To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Jak zdemontować rozrusznik?

Anonymous - 26-07-2007, 18:08
Temat postu: [CA1A 1.3] Jak zdemontować rozrusznik?
Jak w temacie. Zlokalizowałem dwa wkręty. Niestety jeden trzyma na zabój, a ma już wyrobione rowki. Macie jakiś patent, by wymontować starter? Dostęp jest tam fatalny...
josie - 26-07-2007, 23:58

gregorbu napisał/a:
Jak w temacie. Zlokalizowałem dwa wkręty. Niestety jeden trzyma na zabój, a ma już wyrobione rowki. Macie jakiś patent, by wymontować starter? Dostęp jest tam fatalny...


Hmmm...
Wkręty? Rozrusznik trzyma się na 2 śrubach na klucz 14mm. Myślę że pisałeś o demontażu elektromagnesu (narośli rozrusznika) mocowanej na śrubki na wkrętak krzyżowy.

Anonymous - 27-07-2007, 12:08

josie napisał/a:
gregorbu napisał/a:
Jak w temacie. Zlokalizowałem dwa wkręty. Niestety jeden trzyma na zabój, a ma już wyrobione rowki. Macie jakiś patent, by wymontować starter? Dostęp jest tam fatalny...

Hmmm...
Wkręty? Rozrusznik trzyma się na 2 śrubach na klucz 14mm. Myślę że pisałeś o demontażu elektromagnesu (narośli rozrusznika) mocowanej na śrubki na wkrętak krzyżowy.
Nie dopatrzyłem się żadnego innego mocowania niż te dwie nieszczęsne śruby z łbem na wkrętak krzyżakowy. W "jajku" dostęp i widoczność jest niemalże zerwowa. :?
Hugo - 27-07-2007, 16:49

josie, ma rację. Te śruby od mocowania rozrusznika prawdopodobnie są również dwoma śrubami mocującymi obudowę sprzęgła do silnika.
josie - 27-07-2007, 17:10



Rozrusznik trzymają 2 śruby (na rysunku nr 2), klucz 14mm.
Nie zapomnij o akumulatorze najpierw bo będzie bieda :wink:

Anonymous - 29-07-2007, 12:40

josie napisał/a:
Rozrusznik trzymają 2 śruby (na rysunku nr 2), klucz 14mm.
Nie zapomnij o akumulatorze najpierw bo będzie bieda :wink:
Akumulator, rzecz jasna, odpinałem. Co do śrub - obawiam się, że u mnie wygląda to jednak inaczej. :? W wolnej chwili znów spróbuję się do tego dobrać.
josie - 29-07-2007, 12:58

gregorbu napisał/a:
Co do śrub - obawiam się, że u mnie wygląda to jednak inaczej.


Na pewno masz tak samo - rysunek z serwisówki. Zresztą ostatnio z Krzyzakiem robilismy sprzęgło w 1,3 CA0 i tak właśnie było. Demontujesz trąbe słonia i jest ładny dostęp do tych śrub. Ma się wrażenie że przykręcają skrzynię do bloku ale trzymają tylko rozrusznik. Pod jedną z nich jest kabel masowy.

Anonymous - 29-07-2007, 13:17

josie napisał/a:
gregorbu napisał/a:
Co do śrub - obawiam się, że u mnie wygląda to jednak inaczej.


Na pewno masz tak samo - rysunek z serwisówki. Zresztą ostatnio z Krzyzakiem robilismy sprzęgło w 1,3 CA0 i tak właśnie było. Demontujesz trąbe słonia i jest ładny dostęp do tych śrub. Ma się wrażenie że przykręcają skrzynię do bloku ale trzymają tylko rozrusznik. Pod jedną z nich jest kabel masowy.
A u mnie właśnie są te dwie śruby z łbem na wkrętak krzyżakowy. :(
harpagan - 29-07-2007, 13:35

Kiedy planujesz dlubac w tym temacie ;) ?
Moze wpadne i pomoge, a przy okazji klasycznie pozawracam glowe hehe :D

Anonymous - 29-07-2007, 13:40

harpagan napisał/a:
Kiedy planujesz dlubac w tym temacie ;) ?
Moze wpadne i pomoge, a przy okazji klasycznie pozawracam glowe hehe :D
Pewnie w któryś weekend. Zapraszam. 8)
josie - 29-07-2007, 13:51

gregorbu napisał/a:
A u mnie właśnie są te dwie śruby z łbem na wkrętak krzyżakowy.


Źle patrzysz. Rozrusznik przenosi bardzo duże siły, nie może być przykręcony na śruby na wkrętak :wink: . Patrzysz pewnie na drugą stronę rozrusznika (stoisz po lewej stronie auta) i chcesz odkręcić pokrywkę rozrusznika, od tej strony gdzie są wkręcone przewody.
Musisz stanąć przy prawym błotniku i stamtąd odkręcać śruby na klucz 14mm.
Tak jak pisałem - na rys z nr 2.

Anonymous - 29-07-2007, 17:56

josie napisał/a:
Źle patrzysz. Rozrusznik przenosi bardzo duże siły, nie może być przykręcony na śruby na wkrętak :wink: . Patrzysz pewnie na drugą stronę rozrusznika (stoisz po lewej stronie auta) i chcesz odkręcić pokrywkę rozrusznika, od tej strony gdzie są wkręcone przewody.
Musisz stanąć przy prawym błotniku i stamtąd odkręcać śruby na klucz 14mm.
Tak jak pisałem - na rys z nr 2.
Stoję po prawej stronie auta (czyli po stronie pasażera). Dla lepszego dostępu demontowałem obudowę filtra, trąbę słonia, przepustnicę oraz przewód masowy pod rozrusznikiem. Przewody są przykręcone po stronie lewej (czyli kierowcy) i nie ma tam absolutnie żadnego dostępu.
josie - 29-07-2007, 20:06

Patrzałem na wymontowany rozrusznik bo mam w garażu - odkręcić próbujesz elektromagnes który jest przykręcony do rozrusznika.
Jeśli przewód masowy który odkręciłeś był pod śrubą na klucz 14mm to odkręciłeś jedną ze śrub co trzyma rozrusznik.
Więcej nie poradzę :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group