To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C53A 1.6] Nie pali na 4 gar!!! Pomocy !!!

szpala85 - 12-07-2007, 22:21
Temat postu: [C53A 1.6] Nie pali na 4 gar!!! Pomocy !!!
Witam !
Prosze drogich forumowiczow o rady ,duzo rad na temat silnika 4g61 , nie wiadomo co sie stalo ... Mechanik sprawdzil wszystko (po 11 na cylindru ,elektryka ok , wtryski ok , zawory ... idealnie wszystko chodzi ) ale kur.... nie dziala 4 cylinder ... :( , moze ktos sie spotkal z takim zjawiskiem ...
Czy przyczyna moze byc pekniety tlok ?

Prosze kazdego kto ma ten silnik o jakies sugestie ....

Pozdrawiam Szpala85

Hubeeert - 13-07-2007, 00:32

Wtryskiwacz zapchany. Tez to mialem. Te wtryski sa wrazliwe na brudne paliwo. Zdejmij listwe i sprawdz.
Bartek - 13-07-2007, 12:30

Albo ECU nie podaje sygnału..... dość częsta przypadłość przy początkach wylewu kondensatorów - ECU działa, ale nie podaje paliwa na jeden garnek.....
szpala85 - 13-07-2007, 18:19

Hubeeert napisał/a:
Wtryskiwacz zapchany. Tez to mialem. Te wtryski sa wrazliwe na brudne paliwo. Zdejmij listwe i sprawdz.


sprawdzone , wszystko dziala ( leja tak jak trzeba )

Bartek napisał/a:
Albo ECU nie podaje sygnału.


tez sprawdzony , rozkrecony i kondensatory byly wymieniane na nowe (dotego zostal podpiety pod laptopa i wszystko wskazuje ze jest OK)

:| juz niewiem , mechanik mówi ze sam zglupial i ze "ostatecznie trzeba rozbierac caly silnik bo to jest paranoja ...."

ps. czy w tym silniku co ja mam to powinny byc 2 walki czy jeden ?
bo patrze teraz po katalogach z czesciami to nie ma takiego silnika w tym roczniku (jest ale tylko z jednym walkiem ) , jak to wkoncu jest ?

Pozdrawiam

Hubeeert - 13-07-2007, 19:14

szpala85 napisał/a:
ps. czy w tym silniku co ja mam to powinny byc 2 walki czy jeden
2, nie bylo 4G61 SOHC tylko DOHC 16V
Zacznij od poczatku
1. Cisnienie ok
2. Paliwo jest
3. JAk z iskra?
Iskra to moze byc power transistor albo ECU. Czy ECU na pewno jest OK?

szpala85 - 13-07-2007, 19:33

Hubeeert napisał/a:
2, nie bylo 4G61 SOHC tylko DOHC 16V


czyli wszystko w porzadku ? bo juz przez chwile myslalem ze mam zrobionego swapa :| , (4g61 DOHC 16V 2 walki - ale czemu tak o nim malo slychac , np. w katalogach z czesciami ? ..... a nie mylilem sie :oops: znalazlem go w katalogach Inter Cars sorka 8) )

1 . ok.... po 11 na kazdym
2. ok..... wtryski dzialaja elegancko i tak samo wtryskują
3. ok... iskra tez jest :roll:
ECU tez jest ok :roll:

kruca :|

josie - 13-07-2007, 21:52

Może dopiero po wkręceniu świecy w włożeniu fajki gdzieś iskra ucieka...
Anonymous - 13-07-2007, 21:55

Zamień klable i świece :idea:
szpala85 - 13-07-2007, 22:11

Kable i swiece byly zamieniane i dalej tak samo . Dalej na 4 gar nie trybi ......
Anonymous - 13-07-2007, 22:12

Pęknięty tłok :?: :!:
szpala85 - 14-07-2007, 01:33

Bastek napisał/a:
Pęknięty tłok :?: :!:


tez tak mysle ale przeciez jest cisnienie :roll:
trzeba rozbierac silnik nie ma innego wyjscia :| , kur**** przyjechalem nim normalnie z Poznania i nastepnego dnia juz na 3 garach (troche go cisnolem ale czy to ma znaczenie ? .... przecież te silniki sa do tego przystosowane :roll: ...... nie dawali by na liczniku do 9000 rpm. bez powodu ? chyba ? :roll: )

Jeszcze jedno ? :roll: czy w tych GTi co ja kupilem to tylni zderzak byl normalny (czyli ten stalowy okragly ) czy ten z tymi dwoma wypustami (ten plastikowy ) ? :rolleyes: bo patrze teraz na prospekt i na obrazku jest 1,6 GTi 16v i ma normalny zderzak ? czy zle widze ?
prosze o pomoc .

Bartek - 14-07-2007, 19:55

Wymiana kondensatorów to nie wszystko - trzeba mieć conieco doświadcenia, żeby wiedzieć co jeszcze sprawdzić - na początek oscyloskop w dłoń i sprawdż, czy ECU podaje impulsy sterowania wtryskiwaczem. Jak Cię to przerasta, podeślij ECU do mnie ;)
szpala85 - 14-07-2007, 20:44

Bartek napisał/a:
Wymiana kondensatorów to nie wszystko - trzeba mieć conieco doświadcenia, żeby wiedzieć co jeszcze sprawdzić - na początek oscyloskop w dłoń i sprawdż, czy ECU podaje impulsy sterowania wtryskiwaczem. Jak Cię to przerasta, podeślij ECU do mnie ;)


powiem wam jak to bylo dokladnie : w Poznaniu jak go ogladalem wszystko chodzilo git (tylko bylo slychac to pukanie , ale to w Jeleniej Górze u mojego mechanika sie wyjasnilo ,krzywka jest do wymiany , pikus ) chodzil idealnie (obroty mial na = 900 rpm ) zrobilem jazde probna i zapierd**** jak przystalo na GTi , wróciłem do Jelonki okolo 19.00 , stoje na podwórku i jakos tak dziwnie obroty falowaly (nierowno pracowal i glosniej pukal , jak Disel ) , zostawilem go na noc . W poniedzialek rano (godz. 7.00 ) odpalilem go tak o .... :wink: zeby zobaczyc czy dalej stuka , i odpalil bez zadnego problemu na "tyk" , tylko strasznie stukal . wrucilem z roboty (godz. 16.00 ) , wsiadam do Colta i odpalam (za szybko puscilem kluczyk i tylko zawirowalo ) , potem probuje znowu i juz jest problem ..... nie chce odpalic , krece , krece ,krece .... probuje cos zalechtac ale dalej nic .... zostawiam go na 5 min. , potem znowu krece go do oporu ...... cos tam slychac ze lapie 1 cylinder ....... potem 2 ... potem 3 .... wskoczyl na 1500 rpm , ale strasznie nierowno chodzi , (nawet probuje strzelac z rury wydechowej ) , wciskam lekko gazu i obroty spadaja na 500 rpm . (telepie silnikiem ) , wciskam wstege i do Pana Mechanika , jak sie potem okazuje na 3 garach :| . i tak to bylo jak narazie to wszystko zostalo sprawdzone i jest naprawde w porzadku ( gosciu od którego kupilem tego GTi mówil ze po zerwaniu paska rozrzadu wszystko zostalo wymienione , i tak bylo , mechanik sprawdzil i potwierdzil ze sa nowe czesci ) .

w poniedzialek przed rozbieraniem silnika sprawdze jeszcze raz ECU

Anonymous - 15-07-2007, 12:14

hej Szpala zainteresowal mnie Twoj post gdyz ja tez mam Colta Gti tylko ze 1.8 i mialem dokladnie ten sam problem co Ty,jednak u mnie wyszlo na to ze to byly krzywe zawory ssace. zeby bylo smieszniej to ja tez kupilem "sprawne" co wiecej tez po strzale z paska i tez wlasciciel przekonywal ze silnik jest po remoncie! zonk! wczoraj skonczylem robote i p[oskladalem do kupy i lipa:( nie chce zapalic. przy okazji napisz prosze jak masz kable wpiete pod kolektorem. 2-3-4-1?? czy jak??pozdrawiam
szpala85 - 15-07-2007, 12:46

i tez ci nie chodzil na jeden gar ? ,a wszystko inne bylo sprawne ?

jakie byly koszta tej naprawy ? :roll:

Cytat:
jak masz kable wpiete pod kolektorem. 2-3-4-1?? czy jak??pozdrawiam
_________________


teraz auto stoi u mechanika .... w Poniedzialek jak do niego zajade zobaczyc co tam porobil to ci napisze

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group