Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] kontrolka checkengine i spaliny przekraczając
Anonymous - 18-08-2007, 19:46 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] kontrolka checkengine i spaliny przekraczając Zapalila mi sie kontrolka check engine, komputer wykazał błąd "catalyst detoration" co wskazywałoby na katalizator, ale po badaniu spalin gdzie niektóre wartości przekroczone zostaly bardzo znacznie sam nie wiem co jest. Kolega mowił że w jego samochodzie bez katalizatora nie ma tak złych spalin. Może ktoś ma jakieś sugestie???
Ile sond lambda ma GDI rocznik 2001, jedna widze gdy położe sie na chodniku za katalizatorem
Pozdrawiam
Robson86 - 18-08-2007, 19:51
michalGDANSK napisał/a: | Ile sond lambda ma GDI |
Chyba 2 ale glowy sobie uciac nie dam
pozdroo
sla - 18-08-2007, 20:16
Dokładnie tak, 2
Anonymous - 18-08-2007, 21:14
po pierwsze to dlaczego katalizator chyba powinienes podac bład a nie pisac ze ci katalizator detonował.
Po drubie to zalezy wcale nie musisz miec 2 sond lambda u mnie w GDI raczej jej nie ma znaczy sie tej pierwszej bo druga to jest na bank , a może gdzieś mi zginęła.
możesz mieć czujnik temp. katalizatora.
A co do spalin to że masz przekroczone normy na skutek spalanania ubogiej mieszanki, po to jest w silnkiu GDI zawór EGR. Niestety to wada silnika GDI, przekroczone normy mogą mieć różne przyczyny, katalizator, zawór EGR, sonda lambda, nagar w dolocie i inne o których tu nie wspomne. napisze tylko że o wszystkim juz pisano tylko trzeba poczytać na forum.
pozdro
Anonymous - 18-08-2007, 22:22
Rzeczywiście, już sie poprawiam numer błędu po sprawdzeniu komputerowym to PO420 catalyst detoration. Za wcześniejsze i późniejsze uwagi serdecznie dziekuje
saphire - 18-08-2007, 23:25
Kończy się katalizator i druga lambda to wykryła co mogą potwierdzać pomiary spalin bądź też któraś lambda jest trefna i to należało by sprawdzić MUT'em w postaci wykresów podczas jazdy na obciążeniu i bez obciążenia w trybie ubogiej mieszanki (ECO).
Anonymous - 23-08-2007, 12:01 Temat postu: byłem u mechanika powiedział że złe spaliny nie musza byc spowodowane katalizatorem i odkrecił go. Przed katalizatorem jest sporo brudu. Co może być tego przyczyną?? Powiedział że może to być sonda lambda ale przekroczone normy spalin raczej to wykluczają.
sugeryje mi sprawczenie silnika czy jest właściwe cisnienie.
sprawdzam olej, jest ok
nie wiem co robić
Anonymous - 09-09-2007, 20:55
witam
mam pytanko czy mozna cari 1.8 96' podlaczyc do komputera?? bo mowili mi ze sie nie da
a caly czas mi sie pali ta kontrolka zolta od katalizatora czy cos "checkengine" jak to okreslacie i nie wiem co z tym zrobic...;/
Anonymous - 09-09-2007, 21:05 Temat postu: Jesli Twoja carisma ma komputer w samochodzie to można go podłączyc pod kompa servisowego. Ale nie wiem czy Twój rocznik ma kompa, ale skoro sygnalizuje check engine znaczy można to jakoś zdiagnozować
saphire - 09-09-2007, 21:56
Jedź do ASO gdzie podłączą ci auto do MUT-II i się dowiesz czemu ci się pali Check Engine.
Anonymous - 09-09-2007, 21:58
Michał ile twoja Cari ma przelatane?
W moim Lancu właśnie ostatnio wyszło, że katek do wymiany-prawdopodobnie, bo spaliny poza normą, a sondy mam napewno 2 przed i za kat. pozdr.
zwolin - 09-09-2007, 21:58
Revik napisał/a: | mam pytanko czy mozna cari 1.8 96' podlaczyc do komputera?? bo mowili mi ze sie nie da |
Można. Można też "wymrygać" kod błędu. Koniecznie trzeba zmienić mechanika
Anonymous - 09-09-2007, 22:10 Temat postu: przejechane ma 91000km podobno katalizator powinien wytrzymac 120. byłem u mechanika zresetował mi kontrolkę, pojeżdżę troche i zobacze czy sie znowu nie zapali. Mam nadzieję że nie. Jesli tak to pewnie sonda do wymiany.
Anonymous - 09-09-2007, 22:15
120 lekko, ja mam 240 i dopiero fika
[ Dodano: 09-09-2007, 22:17 ]
jak chcesz tylko resetować kontrolkę, to po co mechanik ? odłącz klemę minus na kilka minut, podłącz i zostaw na wolnych do włączenia wentylatora i masz reset:)
Anonymous - 13-09-2007, 19:27
Dzieki pojade do serwisu sie dowiem. A mozna zamiast katralizatora nowego ktory kosztuje pare tys wstawic strumiennice?
|
|
|