To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Co jest do wymiany w sprzęgle?

Hugo - 31-07-2007, 17:17
Temat postu: [CA4A 1.6] Co jest do wymiany w sprzęgle?
Gorzej jest na zimnym silniku. Biegi wchodzą trochę opornie. Raczej tylko 2 i 3 bieg. Reszta w miarę OK. Sprzęgło "bierze" w 1/3 długości skoku pedału od podłogi. Tak ma niby być. Ale jak wysprzęglam to dzieje się to gwałtownie, czasami silnik aż "podskoczy" i wtedy jakby nie do końca nastąpi wysprzęglenie, bo dwójka wchodzi z oporem lub z lekkim zgrzytem. Ogólnie ciężko wyczuć to sprzęgło. Niby z miejsca rusza dość płynnie, ale można mieć zastrzeżenia. Lekko poszarpuje. Delikatnie. Co ważne sprzęgło w ogóle się nie ślizga, auto ciągnie równo zawsze i wszędzie. Jak myślicie po tych objawach, który element sprzęgła może być zużyty?
josie - 31-07-2007, 20:05

Myślę że może być nieposmarowany wałek sprzęgłowy i tarcza która się po nim porusza przy wysprzęglaniu, się przyciera.
Hugo - 01-08-2007, 07:51

Żeby to nasmarować to trzeba zdjąć skrzynię?
ROMEL - 01-08-2007, 09:44

Tak trzeba zdjąć skrzynie... niestety...

Josie... myślisz że przy takich obciążeniach dynamicznych i przy takiej różnicy w materiale zdołałoby sie to zatrzeć/zapiec... tym bardziej, że wieloklin jast na wypustach skośnych (zębatych)... zdążylo Ci sie tak kiedyś...?? Pytam poważnie... żadnych podtekstów

Ja osobiście stawiałbym na uszkodzony docisk - jadna z trzech "spężyn" nie wiem jak to nazwać - wyciskowych może być uszkodzona... i wtedy sprzęgło nie ślizga sie tylko cieżko wysprzęgla...

Drugi zonk... to może być tak że łapa wyciskająca ma za mały skok poprzez zapowietrzony/nieszczelny układ hydrauliczny... (wyciskający)

A zastanowiłbym sie jeszcze, za sprawą źle wchodzących biegów na zimno - to co do oleju w skrzyni - jego ilości - i rodzaju...

PZDR

Anonymous - 01-08-2007, 11:05

Hugo znam taki przypadek w Roverze i do wymiany była tylko łapa.
Hugo - 01-08-2007, 11:28

ROMEL napisał/a:
to może być tak że łapa wyciskająca ma za mały skok poprzez zapowietrzony/nieszczelny układ hydrauliczny...
Odpowietrzałem i nie był zapowietrzony. W ogóle. Jak myślicie wymiana oleju w układzie wyciskającym może pomóc? Czy to ma sens?
ROMEL napisał/a:
A zastanowiłbym sie jeszcze, za sprawą źle wchodzących biegów na zimno - to co do oleju w skrzyni - jego ilości - i rodzaju...
Stan pod korek wlewu, wymieniony 2 miesiące temu na 75W-90. Ku... wyjęcie skrzyni to trochę roboty jakby nie patrzeć.
Krzyzak - 01-08-2007, 22:35

Josie chyba wyplynal, wiec ja za niego odpowiem - tak Romku, zdarzylo mu sie to :)
josie - 02-08-2007, 00:13

Krzyzak napisał/a:
Josie chyba wyplynal


Jeszcze nie:)

ROMEL napisał/a:
zdążylo Ci sie tak kiedyś...??


Zdarzyło. Nasmarowałem w Colcie wałek smarem grafitowym do przegubów. Smar wyparował. Colt stracił sprzęgło, nad ranem odzyskał, nie dało się skrzyni wyciągnąć, trzeba było szarpać, docisk zniszczył zakleszczoną tarczę.
Pozatym w 125p - ale tam skrzynia była ze szrotu, wałek przeczyściłem ale mało dokładnie i nie nasmarowałem - to były moje pierwsze doświadczenia z mechaniką :wink:

Pzdr.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group