Carisma - Techniczne - kilka pytan odnosnie cari
Anonymous - 06-08-2007, 18:39 Temat postu: kilka pytan odnosnie cari witam !!
mam kilka pytań odnośnie carismy:
1. zapiekl sie zacisk hamulcowy przedni (tłok nie chce sie cofac) i klocki caly czas tra o tarcze i kolo sie grzeje? czy ktoś probował to jakoś smarować? i czym?
2. zmieniałem olej jakis czas temu z castrola rs10w60 na castrola magnateca 5w30, 2 tyg temu przed wyjazdem na wakacje sprawdzam olej i ku mojemu zdziwieniu bagnet suchy? wiec dolałem ok 0,7 litra oleju na "max" co dziwne kontrolka nie świeciła sie ze nie ma oleju. p przejechaniu ok 1100km jak wróciłem z wakacji sprawdzam olej a tu minimum. dziwne bo przeglądałem caly silnik i wszędzie sucho nic nie kapie, nigdy nie brał mi oleju zawsze było tyle co nalałem. co może być tego powodem?? aha chciałem jeszcze dodać ze auto nie "kopci"
dziękuje za pomoc
pozdrawiam
czekoladka_1981 - 06-08-2007, 19:28
http://www.mitsubishi-gra...p?p=73645#73645 zobacz tu do poz:1
Anonymous - 06-08-2007, 19:40
dzieki ale jak nasmarowac, odczyscic zacisk i czym smarem, plynem hamulcowym? i jak zdjac ta gume zeby jej nie uszkodzic?
czekoladka_1981 - 07-08-2007, 07:55
http://www.mitsubishi-gra...anie+hamulc%F3w teraz to
Matejko - 07-08-2007, 10:14
mati999 napisał/a: | dzieki ale jak nasmarowac, odczyscic zacisk i czym smarem, plynem hamulcowym? i jak zdjac ta gume zeby jej nie uszkodzic? |
kup zestaw gumek, wyciagasz tlok wymieniasz gumki smarujesz odpowiednimi smarami i plynem i skladasz i po problemie - wszystko opisane jest na forum
maxwell61 - 07-08-2007, 11:58
Matejko napisał/a: | wyciagasz tlok wymieniasz gumki smarujesz odpowiednimi smarami i plynem | myslę mateusz że nawet nie jest koniecznością smarować bo sam płyn hamulcowy smaruje od środka...smaru oczywiście używać do smarowania sworzni zacisku (juz używałem gafitowego)... co do problemu nr 2 to ile ty tam oleju wlałeś??? może poprostu za mało... skoro dolewasz 0,7 L i pokazuje sie na min, no chyba że żre olej aż miło ....chyba że cos źle zrozumialem to sork i...pozdrawiam
Anonymous - 07-08-2007, 14:08
no wlasnie wcina olej az milo tylko nie wiem czemu?? na 1100km wlalem ok 0,5 litra :/
saphire - 07-08-2007, 14:39
Widocznie magnatec 5w30 za rzadki jak dla tego silnika - miałeś rs10w60 i było dobrze to po szlaka zmieniasz olej na inny???
Anonymous - 07-08-2007, 22:38
zacisk pod gumą jest w paru miejscach skorodowany, wcisnąłem tam trochę płynu hamulcowego i wciskałem go i na zmianę pompowałem hamulcem i dalej słabo odpija. te dwa sworznie prowadzące nasmarowałem. cy istnieje jakiś zestaw naprawczy do zacisku??
maxwell61 - 08-08-2007, 00:06
mati999 napisał/a: | zacisk pod gumą jest w paru miejscach skorodowany | pod jaką gumą bo nie łapie???
mati999 napisał/a: | istnieje jakiś zestaw naprawczy do zacisku?? | istnieje...zadzwon do japaneze to ci wysle - koszt okolo 25 zł
mati999 napisał/a: | wcisnąłem tam trochę płynu hamulcowego i wciskałem go i na zmianę pompowałem hamulcem i dalej słabo odpija | generalnie tloczek bedzie ciezko chodził, no chyba że w ogole nie odbija lub na recznim nie śmiga no to wówczas do wymiany zacisk weź porządnie przesmaruj te jarzma w zacisku rozruszaj go porządnie...ale jeślu zobaczysz korozję pod gumka tloczka to zacisk do wymiany...pozdrawiam
Anonymous - 08-08-2007, 22:07
maxwell61 napisał/a: | zobaczysz korozję pod gumka tloczka to zacisk do wymiany...pozdrawiam |
no wlasnie o tą gumę mi chodzilo
Ppiotr - 12-08-2007, 22:24
jeśli tłok tobie ciężko chodzi i jest skorodowany to go wypchnij po prostu wciskając hamulec i delikatnie papierem wodnym potraktuj skorodowane miejsce następnie złóż wszystko. tłok posmaruj pod gumką a jak masz uszkodzoną to wymień na nową i nie żałuj smaru bo płyn nie smaruje tłoka od zewnęrznej strony a jeśli taki skorodowany tłok włożyłbyś na siłę to uszczelniacz zniszczysz i tarczę możesz połamać
maxwell61 - 17-08-2007, 14:26
jeśli masz skorodowany tłocze to później z czasem jak bedzie sie wysuwał to ta część skorodowana znów wyjdzie na zewnątrz i syf przez nią będzie się dostawał do środka a sama korozja będzie sie powiększać....wiec odradzam jazdę na skorodowanym tłoczku...poza tym sam tłoczek mozna wymienić...pozdrawiam
Anonymous - 17-08-2007, 18:14
wlasnie sie dowiedzialem od mechanika ze sam tloczek mozna wymienic i w zwiazku z tym mam pytanie ile moze kosztowac taki tloczek w ASO?? chyba nie ma sensu kupowac używanego??pozdro
maxwell61 - 17-08-2007, 18:55
a dlaczego nie??? jesli jest nieskorodowany to nie ma różnicy między nowym... ale czy napewno masz korozję na nim??? sprawdzałeś???...pozdro
|
|
|