To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Problem ze wskaźnikiem paliwa...

Anonymous - 30-07-2007, 21:08
Temat postu: Problem ze wskaźnikiem paliwa...
Witam, udało mi się naprawić kierunkowskaz i wymienić bezpiecznik ;) - rzeczy o których pisałem w tym wątku: http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=14271 . Ale pojawiły się nowe problemy:

1. Zalałem samochód do pełna a po przejechaniu ok. 200km wskaźnik na tablicy (nie komputer) pokazuje mi, że zostało ok. 55% baku. Czy to możliwe, że samochód spalił pół zbiornika (ile on ma litrów pojemności?) po przejechaniu 200km podczas raczej normalnej jazdy? Wskaźnik elektroniczny pokazuje, że przejadę jeszcze ok. 550km - więc coś tu chyba się nie zgadza?

2. Wydaje mi się, że słyszę buczenie wydobywające się z łożyska w najprawdopodobniej przednim prawym kole, słychać to przy dużych prędkościach (np. 140km/h) - jest to takie raczej delikatne powtarzające się buczenie. Czy to coś poważnego i czy jeśli to łożysko to powinienem je natychmiast wymienić?

3. Co proponujecie wymienić / sprawdzić w Carismie o 89000 km przebiegu? Naczytałem się o filtrach oleju, paliwa, pasku rozrządu, oleju silnikowym i skrzyni biegów :) ale nie wiem czy te wymiany są faktycznie konieczne. Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale chciałbym mieć auto w dobrym stanie - kupiłem samochód za niemała sumkę i nie mam zamiaru oszczędzać na jego naprawach / wymianie elementów poprawiających jego funkcjonowanie. Ale chciałbym to zrobić z głowa, bo nie sztuką jest pojechać na warsztat i powiedzieć: wymieńcie mi wszystko :D

P.S. Jaki warsztat w okolicach Szczecina jest najlepszy pod względem fachowości serwisu aut Mitsubishi?

Pozdrawiam

Rafal_Szczecin - 30-07-2007, 21:14

Lighthammer napisał/a:
1. Zalałem samochód do pełna a po przejechaniu ok. 200km wskaźnik na tablicy (nie komputer) pokazuje mi, że zostało ok. 55% baku. Czy to możliwe, że samochód spalił pół zbiornika (ile on ma litrów pojemności?) po przejechaniu 200km podczas raczej normalnej jazdy? Wskaźnik elektroniczny pokazuje, że przejadę jeszcze ok. 550km - więc coś tu chyba się nie zgadza?

wg mnie mozliwe . sam tak mialem :D tyle ze w dieslu , zbiornik ma 60 literkow . no i raczej sugerowal bym sie poziomem paliwa wg wskaznika na tablicy a nie kompa
Lighthammer napisał/a:
Co proponujecie wymienić / sprawdzić w Carismie o 89000 km przebiegu?

czlowieku natychmiast lec na wymiane rozrzadu ! pasek ,napinacz .dzis bylem robic to w dieslu ,razem z wymianami oslon przegubow, i cala atrakcja zamknela sie w kwocie 1000 zl , do tego do wymiany natychmiastowej : olej, filtr oleju , filtr paliwa. sprawdzic stan klockow i tarcz, jak ok to mozna smigac :)
Lighthammer napisał/a:
P.S. Jaki warsztat w okolicach Szczecina jest najlepszy pod względem fachowości serwisu aut Mitsubishi?

ja serwisuje DiD'ziolka w AutoArsie ( mieli swoja siedzibe na Reduty Ordona, w tej chwili przeniesli sie niedaleko uniwerku szczecinskiego ) . sa drodzy ale robia w miare ok .

no i witamy kolejnego forumowicza ze szczecina na forum :) zapraszamy rowniez do naszego kacika ( zachodniopomorskie )

Anonymous - 05-08-2007, 11:30

Witam, jutro Cari trafia na warsztat. Powiedzcie mi jeszcze:

1. Jaki wlać olej? Chyba muszę go całkowicie wymienić, bo nie wiem jaki był wlewany wcześniej. Czy Castrol Magnatec 10w40 będzie ok? Czy może lepiej zalać jakiegoś Shella? Naczytałem się o tych olejach i sam nie wiem...
2. Jaki olej wpompować do skrzyni biegów?

Może macie jeszcze jakieś sugestie co do innych elementów, które będę wymieniał (łożysko w przednim prawym kole, pasek rozrządu, filtry paliwa i oleju - być może coś jeszcze dojdzie do te listy - zobaczymy co powie mechanik).

saphire - 05-08-2007, 13:46

Jak robisz rozrząd to także rolki, uszczelniacze na wałkach i na wale, pasek wieloklinowy, i max co drugą wymianę napinacz hydrauliczny rozrządu, a co do oleju to ja mam Mobil1 5w50 i chwalę sobie. Skrzynia manualna czy automat?
Rafal_Szczecin - 05-08-2007, 13:58

Lighthammer napisał/a:
1. Jaki wlać olej? Chyba muszę go całkowicie wymienić, bo nie wiem jaki był wlewany wcześniej. Czy Castrol Magnatec 10w40 będzie ok? Czy może lepiej zalać jakiegoś Shella? Naczytałem się o tych olejach i sam nie wiem...

castrol jest ok ,taki jest wlasnie teraz w DiD'zie tylko ze przystosowany do Diesla. ja Ci moge polecic Valvoline MaxLife 10w40 - wg mnie jeden z najlepszych olejow .
Lighthammer napisał/a:
pasek rozrządu

TYLKO mitsuboshi ( przez O )

Anonymous - 05-08-2007, 21:39

Dzięki, zapisałem wasze sugestie - jutro wraz z samochodem dam mechanikowi listę życzeń ;) .

P.S. Skrzynia manualna. Co należy wymienić wg. naklejki naklejonej pod maską? Jest napisane (po ang.) że należy wymienić jakiś element co 90tyś. km, pamiętam że w nazwie było "Iridium", nie mogę w tej chwili tego sprawdzić bo samochód mam w garażu. Ale to chyba chodzi o świece, nie?

Pozdrawiam

Moomin - 05-08-2007, 21:48

Lighthammer napisał/a:
Dzięki, zapisałem wasze sugestie - jutro wraz z samochodem dam mechanikowi listę życzeń ;) .

P.S. Skrzynia manualna. Co należy wymienić wg. naklejki naklejonej pod maską? Jest napisane (po ang.) że należy wymienić jakiś element co 90tyś. km, pamiętam że w nazwie było "Iridium", nie mogę w tej chwili tego sprawdzić bo samochód mam w garażu. Ale to chyba chodzi o świece, nie?

Pozdrawiam

Tak, to świece.

saphire - 05-08-2007, 22:19

Konkretnie oznaczenie tych świeczek to NGK IZFR6B - nawet masz ich fotkę u mnie w galerii - cena około 200zł za komplet 4szt - dostępne jak zawsze u Japaneze.
Anonymous - 06-08-2007, 21:03

Witam, Cari była na warsztacie, mam się pojawić nią w czwartek (bo wtedy mechanik będzie miał wszystkie części na stanie). Zamówiłem nowe świece (NGK IZFR6B), cały rozrząd [mitsubishi albo mitsuboshi] (pasek, rolki, uszczelniacze, pasek klinowy i jak będzie trzeba napinacze ), olej do skrzyni (przekładniowy Castrol albo Mobil), olej silnikowy (Castrol Magnatec 10w40 albo Valvoline MaxLife 10w40), filtry paliwa, oleju i powietrza. Mechanik sprawdzić ma też stan tarcz i klocków i pozostałych elementów które mogły ulec degradacji.

Za wymianę tych elementów zapłacę pewnie z 1500zł a do tego okazało się, że to nie łożysko mi hałasuje a opona jest badziewna (ma braki - wyrwy w ogumieniu), zdziwiło mnie to bardzo bo opony nie wyglądają na zniszczone (jakieś Goodyear), chociaż widać że po wewnętrznej stronie prawej przedniej opony bieżnik jest bardziej zjechany niż po zewnętrznej. Czy da się coś z tym fantem zrobić? Czy musze sobie sprawić nowe opony za kolejny 1500zł? :x

Pozdrawiam

Anonymous - 09-08-2007, 09:48

Lighthammer napisał/a:
chociaż widać że po wewnętrznej stronie prawej przedniej opony bieżnik jest bardziej zjechany niż po zewnętrznej.


Należy pojechać na kontrolę i regulacje geometri zawieszenia (można i przód i tył). Generalnie przyczyną nierównomiernego zuzywania się opon (zwłaszcza przód) jest zła zbierzność (głownie prz stan naszych dróg).

Anonymous - 09-08-2007, 18:07

Skoro temat jest m.in o wskazaniu paliwa to ja mam pytanko, otóż czy komuś się zdarzyło żę analogowy wskaźnik poziomu paliwa tak jaby się...."zawiesił"?? chodzi o to że wszystko było OK do momentu aż została zatankowana do pełna i wskaznik cały czas pokazuje cały zbiornik, czy naprawa czegos takiego jest trudna?
Anonymous - 10-08-2007, 18:41

Witam, odebrałem (a konkretnie mój brat odebrał) samochód z serwisu. Serwisant nie wymienił mi świec - napisał, że wymieni je przy najbliższej wymianie oleju bo ponoć są ok. Nie wymienił też oleju w skrzyni (napisał, że sprawdzono ten olej) i filtrów: paliwa (bo nie mógł ponoć nigdzie go dostać) i kabinowego. Czy mogę to tak zostawić, czy wbrew sugestią mechanika powymieniać te elementy?

P.S. Opony wymieniłem na Fuldy i od razu zrobiło się ciszej w kabinie.

saphire - 10-08-2007, 19:59

Wymienić świece i koniec. Założę się że nawet ich nie pooglądał tak jak reszty rzeczy. I zmienić mechanika. Jak jest w papierach że ma być wymiana to choćby skały srały MA BYĆ i koniec. Na oko oceniać to sobie można ładne dziewczyny a nie czy olej jest ok czy nie ok, czy świeczki jeszcze wytrzymają czy nie. Paranoja...
Anonymous - 10-08-2007, 20:35

No :D

Skasował mnie 800 zł a wielki choy zrobił, chyba tylko olej wymienił w silniku, rozrząd i filtry powietrza i oleju. A miał być taki dobry mechanik...

Mam kolejne pytanie, coś mi stuka w silniku :( Słyszalne są takie stuki, początkowo myślałem że to jakiś przewód wkręcił się w wiatrak (bo to podobny odgłos). Po otwarciu maski da się zlokalizować że dźwięk dochodzi spod kopuły silnika. Co to może być? Pewnie *** źle rozrząd ustawił (wymieniał pasek rozrządu i rolki - więcej nie napisał w książce pojazdu). Silnik odpala normalnie, nie dymi itd.

saphire - 10-08-2007, 21:05

A stukało ci tak wcześniej? Pewnie ci szklanki stukają - jeśli to się zaczęło po wymianie oleju to całkiem możliwe że im się ten nowy olej nie spodobał :badgrin:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group