To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Archiwum - Poszukuję Mitsubishi Carisma

Anonymous - 23-07-2007, 23:13
Temat postu: Poszukuję Mitsubishi Carisma
Witam wszystkich, poszukuję właśnie Mitsubishi Carisma (1.8-2.0) w necie na stronach internetowych ale nic nie mogę znaleźć porządnego do 13.000zł. Jeśli możecie polecić jakąś mało odwiedzaną stronę z używanymi Carisma’mi to bym prosił o link.
Jeszcze jedno jestem raczej lamerem jeśli chodzi o samochody więc jeśli by ktoś mógł mi wytłumaczyć oznaczenia: MSX, GDI, oraz DI-D, to wiem Turbo Diesel.
Od razu piszę że będzie to pierwsze autko w mojej rodzinie (co najmniej od 20 lat) :!:

mlun - 24-07-2007, 00:05

Hymm no za 13tys to nie kupisz full wypasu ale coś z poczatku produkcji powinno się dostać.Co do silnika nie ma 2.0 są 1.6 ,1.8 no i diesle 1.9.Oznaczenia MSX-jest to najmocniejsza wersja silnika 1.8 ma 140kucy i obrotmierz wysaklowany do 9k.GDI-to silnik z bezpośrednim wtyrskiem paliwa,bardzo fajny i ekonmiczny silnik jak na benzyne. DI-D to nowszy diesel w Carismach na wtyrsku common rail o ile się nie mylę.Co do jako takich stron to nie ma z użwyanymi Carismami,możesz poszukać na allegro,grtace,otomoto czy trader.Najlepiej kupować od prywtnych osób bo w komisach i od handlarzy sobie czasem za dużo cenią i mają niepewny towar(większość samochodów albo bita albo skecany licznik).

Tutaj masz jakieś przykładowe linki do aukcji:
http://moto.allegro.pl/it...pcja_ideal.html
http://moto.allegro.pl/it...ny_zobacz_.html
http://moto.allegro.pl/it...uper_stan_.html

Robson86 - 24-07-2007, 00:50

Pamietaj tez ze tylko w silniku GDI (benzyna z bezposrednim wtryskiem) skrzynia biegow jest produkcji Japonskiej :) ....w reszcie lezy skrzynia z Reno :evil:
mlun napisał/a:
GDI-to silnik z bezpośrednim wtyrskiem paliwa,bardzo fajny i ekonmiczny silnik jak na benzyne

dynamiki tez raczej nie brakuje (sporo jest miejsca pod prawym pedalem) :)
FxJ napisał/a:
oraz DI-D, to wiem Turbo Diesel

jest jeszcze turbo diesel bez systemu common rail o mocy 90KM
ogolnie bardzo polecam ten samochodzik/model
Pozdroo

zwolin - 24-07-2007, 08:07

Nie mając doświadczenia, to MSXa odpuść. Po pierwsze, wiele osób kupowało te samochody nie po to, żeby grzecznie jeździć. Po drugie 140, kucy pod nogą to moim zdaniem za dużo na początek (nie to, żebym umniejszał twije umiejetności).
Na początek poszukaj w swojej okolicy dobrego mechanika od mitsu (najlepiej polecanego na forum, a nie takiego, co twierdzi, że się zna), i koniecznie niech obejrzy samochód przed zakupem.
Krótko - 1.6 ekonomiczny, mocy też wystarczy do spokojnej jazdy
1.8 SOHC - ma tochę miejsca pod prawą nogą :D , za to potrafi też spalić swoje.
1.8 MSX - zapomnij, że kupisz za takie pieniądze w przyzwoitym stanie
1.8GDI - oszczedniejszy od 1.8SOHC , silniejszy, i niestety pionierska konstrukcja. Trudniej o mechanika, który sobie poradzi, bardziej od pozostałych wrażliwy na jakość paliwa. Wymaga nieskomplikowanej (czyszczenie przepustnicy itp), ale regularnej obsługi.
Ogromny plus, to japońska skrzynia
Jesli nie trafi Ci się rodzynek z fabryczną inst gazową (a nie trafi za tą kasę), to zapomnij o zagazowaniu tego samochodu w Polsce.

Anonymous - 24-07-2007, 17:16

Nie będę szaleć - jestem spokojnym kierowcą. Jeździć też będę w miarę możliwości ekologicznie-oszczędnie (na szarżowanie mnie nie stać).

Czyli muszę poszukać modelu z silnikiem 1.9 dizla lub 1.8 GDi (4G93 1.8 L I4 GDi; 1.9TD)

A na co powinienem zwracać (szczególną) uwagę kupując Carisma'e?
zwolin napisał/a:
Na początek poszukaj w swojej okolicy dobrego mechanika od mitsu

No raczej w Żyrardowie chyba ciężko speca będzie znaleźć 8) Prędzej gdzieś bliżej Warszawy.
To możecie mi kogoś polecić. Bo jeśli nie Mitsubishi (to była by jednak szkoda) to mój główny inwestor proponuje mi Golfa 3ke lub Nissana Primere.

mlun - 24-07-2007, 17:33

Z tym golfem to ty lepiej odpuść. Możesz jeszcze poszukać 1,6 albo 1,8 z założonym juz gazem.
stanik - 24-07-2007, 19:39

co do silnika 1.8 SOHC (moc 115KM) to jeśli trafisz na zadbany egzemplarz, to silnik jest praktycznie bezobsługowy. Przynajmniej nie słychać żeby coś komuś się w nim psuło. Minusem jest ta skrzynia francuska, ale... jak na tylu użytkowników to też 2-3 miało jakieś problemy. Na pewno trzeba na to zwrócić uwagę przy kupnie czy wszystko jest ok. Poczytaj o słynnych tulejkach na forum, kosztują 90PLN (wymiana jest banalnie prosta) a jak ktoś nie wie że trzeba je wymienić to biegi potrafią wchodzić niezbyt płynnie (co może zaciemnić obraz oglądanego pojazdu). A po zabiegu wymiany jak ręką odjął.
CO jeszcze.... zaletą 1.6 jak i zwykłego 1.8 SOHC jest taka, że te silniki możesz zagazować "zwykła", niesekwencyjna instalacją (ja mam już 3 lata i jakies 70-80 tyś km i nic się nie dzieje) tylko wiadomo, warunek że zrobisz to u dobrego gaziarza (ale to się tyczy gazowania wszystkich autek).
1.8 GDI jest bardziej oszczędny (ale tylko jak sie oszczędnie jeździ), ma japonska skrzynie, i totalnie nie nadaje sie do gazu (więc podczas kupna musisz być pewien, że tego silnika już nie zagazujesz) a poza tym to to samo co inne modele :)
A i tak najważniejszy jest stan techniczny przy tyluletnim aucie. Po tylu latach ten teoretycznie lepszy model może być w gorszym stanie technicznym, niż ten co z fabryki wyjeżdżał niby jako gorszy.... Także tak jak pisali wyżej, znajdź zaufanych ludzi co CI doradza przy kupnie :)
Ja niestety/stety swojego będę sprzedawał najwcześniej na przełomie września i października a i to na razie jeszcze nie jest pewne na 100%.

Pozdrawiam

zwolin - 24-07-2007, 21:50

FxJ napisał/a:
Golfa 3ke

No daj spokój. Ja myślałem, że my o samochodach rozmawiamy.
Cytat:
Nissana Primere.

Subiektywnie ciasniejszy w środku. Na mój gust gorsze blachy. Za to silniczek sr20de to poezja. Dobra baza do tuningu. Spalanie oczywiście odpowiednie do mocy :D

Co do mechanika, to pomijając namiary, które znajdziesz na forum jak pobawisz się szukajką, to ja polecam jeszcze p. Krzysztofa Śmigierę ul. Cyprysowa tel. 022 435 34 05 w Wawie oczywiście. Nie sprawdzi ci tylko zawieszenia, bo nie ma naczym (pomijając oczywiscie to co sie da organoleptycznie sprawdzić)

Anonymous - 25-07-2007, 00:17

FxJ napisał/a:
Nissana Primere.

Bierz nissana. Zanim kupilem carisme jezdzilem primera p10 i nissan to duzo fajniejsze auto.

zwolin - 25-07-2007, 08:59

Cytat:
Bierz nissana. Zanim kupilem carisme jezdzilem primera p10 i nissan to duzo fajniejsze auto.
_________________


Wszystko, jak zwykle jest kwestią gustu, bo mi się lepiej jeździ miskiem niż kolegi nysą. Może dlatego, że jest duzo twardszy i lepiej prowadzi się w zakretach.

arekp - 25-07-2007, 11:38

zwolin napisał/a:
Cytat:
Bierz nissana. Zanim kupilem carisme jezdzilem primera p10 i nissan to duzo fajniejsze auto.


Wszystko, jak zwykle jest kwestią gustu, bo mi się lepiej jeździ miskiem niż kolegi nysą. Może dlatego, że jest duzo twardszy i lepiej prowadzi się w zakretach.


Ja mam w domu Almere `99, Carisme `95 i Mondeo `95.

Najwygodniejsza jest Carisma, Mondeo ma super pracujace zawieszenie (no i brat nia dachowal i z tego wyszli tylko z zadrapaniami) a Almera, podobnie jak Carisma jest bezobslugowa - biorac poprawke na to, ze poprzedni wlasciciel Carismy srednio o nia dbal i sa rzeczy przy ktorych dal ciala wiec troszke w nia kasy wlozylem zeby teraz jezdzila dobrze.

Wada Carismy ponad w/w jest to, ze wszelkiego rodzaju stuki sa upierdliwe podczas jazdy na nierownosciach. Mondeo mimo, ze bardziej dobite, po dachowaniu i remoncie, po jakims wczesniejszym wypadku (znalezlismy miejsca w ktorych byl ostro robiony) jest CICHE, almera jest dosc toporna ale na nierownosciach jest przyjemniejsza od Carismy.

Nie wiem jak komfort jazdy Primera bo okazji nie mialem, ale o wspomnianym wyzej silniku slyszalem bardzo duzo dobrego.

Anonymous - 25-07-2007, 11:48

zwolin napisał/a:

Wszystko, jak zwykle jest kwestią gustu, bo mi się lepiej jeździ miskiem niż kolegi nysą. Może dlatego, że jest duzo twardszy i lepiej prowadzi się w zakretach.

Carisma jest sztywniejsza niez primera? :shock: Niech kolega lepiej sobie zawieszenie wyremontuje. Primery sa znane z tego ze maja sztywne zawieszenie. Ale jak pisza we wszystkich testach jest sprezyste. Super prowadzi sie po zakretach, a silnik SR20.. to naprawde udana konstrukcja. Dodam ze p10 przednie zawieszenie ma takie samo jak p11.

zwolin - 25-07-2007, 20:35

dylson napisał/a:
Carisma jest sztywniejsza niez primera? :shock: Niech kolega lepiej sobie zawieszenie wyremontuje.

Własnie jest po remoncie. I to raczej nie na gratach no name.
Byłbym ogromnie wdzięczny, gdybyś przed wydaniem takich osądów spróbował zorientować się w temacie. Tą samą metodą mogę zaocznie stwierdzić, ża może Ty w cari masz zawias do remontu.

Anonymous - 25-07-2007, 23:26

W p10 i p11 zawias z przodu jest dokladnie taki sam. P10 jezdzilem prawie 3 lata. Jest to wielowahaczowe zawieszenie, ktore jest naprawde sztywne, duzo sztywniejsze niz w carismie. W tym momencie stwierdzam tylko fakty.
Matejko - 26-07-2007, 02:38

tak wracajac do tematu wg mnie nie kupi sie carismy nawet z 95roku w dobrym stanie za 13 tys. jesli ktos bedzie wiedzial co sprzedaje to nie wystawi auta za 9 tys, tylko za 15tys, ale tu jest polska tu lepiej kupic auto za 13tys. i dolozyc 3000zl i wiecej niz kupic dobre za 15tys i nic nie wkladac


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group