Problemy techniczne - Eclipse 1g-Spadanie obrotów na rozgrzanym silniku
Anonymous - 14-01-2006, 12:55 Temat postu: Eclipse 1g-Spadanie obrotów na rozgrzanym silniku Witam .Od 2 tygodni mam problem...Mam Eclipse'a 1g-1994 2.0 DOHC wolnossący
Auto poprawnie odpala ,trzyma obroty 1600 i potem w miarę rozgrzewania obroty spadają do 850.Wszystko jest poprawnie.Tocząć się na luzie obroty są w granicach 1100-1200,po zatrzymaniu 850.W miarę rozgrzewania silnika,a właściwie już po pełnym rozgrzaniu ,podczas toczenia się na luzie obroty spadają do 800,a im dłuższy czas pracy silnika ,po wysprzegleniu np dojazd do skrzyżowania,obroty lecą w dół i silnik gaśnie.Powtórne uruchomienie-obroty 850 i tak stoi...choć czasem gaśnie .Niejednokrotnie po dotknięciu i puszczeniu pedału gazu widać ,że coś tam''walczy'' aby sobie podciągnąć...-falowanie
Byłem na sprawdzeniu MUTem - zero błędów/sprawdzali oczywiście na postoju i rozgrzanym silniku..-wszystko OK-tak orzekli/-przyjmując wynik testu zakładam ,że wszelkie częśći elektroniczne pracują prawidłowo...
Po krótkiej przejażdżce te same kłopoty...Tak jakby coś po rozgrzaniu silnika sprawiało wadliwą pracę ..ale czego?
Przepustnica umyta i s.krokowy też. Może ktoś coś pomóc?
piotruś - 05-03-2006, 10:23
Troszke dziwne bo prawidłowo powinien silniczek krokowy nadrabiać spadek obrotów choć przyznam sie bez bicia że z " krokowym " miałem również niezłe przeboje ,ostatecznie stwierdziłem że się czasami zacina . Może są to obiawy zużycia ?choć całkiem nie jestem pewien bo nowego nigdy nie widziałem i nie wiem jakie ma dopuszczalne luzy poosiowe - mechanizm serwo. Ja uważam że to właśnie to jest przyczyną " różnego " zachowania sie krokowego tak w zimnym jak i również rozgrzanym silniku. Gdyby ktoś miał dobre chęci i przesłał zdięcia z wymiarami lub rozebrał cały krokowy oraz mechanizm serwo (w idealnym stanie -działający jeszcze lepiej) na samochodzie to mieli byśmy skale porównawczą ,ponieważ mam drugi zdięty -kompletny silniczek krokowy który jest sprawny ale czasami na rozgrzanym silniku jakby sie zacinał mogę dokładnie pomierzyć wszystkie elementy , posiadam również zdięcia rozmontowanego ponieważ chcę dojść ( jak można dobrze zregenerować casłość ). może kto ś jeszcze zabierze głos w tym temacie który mógłby naprowadzić na trop .
Bartek - 05-03-2006, 15:22
Sprawdz elektrycznie silniczek....
Wyprowadzenia silniczka:
1 2 3
4 5 6
Opor ma byc:
1-2, 2-3, 4-5 i 5-6 ma byc ok. 30 ohm
1-3 i 4-6 ma byc ok. 60 ohm
Piotrus - w DOHC temat jest zupelnie inny silniczek dziala na zupelnie innej zasadzie i jest to prawdziwy silniczek krokowy.
Anonymous - 05-03-2006, 16:12
miałęm to samo w moim CJO 160 000 km miałem tak przez 2 dni a potem samo przeszło...
i nie wnikałem co to.
Anonymous - 16-03-2006, 12:10
Kiedy wymieniałeś kondensatory w ECU?
Anonymous - 16-03-2006, 14:27
Ja w swoim coltcie 94' glxi miałem tak samo, mówili mi ze to sonda lambda, ale poczekalem 2 dni i samo przeszlo. choć jak te obroty skakaly to olej gdzies wyciegł w tym czasie. ale po 2 dniach było git. sprawdzenie sondy, moze sam reset wystarczy.....
Marcino - 21-03-2006, 14:08
Ja mam identyczne objawy w GDI, przepustnica czysta, bo czyściełm miesiać temu gdy były pierwsze objawy, obwiniam paliwo bo stało sie to po zatankowaniu,
dolałem innego paliwa ale narazie nie pomogło.
Odłanczałem akumulator, a jak wykasować błędy i zrobić np reset sondy? jakies inne sugestie?
Pozdrawiam
|
|
|