To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C58A 1.8] Słaba iskra w jednym cylindrze

Anonymous - 14-08-2007, 12:56
Temat postu: [C58A 1.8] Słaba iskra w jednym cylindrze
Witam
Proszę o pomoc, bo mój Colt Kat 1.8 GTi 92r. doprowadza mnie juz do ... lekkiej nerwicy:)
Jakiś czas temu(TUTAJ) pisałem o problemie ze sterownikiem. Naprawiłem, ale przestał palić na 2 gary, wymieniłem świece, kable i po problemie. Tymczasem wczoraj przestał chodzić jeden gar, mechanik sprawdził świece, kabel i okazało się ,że daje za słabą iskre. Nie wiem czy powinienem wymienić moduł zapłonu czy może to wina ECU. Ktoś pomoże?

Anonymous - 14-08-2007, 23:45

Jeżeli ecu nie zgłasza błędów to wygląda na aparat zapłonowy lub cewkę. Zacznij od wymiany kopułki i palca rozdzielacza nie są drogie, a ich wymiana na pewno nie zaszkodzi.
Tomasz82 - 15-08-2007, 08:27

w tym silniku nie mam kopulki oraz palca.

zaplon jest bez stykowy moze sie myle co do nazwy.

mam taki modul mozemy zrobic tak ze wysle ci go i podmienisz i powiesz czy jest oki.a jesli nie bedzie dobrze to szukac przyczyny w ecu .

pozdrawiam

Anonymous - 15-08-2007, 09:53

Trzeba najpierw trochę zrozumienia do tego układu :
masz tzw. dwie cewki a z nich po 2 wyjścia WN na świece czyli każdy cylinder dostaje iskrę 2 razy w cyklu
najprościej jest zamienić przewody jednej cewki między sobą i zobaczyć czy nadal jest kicha ( mówiąc inaczej jedna cewka odpowiada za iskrę w 2 cylindrach ) i nie ma cudów jak jest źle to na obu ( jak są kable i świece ok) cewka jednakowo podaje i nie rozróżnia!!!! 8)
coś mi się zdaje że coś ten kabel do tego cylindra jest walnięty - proponuję wymienić !!!
przy okazji dobrze by było obejrzeć gniazdo WN tej cewki czy nie ma pęknięcia itd... :roll:

Anonymous - 20-08-2007, 13:44

więc...
Zrobiłem tak jak radził tom65, podłaczyłem kabel z drugiej cewki do nie działającego cylindra i nic, ba podłaczyłem kabel z tegoż cylibra do działającego i tez nie działał. Wnioski? :) aaa, swiece są dobre bo sprawdzone przez mechanika. więc o co chodzi? czyżby to ECU? Czy w takim razie pomoże zresetowanie? jak to sie robi?
Pozdrawiam

josie - 20-08-2007, 21:58

Krissss napisał/a:
Zrobiłem tak jak radził tom65, podłaczyłem kabel z drugiej cewki do nie działającego cylindra i nic, ba podłaczyłem kabel z tegoż cylibra do działającego i tez nie działał.


Coś chyba nie do końca tak zrobiłeś.
Chodziło o to że z tej cewki pod którą podpięty jest niedziałający cylinder wychodzą 2 przewody - jeden do niedziałającego, drugi do działającego. Miałeś zamienić je między sobą, a nie podpinać pod drugą cewkę.

Krissss napisał/a:
podłaczyłem kabel z tegoż cylibra do działającego i tez nie działał. Wnioski?


Z tego zdania mało rozumiem. Wziąłeś kabel z niedziałającego i wsadziłeś go w miejsce działającego na innym cylindrze i po tym zabiegu cylinder przestał działać? Jak tak to padnięty jest kabel.

Anonymous - 20-08-2007, 22:56

hehe
ok josie :)
więc tak
wziałem kabel działający do niedziałającego cylindra z tej samej cewki:) i cylinder tez nie działał
wzialem kabel niedziałający do działającego cylindra i nie zadziała.
więc jak ? jesli kabel zepsuty to dobry kabel powinien zadziałać, a nie zadziałał.
uprzedzając, sprawdziłem też kabel z drugiej cewki, to samo.
mam nadzieje ze opisałem wszystko zrozumiale :)

e-gen - 20-08-2007, 23:28

....lub też, weź omomierz do ręki i wsadż "elektrody" do cewki A a potem do cewki B


Anonymous - 22-08-2007, 23:33

Juz was nie będę męczył, prosze tylko o wskazówki.
Czy jest możliwe, żeby przy moim aucie, które ma dwie cewki, z których wychodzą po dwa kable, jeden cylinder nie działał a drugi jak najbardziej?(więc to problem kabla(?)), ale jeśli podepnię się sprawny kabel cylinder nadal nie działa. Choliwka nie rozumiem o co chodzi. Czy to padnęty kabel czy cewka? czy cały moduł czy w końcu ECU? I tak pewnie oddam auto do warsztatu, ale chciałbym wiedzieć na co sie przygotować, czy aby nie na wymiane sterownika:(.

Tomasz82 - 23-08-2007, 02:26

Mozemy zrobic tak ze ci wysle moja cewke oraz ecu i sprawdzisz czy dziala jesli bedzie oki to ci to sprzedam za normalna cene a jak wstawisz do warsztatu to cie plicza dosc wysoko.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group