[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Podłączenie Navi Blaupunkta
Anonymous - 24-07-2007, 09:02 Temat postu: [EAxx] Podłączenie Navi Blaupunkta Witam all
Kilka dni temu kupiłem Navi Blaupunkta zintegrowane z Radiem DX-R52
Niestety do prawidłowego działania i poprawnej kalibracji niezbędne jest doprowadzenie sygnału GAL (speed impuls) i Rev (wsteczny).
Jeżeli chodzi o wsteczny nie było problemu wystarczy zobaczyć jaki kolor kabelka idzie do żarówki wstecznego a potem wcinka przy słupku i sygnał REV już jest!!
MOja trauma zaczeła sie przy szukaniu Speed impulsu. Aż w końcu olśnienie
Sygnał ten (przynajmniej w moim galu (avans)) wyprowadzony był w kostce do orginalnego radia
ale pokoleji
należy wydłubac radio i wyciągnąć bebchy aż do białej 14 pinowej kostki 8 na górze i 6 na dole.
Ogólnie dostępne kostki (allegro czy sklepy car audio) dysponują przejściem z tej kostki na standardowe ISOwskie złącze tylę że nie wykorzystują wszystkich 14 pinów - 2 sa wolne
Jeden jest od ściemniania podświetlenia radia czyli ściemniamy pokrętłem.
Drugi to właśnie GALA - speed impuls - czy jak to jeszcze zwą
z tego co pamiętam SI jest 3 pinem na górze od lewej strony (napięcie przy włączonym silniku na poziomie 10,4v w momencie kiedy licznik rusza spada na 5,2v)
a podświetlenie 3 pinem na górzez od prawej strony (napięcie uzależnione od pozycji "ściemniacza")
Enjoy i powodzenia
piotrkor1 - 07-01-2010, 10:26
Witam!Też kupiłem to radio i prosiłbym o szczegółową instrukcję montażu.Jakich kabli należy użyć do podłączenia?Czy wystarczą te, które są przy radiu?Gdzie należy umiejscowić antenę GPS?Moje auto to EA2A 2.0 16V 136KM po lifcie.Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
mar111cin - 07-01-2010, 11:32
yyy a możesz przybliżyć do czego służy ten gala speed impuls? może będzie można to jakoś inaczej wykorzystać ; )
swinks_UK - 07-01-2010, 11:58
O ile dobrze zrozumiałem, to postaram się wyjaśnić:
"Speed impuls" i "reverse" są najczęściej używanymi sygnałami w jednostkach (piszę o jednostkach, bo w tej chwili radia to prawdziwe kombajny) gdzie mamy funkcję DVD/AV i kamerę cofania.
Speed impuls często wykorzystywany jest do blokady funkcji dvd w czasie jazdy. Zdarza się, że ta opcja jest wydzielona (osobny kabel sygnałowy oznaczony "parking").
Reverse to inaczej kamera cofania - najszęściej osobne wejście AV i osobny kabel zasilajacy na który podajemy +12V. I rzeczywiście najłatwiej pobrać napięcie z tylnych lamp ze światła cofania.
Dla ułatwienia walki z podłączaniem kombajnów proponuję zakupić przejściówki ISO na PC2-46-4. Kosztuje grosze, a można dowolnie sobie ciąć, lutować i rzeźbić z wiazką. To bazie własnych doświadczeń.
[ Dodano: 07-01-2010, 11:00 ]
piotrkor1 napisał/a: | Witam!Też kupiłem to radio i prosiłbym o szczegółową instrukcję montażu.Jakich kabli należy użyć do podłączenia?Czy wystarczą te, które są przy radiu?Gdzie należy umiejscowić antenę GPS?Moje auto to EA2A 2.0 16V 136KM po lifcie.Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki. |
Antene GPS możesz dać albo w rogu przedniego podszybia (ja tak mam, w wolnej chwili zrobię zdjęcie), albo na tylnej półce (i ciągnać kabel antenowy przez całą kabinę). Te sposoby wydają się najprostsze.
costa brawa - 07-01-2010, 22:42
swinks_UK napisał/a: | Antene GPS możesz dać albo w rogu przedniego podszybia |
rowniez polecam to miejsce bo bardzo latwo jest tam kabelek dociagnac ( jest nie widoczny) i sama antena rownie sie chowa pod szyba elegancko ze jej nie widac jesli ktos nie wie ze tam jest
Psikus - 10-01-2010, 10:02
http://www.allegro.pl/ite...ot_dx_r_52.html to to radyjko tak? Ono mapy czyta z płyty cd? jest w nim możliwość, aby radio obsłuzyło nawigację i odtwarzało muzykę ( rozumiem że oczywiście potrzeba zmieniarki)?
piotrkor1 - 17-01-2010, 16:50 Temat postu: Re: Podłączenie Navi Blaupunkta Cytat:"Niestety do prawidłowego działania i poprawnej kalibracji niezbędne jest doprowadzenie sygnału GAL (speed impuls) i Rev (wsteczny).
Jeżeli chodzi o wsteczny nie było problemu wystarczy zobaczyć jaki kolor kabelka idzie do żarówki wstecznego a potem wcinka przy słupku i sygnał REV już jest!!
MOja trauma zaczeła sie przy szukaniu Speed impulsu. Aż w końcu olśnienie
Sygnał ten (przynajmniej w moim galu (avans)) wyprowadzony był w kostce do orginalnego radia
ale pokoleji
należy wydłubac radio i wyciągnąć bebchy aż do białej 14 pinowej kostki 8 na górze i 6 na dole.
Ogólnie dostępne kostki (allegro czy sklepy car audio) dysponują przejściem z tej kostki na standardowe ISOwskie złącze tylę że nie wykorzystują wszystkich 14 pinów - 2 sa wolne
Jeden jest od ściemniania podświetlenia radia czyli ściemniamy pokrętłem.
Drugi to właśnie GALA - speed impuls - czy jak to jeszcze zwą "
Witam ponownie!
Dzisiaj wyjąłem stare radio z mojego rekina i podłączyłem blaupunkta DX-R52, na tych samych kablach.Chodzi tylko jedna stacja w radiu i elektrycznie wysuwana antena.Nie działa natomiast podświetlenie i głośność radia i inne bajery.Czy winę za ten stan rzeczy ponoszą wspomniane 2 piny, których w standardowej przejściówce nie ma??Mam też pytanie odnośnie kostki przy oryginalnej wiązce.Czy możliwe jest że jet tam wyodrębniony na osobnej kostce sygnał REV??
swinks_UK - 17-01-2010, 17:24 Temat postu: Re: Podłączenie Navi Blaupunkta
piotrkor1 napisał/a: | Nie działa natomiast podświetlenie i głośność radia i inne bajery.Czy winę za ten stan rzeczy ponoszą wspomniane 2 piny, których w standardowej przejściówce nie ma?? |
Możliwe, ale osobiście wątpię. Sygnał "dimmer" na kostce MMC (biała) jest do ściemniania podświetlenia gdy zapalone są światła.
Brak w ogóle podświetlenia, zero regulacji głośności i syntezy FM to moim zdaniem wina radia (jego usterka).
piotrkor1 napisał/a: |
Mam też pytanie odnośnie kostki przy oryginalnej wiązce.Czy możliwe jest że jet tam wyodrębniony na osobnej kostce sygnał REV?? |
Nie, kostki MMC nie mają wyprowadzonego sygnału "reverse". Najłatwiej ciągnąć z wiązki tylnych świateł.
piotrkor1 - 17-01-2010, 17:57
To w takim razie co to za kostka przy tej głównej(białej)wyprowadzona przy wiązce na 2 cienkich kabelkach(białym i niebieskim)??Odnośnie podświetlenia to w starym radiu wyświetlacz działał a w nowym już nie,chyba że coś pokręciłem z kablami?Sprzedawca zapewniał mnie że z radiem wszystko jest ok.Jutro jadę do elektryka ciekawe co on na to powie?
swinks_UK - 17-01-2010, 18:24
Ta mała kostka to pewnie zasilanie wbudowanego wzmacniacza antenowego. Nie powiem na 100% póki nie zobaczę o którą ci chodzi na zdjęciu
piotrkor1 - 18-01-2010, 19:30
swinks_UK napisał/a: | Ta mała kostka to pewnie zasilanie wbudowanego wzmacniacza antenowego. Nie powiem na 100% póki nie zobaczę o którą ci chodzi na zdjęciu |
Okazało się,że radio ma zepsuty wyświetlacz i nie wiem czy radio nadaje się do naprawy,sprzedający twierdzi, że wysyłał sprawne.Jutro kolega elektronik mi powie.Kostka o której wspomniałem ma jeden kabel biały z czarnym paskiem.Nie wiem czy będę w stanie dodać zdjęcie.Zrobiłem je cyfrówką tylko nie pamiętam ja je dodać?
http://img704.imageshack.us/i/122gp.jpg
I coś dla potomnych kostka z przejściem na ISO
http://img704.imageshack.us/i/123jpg.jpg/
http://img704.imageshack.us/i/124f.jpg/
Mam jeszcze jedno pytanie.Czy możliwe jest, że jakieś źle podpięte kabelki w kostce powodują to,że w radiu działa tylko przycisk PAWER i jedna stacja radiowa???
swinks_UK - 18-01-2010, 22:52
Zdjęcie tej małej kostki mi się nie wyświetla, ale z opisu zgaduję, że jest to właśnie zasilanie na wbudowany wzmacniacz antenowy.
Co to wyświetlacza... może się tylko taśma zasilająca ekran wypięła, lub zimny lut. Często taśmy zasilające ekran padają, szczególnie jeśli ekran jest wysuwany.
piotrkor1 - 19-01-2010, 15:03
[quote="swinks_UK"]Zdjęcie tej małej kostki mi się nie wyświetla, ale z opisu zgaduję, że jest to właśnie zasilanie na wbudowany wzmacniacz antenowy.
Może teraz się wyświetli http://img704.imageshack.us/i/122gp.jpg/ ?Radio zaniosłem do kolegi i nie ma dla mnie dobrych wieści, przypuszcza, że od początku było spalone i ten ktoś co mi je wysłał dobrze o tym wiedział.
Próbował mi też wmówić, że to ja je uszkodziłem i że zakładanie radia powinienem zlecić elektrykowi.Myślałem, że mnie szlak jaśnisty trafi i nie mogłem wytłumaczyć imbecylowi, że kostek nie można inaczej podłączyć bo mają inny kształt!!!
Chyba będę musiał kupić inne radio?
[ Dodano: 02-02-2010, 19:36 ]
radex napisał/a: | Niestety do prawidłowego działania i poprawnej kalibracji niezbędne jest doprowadzenie sygnału GAL (speed impuls) i Rev (wsteczny).
Jeżeli chodzi o wsteczny nie było problemu wystarczy zobaczyć jaki kolor kabelka idzie do żarówki wstecznego a potem wcinka przy słupku i sygnał REV już jest!! |
Radex mam prośbę do Ciebie.Potrzebuję dokładnej informacji na temat sygnału od biegu wstecznego rev gdzie dokładnie zrobić tą wcinkę??
emefe - 24-04-2010, 08:33
Czy ktoś ma podłączony do DX R52 czytnik CF przez złącze DIN? Ja posiadam ale brakuje mi plików jakie mają być nagrane na kartę żeby można było słuchać nagarnych mp3. Posiada ktoś i może przesłać na maila?
|
|
|