To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] problemy z aparatem zaplonowym colta

Anonymous - 20-07-2007, 23:23
Temat postu: [CA1A 1.3] problemy z aparatem zaplonowym colta
Witam!mam clcika 1.3,12V i w ciagu 3 miesiecy posiadania juz drugi raz padł aparat zaplonowy.Jechalem autem i nagle zgasł i juz nieodpalil ,mechanik wymienil aparat i wszyskto gralo... ale 2 tygodnie,potem znow to samo .okazalo sie ze aparat zaplonowy w samochodzie byl wsadzony z colta 1.8, 16v mechanik twierdzi ze przez to sie tam wszystko pali.Zauwazylem tez ze strasznie grzeje sie silnik w czasie jazdy,panel od radia czesto jest tak zagrzany ze sie dotknac nie da :).juz kilka kabli mechanik wyciagnal przetopionych,gdzies jest zwarcie ale czy przez to ze aparat jest z colta 1.8,16v???
Co strasznego moze w tym aucie siedziec ze co chwile problemy z zaplonem i elektryka??moze ktos z was mial podobne problemy.. BŁAGAM POMÓŻCIE!!! zanim colcik pusci mnie z torbami :(

Anonymous - 21-07-2007, 12:36

hjenaldo napisał/a:
panel od radia czesto jest tak zagrzany ze sie dotknac nie da :)

Jeśli masz (a na pewno masz) wyświetlacz kolorowy (wysokonapięciowy) to musi ci się tak grzać. Nic w tym dziwnego, szczególnie w takie upały...
hjenaldo napisał/a:
w ciagu 3 miesiecy posiadania juz drugi raz padł aparat zaplonowy

Tzn. jak? Wymienił ci CAŁY aparat zapłonowy? Tam można wymienić albo moduł, albo cewkę (i jedno i drugie da się sprawdzić)... Chyba że miałeś dobrą cenę na cały aparat. Moduł to droga sprawa, używany (nowego nie kupisz) można kupić za 200-350zł (na allegro nawet po 400-450 widziałem). Nowa cewka to około 100-120zł...
Natomiast dlaczego jest uszkadzany? Możliwe że przez to że z innego modelu, ale wg mnie raczej bym szukał czegoś w ECU.
Kondensatory zmienione?

wojmi1 - 21-07-2007, 12:43

sprawdz mase silnika i stan kabli w/n reszte znajdziesz u kolo bursa faq lancer naprawa aparatu zaplonowego :badgrin: :badgrin:
Anonymous - 22-07-2007, 10:49

Dzieki za odpowiedzi !!!
No wlasnie najgorsze jest to ze niemoge znalezc nigdzie modułu,cewka jest nowa ,byla wymieniana niedawno ,wiec przyszla kolej na moduł :axe: .Wysylam aparat do goscia co podobno to naprawia i daje 2 lata gwarancji,a slyszalem ze tego sie juz nie da zrobic,ale chyba i tak nie mam wielkiego wyboru.. Potem i tak musze znalezc przyczyne awarii,a gosc co to ma naprawic twierdz ze aparaty od colta sa jego czestymi gosciami... Jezeli to przez komputer to co tam moze byc??

Anonymous - 19-08-2007, 12:32

Pewne typy aparatów od Miśków mają jakąś wewnętrzą wadę.
i to jest przyczyną ich częstej awarii.

Mam podobny problem i szukam sposobu zlokalizowania usterki.
Prawdopodobnie to moduł lub czujnik halla w aparacie nawala.
... liczę że gdzieś dowiem się jak to sprawdzić.

Anonymous - 20-08-2007, 11:29

Ja wlasnie podejrzewam taka sama usterke w watku obok.
Powiedzcie mi czy cewka w tych coltach jest osobno poza aparatem czy w srodku ?
Slysze tutaj, ze cewka jest wewnatrz, a ja ewidentnie mam ja poza aparatem i idzie specjalny przewod wysokiego napiecia od niej do aparatu.
Silniik 1,6 16V 92rok.

Krzyzak - 20-08-2007, 11:37

powinna byc w srodku - moze juz ktos zrobil jakas "nieautoryzowana" naprawe (a czytajac, ze miales naprawiany aparat w 1999 domniemam, ze tak moze byc)
Anonymous - 20-08-2007, 12:06

cewka jest w środku. troszke cieżezko jest go rozkrecić bo śruby sie zapiekają. nawalają albo czujniki halla albo modul
Krzyzak - 20-08-2007, 13:41

DjVentyl napisał/a:
nawalają albo czujniki halla

po raz 1001 - nie ma tam hallotronow

Anonymous - 20-08-2007, 15:26

Pytalem teraz ojca i faktycznie tam mam jakas sztukowana ta cewke.
Cholera wie z jakiego samochodu ona pochodzi.
Mowilem o kosztach jakie wtedy mial ojciec i dostepnosc tychze czesci wymagala wlasnie takiego obrotu sprawy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group