[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] Katalizator do 2.4 GDI ?
swinks_UK - 04-08-2007, 11:35 Temat postu: [EA3A/W 2.4] Katalizator do 2.4 GDI ? Jako, że niedługo czeka mnie odświeżanie autka jako całości powoli szykuję sobie budżet i części do tego zabiegu.
Moje pytanie brzmi, czy katalizator do 2.4 GDI (4G64) jest taki jak do 2.5V6?
W ogóle - czy są jakieś różnice w katalizatorach w wersjach benzynowych Gala EAxx? To samo pytanie czy są jakieś specyficzne różnice w sondach lambda?
saphire - 04-08-2007, 16:18
Imho katy do GDI są inne bo muszą być przystosowane do pracy w warunkach ubogiej mieszanki i nadprodukcji NOx przez silnik zatem są trójdrożne i droższe niż zwyczajne. Chyba że poszli po najmniejszej linii oporu i do V6 pchają takie jak do GDI.
swinks_UK - 04-08-2007, 23:18
Też mi się tak na początku wydawało, ale "hindusowi" w moim zaprzyjaźnionym sklepie w katalogu wychodzi, że katy do 4G64 GDI i 6A13 są te same. A że jedną ściemę już tam mi podano to pytam na forum...
Bartek - 05-08-2007, 11:15
Hindusowi tym razem dobrze wychodzi..... GDi bardzo dobrze radzi sobie z uniwersalnymi katami z wyższej półki nie musisz kupować oryginału za niewiadomo ile $$$.....a lambd też nie ma niewiadomojakich , tylko standardowe 4-przewodowe....
swinks_UK - 05-08-2007, 23:09
Nooo... Bartek, po raz drugi ratujesz moje ££££
Generalnie katy w UK są drogie, ale na tego z 6A13 to jeszcze będzie mnie stać
Dzięki...
j13mk - 06-02-2010, 13:05
Cytat: | Nooo... Bartek, po raz drugi ratujesz moje ££££ | To i moje PLN, może Bartek uratuje?
Pytanie już zadane: KarolS napisał/a: | Jak w ogóle wygląda sprawa samego katalizatora w silniku GDI? Jak ten silnik zareagowałby na wywalenie kata i wstawienie samej rury? Co na to sondy lambda? Mam najechane 180kkm...
| Pytanie (z innego tematu) pozostało bez odpowiedzi, a że mam u siebie z katem problem to ponowię je tutaj - bo bardziej pasuje... Musze dokonać wymiany kata i to szybko, przegląd tuż, tuż. Może ktoś przerabiał już wymianę na inny katalizator w GDi? Może go w ogóle zlikwidować?
swinks_UK - 06-02-2010, 15:29
Masz do wyboru albo GDI albo 2.5V6, jak wyżej napisane.
Opcja de-cat moim zdaniem odpada. Musiałbyś emulować sygnał sondy korekcyjnej za katalizatorem, co nie będzie łatwe w przypadku silników GDI, bardzo skomplikowana sprawa. Nie polecam tej opcji.
W sumie, skup się na poszukiwaniu kata.
fergul11 - 06-02-2010, 17:34
swinks_UK napisał/a: | Generalnie katy w UK są drogie, ale na tego z 6A13 to jeszcze będzie mnie stać |
a tak z ciekawości to ile ciapaty woła za kata?
j13mk - 06-02-2010, 18:16
swinks_UK napisał/a: | W sumie, skup się na poszukiwaniu kata. | OK. W sumie EL-TEC podjąłby się tematu (usuniecie całkowite), ale muszą mieć autko na miejscu w firmie...a ja z zach.pom., czyli odpada. Mają jakieś katalizatory sportowe, dostępne na alledrogo - tylko czy wydanie 550zł to nie lekka przesada przy ryzyku, że nie będzie się zgrywał z GDi?!? Już przeszukuję net za katem... e-bay cenami powala - ceny ok. 1000zł i to raczej za podróbkę Jest szansa na coś tańszego?
robertdg - 06-02-2010, 22:00
j13mk, jak bedzies zkupował katalizator to nie kupuj katalizatora z wkładem metalicznym tylko ceramicznym, łatwo to rozpoznać, wkład metaliczny przewaźnie jest skręcany jak spirala, a wkład ceramiczny to typowy plaster miodu/siatka/kratka/sito, możesz założyć dowolny katalizator, jednak musi być on dostosowany do pojemności auta, No i ori katalizator to koszt rzedu ok 2000zł
swinks_UK - 06-02-2010, 22:31
j13mk: od biedy mogę ci podesłać do PL mój katalizator wypięty z VR4. Powinien dać radę (na długość chyba tak samo jak w 2.5V6 i GDI - Bartek powinien potwierdzić). Niestety ma dwie śruby na flanszy lekko podjechane gumówką przy demontażu. Poza tym dobry i sprawował się ok, dopóki nie przerobiłem wydechu.
Szczegóły na PW.
Poza tym ceny katów w UK są następujące
do 2.5V6 koszt ok. 205 GBP:
http://cgi.ebay.co.uk/GAL...=item1e59a9a7e3
Nowy do 2.4 GDI to koszt 129 GBP + 18 GBP wysyłki do Polski:
http://cgi.ebay.co.uk/CAT...=item5ad6dac98f
lub 133 GBP + 33 GBP wysyłki:
http://cgi.ebay.co.uk/Cat...=item2c507fd6ab
lub 143 GBP + 20 GBP przesyłki do Polski:
http://cgi.ebay.co.uk/MIT...=item1e5899a082
pawlos - 07-02-2010, 18:51
ja wycięłem katalizator -wstawili kawałek rury i nic się nie zmieniło
pozdrawiam
j13mk - 07-02-2010, 22:58
robertdg, swinks_UK, dzięki za info. - we wtorek się okaże, czy reanimacja trupa jest możliwa jak nie, będę szukał jakiegoś zamiennika... ceramicznego oczywiście jak coś przypasuje to będzie dla potomnych.
pawlos, rozumiem że EA3W Żony (GDi) popsułeś i usunąłeś kata - lambda nie świruje, czy może emulowali jej sygnał?
pawlos - 08-02-2010, 12:35
tak w GDI nic nie swiruje i nic nie było emulowane
poprostu żadnej róznicy, no może trochę ale na plus
j13mk - 08-02-2010, 12:46
pawlos, dzięki za szybką odpowiedź... zobaczymy co się będzie działo jak zdemontuje kata.
Tak informacyjnie cytuję odpowiedzi jakie uzyskałem:
All-parts.pl napisał/a: | Niestety zamienniki nie występują. tylko jako tzw. elemnty uniwersalne . Jednak w tym aucie nie bedzie możliwośc zastosowania katalizora uniwersalnego ponieważ za katalizatorem znajduje się sonda . Myśle ,że poza serwisem ratuje Pana wyłącznie rynek częsi użwanych. |
MitCar napisał/a: | Orientacyjny koszt katalizatora 4772,00 zł na zamówienie czas oczekiwania ~5 dni |
EL-TEC napisał/a: | Podobnie jak ze strumienicą - oczywiście można zamontować taki katalizator w Pańskim aucie, ale trzeba zwrócić uwagę, czy za oryginalnym katlizatorem, który zamierza Pan zastąpić tym naszym katalizatorem sportowym - nie ma sondy lambda (czujnik z kabelkami), jeśli jest, to trzeba oszukać sygnał drugiej sondy... | Cena powaliła mnie na kolana, chyba że ktoś za dużo jedną cyfrę wstawił Toż to 1/4 ceny auta!
[ Dodano: 10-02-2010, 11:38 ]
Ze względów na brak czasu i zbliżający się przegląd - wybrałem opcję spawania... kat pękł w 3 miejscach (niskie temp. lub naprężenia i drgania mu nie służą)... jeszcze trochę powinien wytrzymać - nie skorodował na tyle, żeby go wyrzucać. Po demontażu zwymiarowałem go trochę, żeby było na przyszłość przy poszukiwaniach zamiennika.
|
|
|