LPG - mnożnik, mapa wtrysku gazu STAG 300 - Lancer 1.6 113KM
wpie0 - 18-07-2007, 21:29 Temat postu: mnożnik, mapa wtrysku gazu STAG 300 - Lancer 1.6 113KM Interesują mnie ustawienia map wtrysku gazu i benzyny w STAG 300 do Lancera 1.6 113KM.
Mam założone:
reduktor tomasetto ciśnienie 1 BAR
wtryski żółte RAIL 1 OHM
średnica dysz w listwie VALTEK 1.8 mm, przewody 4mm, dysze w kolektorze ok. 3.5mm
Sam zabrałem się za regulację instalacji, kupiłem interfejs na Allegro, ściągnąłem i zainstalowałem program AcGasSynchro 1.13.12.0 ze strony ac.com.pl.
Auto teraz chodzi dobrze. Zastanawia mnie trochę spalanie ok. 25% więcej od benzyny.
Często zaświeca mi się również CHECK (błąd wtrysku) nie wiem czy ma to jakiś wpływ na spalanie. Podobno aby wyeliminować świecący się CHECK należy zamontować specjalny emulator do mitsubishi(opis na stronie j.w) lub wlutować rezystory 56 OHM.
Poniżej zamieszczam mapy wtrysku mojego auta oraz zdjęcia instalacji, proszę o ewentualne uwagi i podsyłanie swoich dla porównania.
wpie0@o2.pl
Anonymous - 19-07-2007, 09:14
Hmm, nie masz spadku mocy silnika, bo dysze 1,8 przy 83kW to za mało, powinny być 2,5mm
wpie0 - 19-07-2007, 11:41
Też mi się tak wydawało jak czytałem instrukcję do STAGA. Gazownicy założyli mi dysze 1.6mm. Ja rozwierciłem na 2mm i przy autoaklibracji wyskakiwał błąd "dysze za duże" mnożnik spadł poniżej 1. Więc zmieniłem na 1.8mm. Nie zauważyłem jakiegoś wyraźnego spadku mocy, wydaje mi się, że wręcz przeciwnie.
Sam już nie wiem jak powinno być wg. instrukcji STAG-a mnożnik po autokalibracji powinien mieścić się miedzy 1.1mm a 1.4mm, rozmawiałem na forum z jednym z gaziarzy, powiedział, że stara się aby po autokalibracji mnożnik zaczynał się od 1.6 i kończył na 0.
U mnie mnożnik wygląda trochę inaczej niż w teorii, szczególnie nie podoba mi się ta część rosnąca mnożnika dlatego też między innymi dalej drążę temat.
Być może instrukcja pisana była pod wtryski 3 Ohm czyli wolniejsze.
Marcino - 19-07-2007, 19:39
Ja w V6 mam chyba 2.2 albo 2.5 mm. w kolektorze chyba....
|
|
|