To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Elantra, Lantra - Komputer ?? - już nie wiem czego sie czepić:

Anonymous - 14-07-2007, 22:27
Temat postu: Komputer ?? - już nie wiem czego sie czepić:
Witam!!!
Walcze z moją Lantrą 1.6 DOHC 92r już ładnych pare miesięcy. Problem polega w skrócie na:
bardzo dużym spalaniem(tylko w mieście: ok 16l, a na trasie o dziwo schodzi poniżej 7l), lekkim przyduszaniem przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu(lub zmianie biegów - po chwili obroty wskakują i jest ok), brak mocy. Wymieniłem już chyba wszystko co może być z tym związane: wszystkie filtry, silniczek krokowy, rozrząd, sonde lambda, świece, na wszelki wypadek kondensatory w ECU, czyściłem przepustnice, ustawiałem wolne obroty(na 800 - lekko falują od 700-900 max). To wszystko co mi teraz przychodzi do głowy. Wiem że do wymiany mam tłumik(środkowy i końcowy) ale to chyba aż tak nie wpływa na spalanie i moc. Sprężanie badałem i mam: 11 8 9 11. Spaliny wychodzą ok(dziwne ale tak jest) - tylko troszke za dużo tlenu. Nie bierze oleju. Ma ktoś z Was jeszcze jakieś pomysły co to może być?? Nie sprawdzałem jeszcze wtryskiwaczy ale chyba sam nie sprawdze bo nie jestem mechanikiem i się niestety nie znam aż tak. Prosze o pomoc w miarę możliwości :) .
Pozdrawiam

Hubeeert - 14-07-2007, 22:56

xmsmmgr napisał/a:
Sprężanie badałem i mam: 11 8 9 11

To mi sie nie podoba

Na forum byl opisywany przypadek gdy samochod palil niesamowite ilosci wachy - winna byla zle podlaczona sonda lambda. Tyle, ze o ile pamietam w 4G61 byla dwuprzewodowa. Wiec nie bardzo wiem jak zle ja podlaczyc...
A jak sie zachwouje na wolnych obrotach?
I jeszcze cos - Czy sprawdzales wtryski - znaczy czy nie leja, nie sa zasyfione?

Anonymous - 14-07-2007, 23:05

A dam rade sprawdzić jakoś sam?? Czy tylko u mechanika?? Ja mam 4-przewodową. A jak można sprawdzić czy jest dobrze podłączoną??W sumie kiedyś palił mi w mieście 8-9 ale praktycznie z dnia na dzień zaczął tak dużo palić. Jeżeli chodzi o wolne obroty to na ssaniu ok 1300 i spokojnie spada do tych 800 ale wtedy minimalnie falują(bardzo wolno ale jednak falują). Aha czujnik temeratury silnika też wymieniałem :)
Hubeeert - 14-07-2007, 23:07

Brzmi jak sonda lambda. Najpierw padla a potem zle podlaczyli. Pewnie grzalke pod sygnal...
Anonymous - 14-07-2007, 23:13

Hmmmm a pewnie nie da rady jakoś tego sprawdzić?? Tzn moge gdzieś znaleść rozpiskę który przewód gdzie powienien u mnie iść???Aha a czy paliłby mi normalnie wtedy na trasie??
Karol208 - 15-07-2007, 11:00

Wyjscia sondy maja rozne kolory przewodow zalezy od jej producenta Patrz tu

Grzakla sondy ma rezystancje czyli jesli masz miernik to sprawdzisz ktore kable to grzalka i musisz je podpiac pod te kabelki w aucie w ktorych po przekreceniu zaplonu pojavia sie napiecie.

na kablu sygnalowym sondy na zapalonym silniku powinno pojawic sie napiecie 0-1V zaleznosci jaki masz sklad mieszanki (miernik pomiedzy kablem sygnalowym a masa)

Wg mnie raczej to nie sonda mam auto tez MPI(bez sondy) i zachowuje sie podobnie jak u ciebie slaba moc.

Wykres kompresji jest TU ylko ze zanizony o 2 bary bo mierzylem przyrzadem innym to bylo ok 12bar ale wazna jest rozbieznosc pomiedzy cylindrami. Jako 5 cylinder zostala zrobiona proba olejowa 2cylindra czyli spiernicza juz troche przez pierscionki

Anonymous - 15-07-2007, 21:29

Czyli stawiasz na silnik?? :( (( A jest jakiś sposób żeby to na 100% potwierdzić bez jego rozbierania??
Krzyzak - 15-07-2007, 21:37

zrob ten tlumik - u kolegi byl pekniety kolektor wydechowy i palil po 14/100 a po wymianie kolektora spadlo do 7
tez robilismy cuda z lambda i ECU a wina byla po stronie zlej cyrkulacji spalin

e-gen - 15-07-2007, 23:13
Temat postu: Re: Komputer ?? - już nie wiem czego sie czepić:
xmsmmgr napisał/a:
Witam!!!
Sprężanie badałem i mam: 11 8 9 11.


Sprężanie - lub raczej kompresję w cylindrach masz kiepską, norma mówi że nie powinno być mniej niż 12 bar a rozstrzał między cylindrami więcej niż 1 bar. To może być jedna z przyczyn; druga - o której wspomniał Krzyżak - to układ wydechowy. Ze swojej strony dodam, że powinieneś obejrzeć kolektor wydechowy (zdejmij osłonę termiczną), gdyż kolektory lubią pękać. Konsekwencją może być oszukiwanie Lambdy - która myśli że jest za ubogo :)

BTW
Proponuję "pomógł" dla Karol208

Karol208 - 15-07-2007, 23:39

xmsmmgr, Sprawdz proba olejowa kompresje jesli nieznacznie sprezanie podniesie sie to szukaj dziury w gornej czesci cylindow czyli uszczelka, glowica, zawory. Jesli natomiast podniesie sie znacznie to niestety cisnienie zwiewa przez pierscionki.

Co do lambdy tak jak mowi Krzyzak i e-gen to sprawdz glownie czy nie ma gdzies nieszczelnosci w kolektorze przed nia(np, uszczelka kolektora)sonda dostaje mniej spalin wysyla do sterownika ze ma uboga mieszanke a sterownik podnosi dawke paliwa przez co auto duzo pali i ma mula.

Anonymous - 16-07-2007, 23:56

ok jak to sprawdze to się jeszcze odezwe. A to może powodować to że gdy gwałtownie nacisne pedał gazu to przez chwilke samochód się dusi a potem wchodzi na obroty??
Hubeeert - 17-07-2007, 00:02

eeee
A jak masz podpiete podcisnienia do regulatora cisnienia paliwa na listwie przy wtryskiwaczach? Aby na pewno dobrze? Bo mi to zaczyna wygladac na "stojacy" zawor albo zagnieciony/e wezyk/i od podcisnien.

e-gen - 17-07-2007, 09:25

@xmsmmgr a czy "przydusza się" również po rozgrzaniu silnika?
Anonymous - 17-07-2007, 10:26

Tak ale mniej - ale za to przy zmianie biegów czy jest zimny czy gorący napierw traci obroty(na chwileczkę) a potem jest ok - powoduje to takie szarpanie jakbym za szybko puszczał sprzęgło. Z tym podciśnieniem to szczere mówiąc nie wiem jak sprawdzić - możliwe że coś jest zapchane albo źle podłączone.
Karol208 - 17-07-2007, 11:44

xmsmmgr, Ja mam podobne objawy jak ty tylko na Pb (na LPG nie wystepuje) . Nie przeszkadza mi to zbytnio bo jezdze glownie na LPG. Przy zimnym silniku przydusza sie tylko wtedy gdy dodam mu gwaltownie gazu jak dodaje powoli to wszystko ok. przydusza sie tylko ponizej 2000RPM jak trzymam go na 2000rpm i dodusze do podlogi gwaltownie to wszystko jest OK. Przy goracym silniku tez podobna sytuacja tylko ze przyduszenie jest zdecydowanie mniejsze.
Lambda Jak pisalem odpada bo u mnie jej nigdy nie bylo nawet nie ma na nia miejsca w Kolektorze . Co do podcisnien to wyglada u mnie to TAK i TAK (nie patrzcie na balagan pod maska tak wygladalo po zakupie auta :biggrin: ) Przewody mam drozne byly sprawdzane. walcze juz z tym problemem ponad rok i fajnie ze nie jestem sam:)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group