To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] pokrywa zaworów - silikon czy uszczelka?

Anonymous - 18-07-2007, 12:58
Temat postu: [CA1A 1.3] pokrywa zaworów - silikon czy uszczelka?
hello
wykryłem nieszczelność w uszczelnieniu pokrywy zaworów. Przepala mi olej w miejscu gdzie są dwie środkowe świece. Po 4 miesiącach od wymiany oleju (mobil 10w40) musiałem dolać litr oleju - zastanowiło mnie gdzie uciekło - nie ma innych wycieków tylko był mały syfik obok świec. Zastanawiam sie czy musze kupować uszczelke czy mechanik ma nałóżyć nowy silikon. Chce od razu wyregujować zawory a potem wybrać sie na wymiane kondensatorów i diagnostyke ECU. Pytanie czy to kosztowna zabawa i czy znacie jakiegoś mechanika i elektryka w okolicach Sosnowca który da sobie z tym rade?

Hugo - 18-07-2007, 17:59

noise napisał/a:
Po 4 miesiącach od wymiany oleju (mobil 10w40) musiałem dolać litr oleju
Jaki przebieg zrobiłeś w tym czasie?
noise napisał/a:
zastanowiło mnie gdzie uciekło
Jak mocno leci spod pokrywy zaworów? Cieknie czy się poci?
noise napisał/a:
Zastanawiam sie czy musze kupować uszczelke czy mechanik ma nałóżyć nowy silikon
Tam nie może być żadnego silikonu. Tylko gumowa uszczelka. I bardzo ważne: jeśli nie chcesz żeby dalej leciał olej to musisz kupić uszczelkę firmy Elring (max. 40 zł). Jeśli kupisz z JC (ok. 25 zł) to poleci od razu. Sprawdzone kiedyś osobiście.
noise napisał/a:
Pytanie czy to kosztowna zabawa
Czas wymiany uszczelki i regulacji zaworów to max. 1 godzina. Koszt, hmm 80 zł bym dał. Nie więcej.
josie - 18-07-2007, 22:44

Hugo napisał/a:
Tam nie może być żadnego silikonu. Tylko gumowa uszczelka.


A dlaczego nie może być uszczelka + silikon?

Anonymous - 18-07-2007, 23:50

josie napisał/a:
Hugo napisał/a:
Tam nie może być żadnego silikonu. Tylko gumowa uszczelka.


A dlaczego nie może być uszczelka + silikon?


Sylikon + uszczelka to najpewniejsze wyjście, jakość uszczelek w sklepach jest wg. mnie tragiczna dlatego niektóre miejsca warto przesmarować sylikonem. Nie kup przypadkiem uszczelki korkowej, przeciekają jeszcze w opakowaniu :finga: . Pamiętaj o tym, że sylikon musi być bezkwasowy.

Hugo - 19-07-2007, 20:24

josie napisał/a:
A dlaczego nie może być uszczelka + silikon?
Producent tego nie przewidział. Założyłem kiedyś uszczelkę z JC i od razu ciekła. Oczywiście wcześniej wyklepałem nieco "przeciągnięte" otwory na śruby. Założyłem później uszczelkę firmy Elring i susza do dziś (ponad rok). Silikonu użyłem, ale symbolicznie i tylko i wyłącznie po to aby uszczelka trzymała się do pokrywy zaworów podczas przykładania do głowicy.
Anonymous - 19-07-2007, 20:30

Mi rowniez cieklo lekko spod pokrywy kupilem najtansza uszczelke wyprostowalem pokrywe zarowow w miejscu gdzie dociskaja ja sruby wszystko odtluscilem i do dzis nie ma sladu pocenia :) uszczelki sa na tyle grube ze przy dobrym docisnieciu nie ma prawa zadna przepuszczac tak mi sie wydaje :roll:
Anonymous - 20-07-2007, 09:52

dzięki chłopaki bardzo - Hugo - za 4 miechy przejechałem ok. 12000 km olej nie cieknie zbyt żywiołowo ani sie nie poci - widać poprostu że w danym miejscu olej jest wydmuchiwany jako dymek (lekkie osmolenie nad świecami) zamierzam kupić porządną uszczelkę (chyba odejde od części JC - żywcem nie mam zaufania) i dać do ustawiania zaworki.
Dzięki

Anonymous - 24-07-2007, 18:44

A co powiecie o uszczelce firmy AJUSA warto kupic???

Czy po wyregulowaniu zaworów nadal mozliwy jest dzwiek klekotania zaworów ja ustawilem tak jak zaleca serwisówka link http://img68.imageshack.u...ge=luzy1dl5.gif ale nadal słychac jak klekocze oczywiscie nie tak jak przed regulacja.

Anonymous - 24-07-2007, 20:27

Uszczelka Ajusa może być. A co do ustawiania zaworów, robiłeś to sam? Szczelinomierz był porządny? Zwróciłeś uwagę na to czy zawory ustawia się na zimnym czy na gorącym silniku? Nie pokręciłeś luzów zaworów ssących z wydechowymi? Jeżeli nie to może poprostu sprężyny zaworów są już wyklepane i klekoczą ze starości?
Anonymous - 24-07-2007, 21:10

Szczelinomierz jest nowy czy porzadny nie wiem ale przeciez jest tolerancja na wymiarach (mozna ustawic 0,21 czy 0,19 ssacy i raczej nie wpłynie to zabardzo na prace silnika). Ustawialem na goracym silniku ssacy 0,20 a wydechowy 0,25 zaworów nie pomyliłem. Moge jeszcze dodac ze po ustawieniu silniczek zaczał ładnie pracowac i jakby ma wiecej mocy
Anonymous - 25-07-2007, 17:03

Leciutkie cykanie zaworkow, jest jak najbardziej prawidlowe.

Nie mylic klekotania z cykaniem :D :D :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group