaw - kickdown powoduje przerzucenie z powrotem na niższy bieg prawda? O ile oczywiście jest miejsce na obrotomierzu
Automaty nie kręcą się też do tak wysokich obrotów jak manuale o ile sobie przypominam.
Karwoś - 03-01-2006, 22:29
W automacie nie da sie przekroczyć czerwonego pola na biegu - zawsze zmieni bieg na wyższy. A kickdown to zmiana o 1 lub 2 biegi w dół - zależnie od biegu na którym sie jedzie - przynajmniej u mnie. A u mnie zmienia bieg przy 5900 - 6000 - więcej nigdy nie zakręci. Ale po co ma kręcić - to automat a nie EVO
Anonymous - 03-01-2006, 22:40
zalezy jaki automat, od czasu do czasu jezdze jednym takim w ktorym po wybraniu opcji tiptronic da sie go krecic do odciecia. mozna sobie potem tak caly czas jechac na max rpm.
Anonymous - 03-01-2006, 23:05
Wg moich obliczeń w 4G18 w modelu 2004 (czerwone pole na 6000 obr/min, moc max przy 5000) przełożenia są takie, że przy przyspieszaniu na maksa opłaca się dociągać do:
bieg 1 : do 6200 - 6300 (na czerwonym!)
bieg 2 : do 5900
bieg 3 : do 5900
bieg 4 : do 5500
Jak się spojrzy szczegolnie na zmiane z 1 na 2 - to widać, że jak ktos ruszy za "spokojnie" to wpadnie w dziure niskich obrotow na 2 biegu.
Stąd było moje pytanie.
Dzięki za uspokajające zachęty Spróbuję przy najbliższej okazji
Karwoś - 03-01-2006, 23:08
A no ja niedługo pojeżdze tiptronickiem 160KM i sprawdze jak to wtedy jest. Ale chyba czerwone sie zaczyna przy 6500 - nawet nie zwróciłem uwagi (Mazda 6 2,3l). Ale zwykłym automatem nie da sie osiągnąć czerwonego pola - no chyba że sie włączy L i do dechy - ale tego nie próbowałem - jakoś mi szkoda:)Oczywiście można włączyć 2 albo 3 ale to juz większa prędkość przy czerwonym polu
luk_szc - 03-01-2006, 23:30
A u mnie jest L 1 2 3 D i na każdym zadanym biegu da się zaliczyć odcięcie oprócz D odcina mniej więcej przy 7000 czy 8000 tak mi się zdawało bo to było dawno . Ale z miłą chęcią sprwadzę
|
|
|