Carisma - Techniczne - Problem z kierunkowskazem i SRS?
Anonymous - 21-07-2007, 18:08 Temat postu: Problem z kierunkowskazem i SRS? Witam,
mam pewien problem i nie wiem do końca jak go rozwiązać. Kupiłem przedwczoraj Carisme z 2001r. (pierwsza rejestracja w 2002) i nie działał mi lewy kierunkowskaz. Przy próbie naprawy okazało się że oberwany jest taki bolczyk, do którego podłącza się przewód. Zaznaczam, że mam nietypowe lampy - takie trójczęściowe, każda składa się z trzech okrągłych świateł, gdzie jeden to właśnie kierunkowskaz. Kombinowałem i chyba zrobiłem zwarcie, bo teraz nie mam wcale kierunków. Kiedy wciskam przycisk świateł awaryjnych to kierunkowskazy działają bez problemów (oczywiście bez tego jednego, który nie jest podłączony). Po tym "zwarciu" cały czas świeci mi się SRS na tablicy. I jeszcze jedno, wyciągałem / wkładałem bezpieczniki i na tablicy pojawiła się dioda sygnalizująca światła krótkie, wcześniej nie było sygnalizacji tych świateł.
W związku z tym mam dwa pytania:
1. Wiecie gdzie dostane wnętrze klosza do takich świateł? I który bezpiecznik odpowiada za kierunkowskazy?
2. Czy to możliwe, że ktoś celowo wyciągnął bezpiecznik (i dlatego nie miałem sygnalizacji świateł mijania) by ukryć, że cos jest nie tak z SRS?
Pozdrawiam
Anonymous - 21-07-2007, 18:57
Lighthammer napisał/a: | Czy to możliwe, że ktoś celowo wyciągnął bezpiecznik (i dlatego nie miałem sygnalizacji świateł mijania) by ukryć, że cos jest nie tak z SRS? |
jesli byla sprowadzana i nie znasz dobrze jej przeszlosci to wszytko jest mozliwe ale tyczy sie to wszystkich samochodow, sam jak szukalem z ojcem niedawno samochodu to trafialy sie rozne perełki....oczywiscie w negatywnym sensie. lepiej zeby jakis zaufany dobry mechanik Ci pomogł
zwolin - 21-07-2007, 19:32
Lighthammer napisał/a: | 2. Czy to możliwe, że ktoś celowo wyciągnął bezpiecznik (i dlatego nie miałem sygnalizacji świateł mijania) by ukryć, że cos jest nie tak z SRS? |
A po przekręceniu kluczyka zapalała Ci się i gasła po chwili (po CE i ABS) kontrolka SRS??
Jeśli nie, to gratuluję podejścia przy kupowaniu samochodu.
Moomin - 21-07-2007, 20:01
zwolin napisał/a: | Lighthammer napisał/a: | 2. Czy to możliwe, że ktoś celowo wyciągnął bezpiecznik (i dlatego nie miałem sygnalizacji świateł mijania) by ukryć, że cos jest nie tak z SRS? |
A po przekręceniu kluczyka zapalała Ci się i gasła po chwili (po CE i ABS) kontrolka SRS??
Jeśli nie, to gratuluję podejścia przy kupowaniu samochodu. |
Nie da się o wszystkim pamiętać oglądając samochód, skupisz się na czymś, zapomnisz o innych rzeczach. Poza tym różne są warunki zakupu, nie każdy potrafi podejść do tego bez emocji, także nie osądzaj zbyt łatwo.
Anonymous - 21-07-2007, 20:47
Cytat: | A po przekręceniu kluczyka zapalała Ci się i gasła po chwili (po CE i ABS) kontrolka SRS??
Jeśli nie, to gratuluję podejścia przy kupowaniu samochodu. |
Tak, jestem prawie pewien że kontrolka zapalała się i gasła (na 100% nie paliła się po zapłonie, przecież można to wywnioskować z tego co napisałem wcześniej). Pali się od momentu jak nagrzebałem przy kierunkowskazie.
Gdzie mieszczą się bezpieczniki w kabinie pasażerskiej? Nie mogę ich znaleźć I czy bezpiecznik od kierunkowskazów nie jest czasem wspólny z tym od SRS?
P.S. Nie ja odbierałem ten samochód, bo po prostu nie mogłem z uwagi na prace. Nie jestem mechanikiem a informatykiem i do tego jest to moja pierwsza bryczka, więc sorry za być może banalne pytania.
Chooper - 21-07-2007, 20:52
opis bezpieczników masz na forum (dosłownie 10 sekund szukania)
Anonymous - 21-07-2007, 21:06
Tak, znalazłem tego posta juz kilka godzin temu (tak trafiłem na to forum) ale nie mogę znaleźć bezpieczników po lewej stronie kierownicy. Jest tam "wajcha" do otwierania maski i jakby otwierany schowek w którym nic nie ma (no chyba, że należy wykręcić tą śrubkę, która w nim jest). Czy mam całkiem ściągnąć obudowę z tego miejsca?
Wg. Twojego opisu bezpiecznik nr 11 odpowiada za: immobilizer, światła awaryjne, kierunkowskazy. A u mnie nie działają jedynie kierunkowskazy, mam awaryjne, samochód się otwiera i odpala więc immobilizer chyba też działa, działa także światło cofania.
zwolin - 21-07-2007, 21:21
Lighthammer napisał/a: | Jest tam "wajcha" do otwierania maski i jakby otwierany schowek w którym nic nie ma (no chyba, że należy wykręcić tą śrubkę, która w nim jest). Czy mam całkiem ściągnąć obudowę z tego miejsca? |
Nie mam pewności jak w cari po lifcie, bo przed liftem, to trzeba szukać głębiej. Jak włożysz głowę tam, gdzie normalnie masz nogi, to zobaczysz z lewej strony takie małe pudełeczko (z 3x mniejsze niż pod maską) i tam będą bezpieczniki. Lighthammer napisał/a: | Tak, jestem prawie pewien że kontrolka zapalała się i gasła (na 100% nie paliła się po zapłonie, przecież można to wywnioskować z tego co napisałem wcześniej) |
No to OK. Spokojnie, nie denerwuj się. Złość urodzie szkodzi.
Anonymous - 21-07-2007, 21:28
Dobra, to jutro poszukam głębiej. Mam nadzieje, że to faktycznie wina bezpiecznika.
Fotka mojej bryczki (marnej jakości bo robiona telefonem):
Wiecie może coś o tych lampach? W autoryzowanym serwisie w Szczecinie powiedzieli mi, że pierwszy raz widzą takie lampy i wychodzi na to, że będę musiał sobie dolutować ten bolczyk w "podstawie" kierunkowskazu bo nigdzie nie moge dostać nowej podstawy.
Pozdrawiam
Anonymous - 21-07-2007, 21:39
Lighthammer napisał/a: | Wiecie może coś o tych lampach? |
gdzies na forum był poruszany temat tych lamp ale nie pametam przez kogo i gdzie dokładnie, ale postaram sie poszukac:)
cos mam...
http://www.mitsubishi-gra...t=lampy&start=0
Anonymous - 21-07-2007, 22:05
Musisz ściągnąć obudowe plastikową pod kierownica i wtedy zobaczysz skrzyneczke z bezpiecznikami(na lewo od pedału sprzęgła). Jest tak ukryta ze cięzko jest ją dostrzec. Nie pamiętam czy jest tam bezpiecznik od kierunkowskazów ale na 100% jest bezpiecznik od poduszek więc moze to tylko przepalenie bezpieczników.
|
|
|