To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] problem z silniczkiem krokowym

Anonymous - 23-08-2007, 12:26
Temat postu: [C52A 1.5] problem z silniczkiem krokowym
witam wszystkich
mam pytanie odnośnie regulacji silniczka krokowego może ktoś mi pomoże.
moje pytanie brzmi czy to jest normalne gdy np jadę sobie dojeżdżam do świateł wciskam wcześniej sprzegło a colcik wtedy trzyma 1000 obr/min dopiero jak sie zatrzymam minie z 3 sekundy obroty spadają do 600-700 i wtedy jest ok .
poadźcie proszę bo nie wiem o co mu chodzi -już wszystko próbowałem -regulowałem krokowy czyściłem przepustnićę i po tym tak się zachowuje -czy to jest normalne?

mój drugi problem jest taki że jak jest zimny to go coś trzyma dopiero przy 3500obr/min odzyskuje moc ,jak się zagrzeje jest wszystko ok -aha zaczął więcej palić tak gdzieś o litr pomóżcie please bo zaczyna mnie colcik powoli denerwować

[ Dodano: 23-08-2007, 12:30 ]
moje spalanie to gdzieś 8-9 litrów przy normalnej jeżdzie do 4 tys obr/min pozdrawiam wszystkich

czekoladka_1981 - 23-08-2007, 12:34

Na temat silniczka krokowego to Bartek będzie wiedział, nawet chyba zajmuje się regeneracją.
Hugo - 23-08-2007, 16:21

cinus123 napisał/a:
jadę sobie dojeżdżam do świateł wciskam wcześniej sprzegło a colcik wtedy trzyma 1000 obr/min dopiero jak sie zatrzymam minie z 3 sekundy obroty spadają do 600-700 i wtedy jest ok .
To jest wzorowe zachowanie.
cinus123 napisał/a:
jak jest zimny to go coś trzyma dopiero przy 3500obr/min odzyskuje moc ,jak się zagrzeje jest wszystko ok -aha zaczął więcej palić tak gdzieś o litr
Po pierwsze wymiana filtra powietrza. Warto zwrócić uwagę na świece i kable WN.
Anonymous - 26-08-2007, 21:40

cinus123 napisał/a:
colcik wtedy trzyma 1000 obr/min dopiero jak sie zatrzymam minie z 3 sekundy obroty spadają do 600-700 i wtedy jest ok .


To na 100% prawidłowe zachowanie.
Chroni silnik przed nadmiernym spadkiem obrotów i utraty cisnienia we wspomaganiu kierownicy.

josie - 26-08-2007, 21:49

Anazar napisał/a:
Chroni silnik przed nadmiernym spadkiem obrotów i utraty cisnienia we wspomaganiu kierownicy.


Bardziej przed utratą wspomagania hamulców. Auta bez wsp. kier. też tak mają.

Anonymous - 26-08-2007, 22:01

josie napisał/a:
Anazar napisał/a:
Chroni silnik przed nadmiernym spadkiem obrotów i utraty cisnienia we wspomaganiu kierownicy.


Bardziej przed utratą wspomagania hamulców. Auta bez wsp. kier. też tak mają.


:salute: byłem blisko :lol: dzieki że mnie poprawiłeś :thumbleft:

Anonymous - 28-08-2007, 13:17

dzęki wszystkim za informację jutro wymieniam filtr ikable zobaczymy może mu przejdzie
Anonymous - 22-01-2008, 21:35

Czy to normalne gdy odpalam colcika wchodzi on na 2500 obr/min(za kazdym razem)(na zimnym jest ok1400obr/min) lub jest w ruchu nawet minimalnym to obroty jada na 2000obr/min i tak trzyma az sie nie zatrzymam, mija 3-5 sekund obroty spadają do 600-700 i wtedy jest ok .

Z tego co wyczytalem to na zimnym powinno byc ok 1200obr/min, a po odpaleniu ok 2000obr/min

Kazde zmniejszenie obrotow(regulacja ponizej 1000obr/min) objawia sie tym,ze obroty sa na poziomie 200-300obr/min (trzesie calym samochodem na biegu jalowym)

poradzcie prosze bo nie wiem co robic dalej -już wszystko próbowałem -regulowałem krokowy, czysciłem przepustnicę, :?

Anonymous - 22-01-2008, 23:42

czupurek napisał/a:
lub jest w ruchu nawet minimalnym to obroty jada na 2000obr/min


... na rozgrzanym to troszke za dużo.

czupurek napisał/a:
i tak trzyma az sie nie zatrzymam, mija 3-5 sekund obroty spadają do 600-700 i wtedy jest ok .


... tak powinien reagować. Czyli obroty nie wymagaą regulacji.

Ciężko stwiedzić, ale może THROTTLE POSITION SENSOR wymaga regulacji.

wojmi1 - 23-01-2008, 17:10

czupurek, cinus123, -sprawdz ustawienie zaplonu na zmasowionym ECU przy uzyciu lampy.
Wartosc konta wyprzedzenia zaplonu ma duze znaczenie /zazwyczaj 5 stopni/

Anonymous - 23-01-2008, 18:42
Temat postu: [C52A 1.5]
dzieki bardzo za info; poszukiwania w toku... :rolleyes:

[ Dodano: 10-04-2008, 12:02 ]
Problemow cd-nastapil, wiec tak po ustawieniu wg. instrukcji,przed podlaczeniem silniczka jest ok[1000obr/min] (cokolwiek mniej tzn.750-850obr/min jest jeszcze gorzej),

a po podlaczeniu silniczka obroty i tak jada na 200-300obr/min , wyglada to tak jakby caly czas pamietal jakies ustawienia(komputer resetowany),


moze ktos podpowie :( dlaczego przy regulacji niby jest wszystko wporzadku, a po podlaczeniu silniczka i tak sa za male (moze trzeba ustawic silniczek -byl czyszczony),


drugi problem z tym zwiazany to to ze, w ruchu obroty sa 2000obr/min,a przy odpalaniu zimnego jada na 2500obr/min i przy kazdym ruchu kierownica lub toczeniu sie,----

----to juz udalo sie wyeliminowac 2000obr/min przy odpalaniu ,a ok 1300obr/min przy ruchu - a reszta bez zmian.


PS. zaczynam juz tracic nerwy na ten samoczodzik chociaz mam go juz 7 latek :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group