[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] Jak podłączyć uniwerslaną sondę lambda????
Anonymous - 22-07-2007, 11:08 Temat postu: [E54A 2.0 V6] Jak podłączyć uniwerslaną sondę lambda???? Kupiłem uniwerslaną sondę lambda firmy Bosal - posiada ona cztery przewody - 2 białe, czarny i szary. o ile dobrze pamiętam jak podłączyć przewody?
czekoladka_1981 - 22-07-2007, 18:58
http://www.mitsubishi-gra...7a3c5585301d146
Anonymous - 23-07-2007, 16:39
nie za wiele znalazłem w podanym temacie.
Co udało mi się ustalić:
w sondzie są przewody CZARNY (sygnał), SIWY (masa), 2 BIAŁE (grzałka)
natomiast w aucie są przewody NIEBIESKI (sygnał), 2 CZARNE (grzałka), BIAŁY (masa).
Zgadza się?
podłączamy: sygnał-sygnał, masa-masa, grzałka-grzałka ??
czy jest różnica pomiędzy kablami grzałki? w końcu są dwie pary! obojętnie jak podłączyć ze sobą?
czekoladka_1981 - 23-07-2007, 18:13
A próbowałeś tak:
CZANY+NIEBIESKI
SIWY+BIAŁY
2XBIAŁY+2XCZARNY
tom11 - 28-11-2008, 21:29
Witam wszystkich. jestem na forum pierwszy raz i odrazu potrzebuje pomocy, a mianowicie padła mi lambda wymienili mi na niemiecką jeden dzień i znowu to samo następnie założyłem NGK/NTK 100 kilometrów i znów wysiadła jutro jade po używkę orginalną i aż boję się montować. PROSZĘ o pomoc i z góry dziękuje.
Moje auto to Galant 1.8 116KM 1995r.
mitsu_pl - 29-11-2008, 18:39
jeżeli masz kostke to ok, ale jeżeli skałdasz na skrętke (tak tez sie robi) to pamiętaj, aby nie lutować połączeń, bo sonda wtedy podaje błędne odczyty...
tom11 - 29-11-2008, 20:11
połączyłem kable złączkami metalowymi które były w zestawie sondy NGK,takie rurki do zaciskania. dzisiaj zakupiłem orginalną z anglika o identycznym silniku i jutro z rana biorę się za montaż , mam nadzieje że nie siądzie po jedym dniu znowu.
Może problem tkwi gdzie indziej?
Serek - 01-12-2008, 14:04
Na pewno tkwi problem w innym miejscu. Zanim jednak się rozpiszesz, powiedz skąd wiesz że sonda padła? Wywala błąd? Może to nie sonda a wiązka ?
tom11 - 01-12-2008, 16:21
Byłem w ASO w lublinie 2 razy podpinali pod komputer i na bank sonda pada ale dlaczego niewiedza proponowali orginalną za 1600 zł.
[ Dodano: 01-12-2008, 16:56 ]
a jeszcze jedno czy LPG może mieć jakiś wpływ na sonde?
Serek - 01-12-2008, 20:02
To znaczy, że nikt nie sprawdzał samej sondy. Błąd błędem ale sondę należałoby sprawdzić indywidualnie. Być może masz problem z połączeniem elektrycznym a nie z samą sondą. To zadanie dla kumatego a nie dla ASO
tom11 - 01-12-2008, 20:52
sprawdzał mi elektryk jakimś elektronicznym miernikiem ta niemiecka co wysiadła pierwsza nie daje nic a ta NGK wkreca sie tylko do 0,3 v (a na początku było cudo)i dalej nie idzie tak jagby coś ja blokowało tylko co? ECU pokazuje błąd sondy świeci sie chek . może sprubowac odpiąć gaz? chyba jest podpięty do sondy gdzieś na wiązce
[ Dodano: 01-12-2008, 20:55 ]
a tak pozatym gdzie nie pojade do mechannika zobaczy MITSUBISHI to odprawia mnie z kwitkiem i tak już dwa tygodnie sie męcze
[ Dodano: 01-12-2008, 21:03 ]
gaz mam holenderski ROVO nic na jego temat nie znalazłem w necie ,byłem u gazownika i też takiego czegoś nie widział jest cos jak sterownik 20/15 cm. z zieloną diodą parownik ,mikser,i silnik krokowy
|
|
|