[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] luz na zaworach
Anonymous - 19-07-2007, 17:30 Temat postu: [CA1A 1.3] luz na zaworach Regulacja zaworów w silniku 1.3 12V jaki ma byc luz???
[ Dodano: 19-07-2007, 17:36 ]
kupie obrotomierz prosze o pomoc w znalezieniu.
Jakie obroty na zimnym a jakie na gorącym???
Hugo - 19-07-2007, 20:26
Jąkasz się? Temat poruszany miliony razy na forum.
[ Dodano: 19-07-2007, 20:28 ]
http://www.mitsubishi-gra...=luzy+zawor%F3w 20 sekund szukania.
Anonymous - 19-07-2007, 21:14
odnośnie linku http://img68.imageshack.u...ge=luzy1dl5.gif kto wyjasni blizej ten rysunek chodzi o kwestie ustawieia zaworów do regulacji (wału korbowego ) wynika ze wał ustawiamy na znaku aby ustawic zawory.......???? co dalej aby ustawic nastepne.....?
josie - 20-07-2007, 01:18
zawias napisał/a: | co dalej aby ustawic nastepne.....? |
Zrobić 360st wałem
Anonymous - 24-07-2007, 18:57
Jaką uszczelke pokrywy zaworów zastosować
Co powiecie o uszczelce firmy AJUSA warto kupic???
Czy po wyregulowaniu zaworów nadal mozliwy jest dzwiek klekotania zaworów ja ustawilem tak jak zaleca serwisówka link http://img68.imageshack.u...ge=luzy1dl5.gif ale nadal słychac jak klekocze oczywiscie nie tak jak przed regulacja.
Anonymous - 24-07-2007, 19:27
Zaciąg ręczny,lub ustaw się pod górką.Jeśli pod obciążeniem zawory grają to powtórz regulację.
Anonymous - 24-07-2007, 21:15
Zrobilem jak pisałeś i nic ----silnik sie zamulał drgał ale zawory głasniej nie klekotały jedynie tak jak na wolnych obrotach.
Anonymous - 25-07-2007, 16:54
Luz na zaworach w 4G13:
wydech - 0.25 mm
ssacy - 0.2 mm
Zawory regulujesz na GORACYM SILNIKU!!!!!
Anonymous - 27-07-2007, 17:16
Dziwne wszedzie robi sie regulacje na zimnym wygodnie .Moje pytanie dlaczego nie w MITSUBISHI wiem ze serwis tak podaje a nie mogli podac ile ma byc na zimnym.
Osobiscie ustawiałem na goracym i zadna to przyjemność wszystko gorace
Krzyzak - 30-07-2007, 11:02
oczywiscie, ze podaja tez luz na zimnym, tylko tak sie sklada, ze 99% swojej pracy silnik jest goracy i najlepiej aby wtedy zawory byly prawidlowo ustawione
Anonymous - 31-07-2007, 09:29
Na gorąco cieżko cokolwiek zrobic (dobrze ustawic zawory) to taka uwaga.Luz zaworów to precyzyjna praca która pochłania troche czasu te ok 20-30min a temperatura spada z czasem i silnik juz nie ma swojej temperatury pracy. Luz podany jest ssacy 0,20 wydechowy 0,25 NA GORACYM -a goracy to on jest przez ile....???????
ROMEL - 31-07-2007, 09:36
Zawias ... spokojnie...
Zauważ że manual dotyczy warsztatu - lub serwisu... i tam regulacja zaworów odbędzie sie w ciągu 10min wraz z ściągnięciem pokrywy... różnica temperatur (spadek podczas regulacji będzie nie wielki) no niech będzie około 10% - bo trzeba pamietac że istnieje coś takiego jak inercja cieplna... i jak rozpoczniemy regulacje bezpośrednio po zgaszeniu silniczka ędzie wszystko OK....
Jeśli chodzi o temp. no owszem do przyjemności to nie należy, z jednej strony parzy a z drugiej opory oleju w gębę sadzą.... ale czegoż się nie robi dla Misia...
Regulacja na gorąco eliminuje wszelkie błędy, różnice od nominału wymiarowe czy inne poszczególnych elementów...
Jak napisał Krzyzak... silnik w swoim żywocie pracy w 99.9% jest gorący... więc wypadałoby go regulowac we wszelaki sposób an gorący...
To tak jakbyś poszedł do kliniki kardiologicznej i rozbił sobie test wyczynowy leżąc na kanapie przed telewizorem.... coś nie tak... chyba
PZDR
Anonymous - 31-07-2007, 09:37
Przeciez wiemy, ze nie bedziesz robil tak ze nagrzejesz do 90 st. zdejmiesz pokrywe, ustawisz dwa zawory, zalozysz pokrywe i znow bedziesz grzal do 90.
Bo nawet niech Ci przez 30 min. - bo tyle gdzies Ci zajmie ustawienie zaworkow - temperatura spadnie o te 25-30 stopni, to nadal jest to roznica ok 30% a nie 100% od optymalniej temperatury pracy.
Nie wiem, czy miales kiedys do czynienia z czym takim jak obrobka cieplna metali. Ale wiadomo, ze metal o wiele wolniej oddaje cieplo, niz je przyjmuje, a do tego chlodzenie powietrzem to jest najdluzszy proses chlodzenia, ze wszystkich stosowanych w metalurgii. Do czego zmierzam. To, ze nagrzales silnik do optymalnej temeratury pracy w 5 -10 min to nie znaczy, ze jak zgasisz silnik to po 10 min on bedzie zimny jak lod
[ Dodano: 31-07-2007, 09:38 ]
Hehehe dobre to bylo Romel
Co za timing
ROMEL - 31-07-2007, 09:42
Termonti...
Tak sie składa że odpowiadam w pracy między innymi za obróbkę cieplną stopu ENAC42200 - byłe AK7 - przesycanie i sztuczne starzenie - wiec coś troszkę wiem o temperaturkach i innych...
PZDR
Anonymous - 31-07-2007, 09:49
Bardziej mi chodzilo o to, ze post pojawil sie praktycznie w tym samym czasie.
Absolutnie nie podwazam Twoich kompetencji , bo mi to tylko cos tam w glowie z technikum i polibudy zostalo, bo namacalnie nie mam z tym juz do czynienia
Pozdrowienia
|
|
|