[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C62A 1.5] Łożysko i Błędy ECU na dobry początek:)
Anonymous - 08-08-2007, 22:54 Temat postu: [C62A 1.5] Łożysko i Błędy ECU na dobry początek:) Po pierwsze chcę przywitać wszystkich (to mój pierwszy post)!!
Zaczne niestety od problemów...Kupiłem niedawno lancerka z 1991 roku, głównie ze względu na fakt, że świetnie się prowadził i blacharsko nie było się do niego o co przyczepić....Kupiłem
i zaczęły się schody... Po pierwsze myślałem że padło łożysko w kole - z przodu wydobywa się charakterystyczny odgłos jednak jest on tym głośniejszy im wyższe są obroty a nie prędkość (Na luzie nie ma go wcale) - mój znajomy troszke mnie postraszył że może to być łożysko na mechaniźmie różnicowym a wtedy mam skrzynie do wymiany...
Drugą bolączką mojego miśka jest błąd 14 i 15 ECU...Do tej pory przeczyściłem styki, wyjąłem
silniczek krokowy i czujnik położenia przepustnicy, wyczyściłem, nasmarowałem i poskładałem do kupy. troche pomogło z huśtawką obrotów ale błąd nie zniknął...Następnie wyczyściłem przepustnice i wyregulowałem obroty (wg rad Krzyżaka:), znów delikatna poprawa ale "check engine" jak się palił tak się pali...nie wiem co dalej (czy wymieniać śilniczek i czujnik, a jeśli tak to gdzie kupić części w okolicach warszawy)...
Troszkę katastroficzny ten mój pierwszy post ale zdążyłem już polubić mojego miśka wiec mam nadzieje doprowadzić go (z waszą pomocą) do pożądku.
Krzyzak - 09-08-2007, 09:17
Po kolei:
- lozysko w roznicowym zalezy od predkosci, wiec to nie ono - pewnie padlo lozysko przednie na walku sprzeglowym - sam to przerabialem i wiem, ze najczesciej sie zdarza (koszt ok. 170 zl + robocizna)
- blad 14 to TPS - czyli masz uszkodzony czujnik polozenia przepustnicy - musisz go sprawdzic omomierzem czy ma ciagly odczyt w calym zakresie pracy
- blad 15 tez mozesz sprawdzic - to nie blad silniczka lecz ustrojstwa przy nim (szeroka wtyczka 6 pinowa - 5 wykorzystanych - jest procedura do jego sprawdzenia)
proponuje kontakt z kims obeznanym z W-wy - pomoze zrobic diagnoze
|
|
|