[92-96]Galant E5xA - [E55A 2.0] Galant - problem ze światłami
Anonymous - 14-08-2007, 11:09 Temat postu: [E55A 2.0] Galant - problem ze światłami Witam,
Jestem nabywcą Glanta rocznik 2.0 `96 - przy zakupie nie zwróciłem uwagi na to, że bardzo słabo świecą przednie światła mijania, nawet długie. Pytanie wiem jest banalne.. ale czy to kwestia regulacji (jeżeli tak to czym muszę pokrecić/niestety instrukcja po niemiecku, mój pierwszy kontakt z samochodem w ogóle/ żeby dało się to poprawić) czy w grę w chodzi od razu wymiana żarówek (ile to może kosztować u mechanika?)
Z góry dzięki
Anonymous - 14-08-2007, 11:28
Może tu być kilka spraw:
1. Wymiana żarówek na nowe. Żarówka zwykła kosztuje kilka złotych, wymiana we własnym zakresie.
2. Źle ustawione światła. W takim wypadku czeka Cię wizyta w stacji diagnostycznej. Dziesięć minut pracy. Koszt: 0-30 PLN.
3. Brudne reflektory (na zewnątrz i/lub wewnątrz). W takim wypadku czeka Cię mycie. Szczególnie dobre efekty daje wyjęcie reflektorów i porządne mycie ciepłą wodą z detergentem. Cóż - po tylu latach reflektory miały prawo się zanieczyścić w środku.
Anonymous - 14-08-2007, 11:35
dzięki
a jak myślisz czy pkt 2 nie odpada skoro światła były ustawiane na ostatnim przeglądzie w marcu ? Mogło się coś od tego czasu wydarzyć ?
Anonymous - 14-08-2007, 12:25
Nie powinno się nic wydarzyć. Pytanie, czy światła były rzeczywiście poprawnie ustawione. Inna możliwość to niewłaściwe zamontowanie żarówek już po ustawieniu reflektorów. Wprawdzie rozmiary bllaszek mocujących żarówkę w kloszu są różne, ale jednak da się je inaczej włożyć.
Zakładam, że nie opuściłeś reflektorów do jazdy z maks. obciążeniem? Takie małe pokrętło po lewej stronei kierownicy.
Anonymous - 14-08-2007, 13:58
Przyznam że jest taki małe cuś - zakres od 0-4 mam ustawione chyba na 2, ale jak tym kręce nie za bardzo widzę zmianę..
Umówiłem się na dziś do mechanika - zobaczymy co powie...
czekoladka_1981 - 14-08-2007, 22:35
ustaw na 0 i regulacja, a jak po zmianie od 2-4 nic nie opadają, czyli masz lampy manualne , czyli reg. ręczna.
jacek11 - 24-12-2007, 16:01
Cześć.Jestem zaniepokojony,bo wczoraj moim autem jeżdżił brat,i stwierdził że mam bardzo słabe światła.Znalazłem więc temat,i zapytam.Jakich detergentów można użyć,aby nie zniszczyć odblasków.I jeszcze jedno,jak poznać że lampy są orginalne.Proszę o poradę,i życzę WESOŁYCH ŚWIĄT.
czekoladka_1981 - 25-12-2007, 11:28
jacek11 napisał/a: | jak poznać że lampy są orginalne |
Na kloszu po stronie dlugich na dole przy rancie powinno pisać KOTTO nr.xxxxxxxx JAPAN i powinny mieć regulację poziomu elekt. tak bynajmniej było u mnie.
jacek11 napisał/a: | Jakich detergentów można użyć,aby nie zniszczyć odblasków |
Gdzieś już ktoś pisał na ten temat, ale nie mogę znależdż.
jacek11 - 25-12-2007, 13:07
Lampy są orginalne,co prawda regulacja jest manualna,ale to wina słabego wyposażenia auta.Pozostała kwestia mycia.Poszukam skoro była o tym mowa.Dziękuje i pozdrawiam.
Anonymous - 26-12-2007, 13:30
Witam
Myślę, że trzeba by jeszcze sprawdzić napiecie na żarówkach przy pracujacym silniku. Powinno zawierać się ono w granicach 13,5 -14,2V. Jeśli bedzie niższe to trzeba sprawdzic okabowanie zasilania lamp, przekażnik świateł, styki, itd. Jest to b. ważna sprawa bo duzy spadek napięcia na stykach zmniejsza intensywność swiecenia zarówek. Pomierz napięcie bezpośrednio na akumulatorze i potem na kostce żarówki i porownaj, różnica będzie napewno ,a chodzi o to by była jak njmniejsza
pozdrówka
jacek11 - 26-12-2007, 16:08
Sprawdziłem .Jest dobrze.wymyję lampy ,a jak nie pomoże to pojadę na regulację.Zobaczymy.
Anonymous - 07-01-2008, 17:36
Kupiłem właśnie takiego samego, ale nie ma jakiegoś większego problemu ze światłami. W innych samochodach miałem problem z jasnością. Przyczyną jest przeważnie spadek napięcia na przewodach. Wyczyść styki. Spadek mierzy się wpinając woltomierz na początku i na końcu przewodu (gdyż napięcie bez obciążenia jest inne niż z obciążeniem).
|
|
|