[XX-92]Galant E3xA i starsze - wymiana kompa
waldi-1 - 27-08-2007, 20:39 Temat postu: wymiana kompa witam wszystkich fachowców i niefachowców . Własnie kupiłem urzywany komputer do mojego galusia, w związku z tym mam pytanka dwa, jak sprawdzić czy komp jest sprawny i jak go sie wymienia?
deejay - 27-08-2007, 21:09 Temat postu: Komp Zobacz na stronę Krzyżaka polecam http://mitsubishifan.webpark.pl/
waldi-1 - 27-08-2007, 21:14
no tak wiem ale ja wiem w jaki sposób sie wymienie tylko kiedys czytałem ze jakos cos na zagrzany silnik czy jak
Anonymous - 27-08-2007, 21:19
hmm ja wyjmienialem i na zagrzanym odrazu po przyjechaniu do warsztatu
I jak postało pare dni i nic sie nie działo wiec chyba nie ma z tym różnicy
waldi-1 - 27-08-2007, 21:22
mnie swieci check engine cały czas
Anonymous - 27-08-2007, 21:51
mnie tez odkad gaz zalozylem...i wypiepszylem ta kontrolke bo wszystko bylo dobrze;)
waldi-1 - 27-08-2007, 21:53
ale u mnie niejest dobrze ,przedtem tez miałem gaz a kontrolka nieswieciła, teraz niemam od jakiegoś czasu ssania
josie - 28-08-2007, 01:20
waldi-1 napisał/a: | jak sprawdzić czy komp jest sprawny |
Podłączyć do auta.
waldi-1 napisał/a: | jak go sie wymienia? |
Odłącza akumulator, wyjmuje stary, wsadza nowy, podłącza akumulator.
Kontrolka Ci się świeci... a zczytałeś błędy z kompa.
W nowym-używanym komputerze trzeba wymienić kondensatory, bo pójdzie na śmietnik prędzej czy później.
Dopóki auto odpala komputer jest sprawny - wymaga co najwyżej lekkiej naprawy polegającej na zmianie kondensatorów i podlutowaniu ścieżek.
waldi-1 - 28-08-2007, 07:21
błędy miałem zczytane, kondesatory wymienieone i wszystko co możliwe w silniku, a miomo to niema ssania, silnik na starym kompie odpala , powiem co wymieniłem, wtryski ,kable wys nap, swiece, pompa paliwa, czujnik temp silnika, przepływkea krokowy na 100% sprawnyjak jest zimny to cięzko pali musze dodać lekko gazu, jak ciepły to chodzi równo, ale mam cos dziwnie z obrotami jak mu depne to spadaja bardzo nisko nieraz zgaśnie a potem juz wchodzi na normalne, jak zapali gdy zimny i jak po jakims czasie sciągne noge z gazu to mam 400/500 obrotów i az tak do nagrzanie sie silnika ,czym cieplejszy tym obroty rosną
[ Dodano: 28-08-2007, 08:58 ]
no i zabrałem sie do wymiany kompa ale co sie okazało , kompy sa inne na moim pisze md165144
e2t36274
0621 A
na nowym urzywanym kupionym pisze
md120207
e2t14474
8217 A
i rózni sie tez środkiem mój ma jedna płytke a ten kupiony ma dwie
czy mam go zakładać????
[ Dodano: 28-08-2007, 09:03 ]
tu jest zdjęcie
http://upload.revolucja.p...?id=1783206.jpg
Anonymous - 28-08-2007, 11:53
kscman napisał/a: | mnie tez odkad gaz zalozylem...i wypiepszylem ta kontrolke bo wszystko bylo dobrze;) |
masz założony zły emulator wtrysków i cały czas wali Ci błędem 41 - błąd wtrysków. Ja mam także gaz w identycznym silnku jak ty i check engine nigdy nie widziałem w takcie jazdy jak i na wolnych. Autko perfekt ustaiwone. Ja nigdy bym nie wyjał zarówki, ponieważ nie masz żadnej kontroli na autkiem, zawsze coś może paść. Zmień emulator i po sprawie.
waldi-1 - 28-08-2007, 12:01
taki emulator kosztuje 20 zeta
Anonymous - 28-08-2007, 12:02
waldi-1 napisał/a: | na nowym urzywanym kupionym pisze
md120207
e2t14474
8217 A
i rózni sie tez środkiem mój ma jedna płytke a ten kupiony ma dwie
czy mam go zakładać???? |
Ten twój komp to orginalny od 4g63DOHC. To co kupiłeś nie mam bladego pojęcia od czego jest, ale pewnie nie od 4g63. Powiem ci szczerze że nie wiem od czego to komp niegdy takiego nie widziałem.
Skontaktuj się z Bartkiem adminem forum napewno twój strary zreanimuje a ten jak najszybciej oddaj.
Jak nie masz ssania to albo silniczek krokowy padł (najczęściej - sprawdź czy między wszystkimi pinami ma przejście ok 30 omów, musi być wszędzie równe), jak nie to okablowanie ECU-silniczek lub w kompie trzeba na nowo przelutować sterowanie wolnymi obrotami bo to silniczek krokowy daje ssanie. Potem regulacja. Najlepiej to byłoby wpiąć kompa tego starego, podłączyć loggera i sprawdzić co i jak. Jakbyś był w Wawce lub Olsztynie mogę to sprawdzić. Nie ma sensu wymieniać pół silnika jak nie wiadomo jakie błedy wyrzuca komp i czy auto jest idealnie wyregulowane. Nie tędy droga. Najpierw prawidłowa diagnoza i potem robota lub wymianka jakiś części. Wtryski i ich poprawne działanie także na palmie sprawdzę bez problemu.
Auto zimne po zapaleniu powinno wejść na ponad 2 tysiące obrotów, po chwili silniczek krokowy zamyka się i robi się 1000 obrotów jak się nagrzeje musi mieć jak serwisóka każe 850 i tyle każdy prawidłowo ustawiony z dobrym kompem ma.
P.S. Kompa wymienisz w następujący sposób, wyjmujesz kluczyk ze stacyjki, wyjmujesz kompa (odkręcasz śrubki i wyjujesz 3 wtyczki) wsadzasz nowego lub naprawionego, wpinasz wtyczki, przykręcasz śrubki, właczasz stacyjkę i odpalasz. Nie ma potrzeby odłączania akumulatora. Tylko stacyjka musi być wyłączona.
[ Dodano: 28-08-2007, 12:06 ]
waldi-1 napisał/a: | taki emulator kosztuje 20 zeta |
taki bardzo dobry jaki ja mam coś ok. 100 zł z montażem
waldi-1 - 28-08-2007, 12:21
cycusiu ja wymieniłem juz wszystko byłem u mechanika naszego klubowego on mi powiedział ze mam wszystko ok i mi nawet go na ciepłego poustawiał , załozyłem ten komp co kupiłem i wszystko działa jest ssanie i gasnie check engine , ale co lepsze samochód dostał kopa wkręca sie na wiksze obroty i ma jakby ze 30 koni więcej
Anonymous - 28-08-2007, 13:02
wyślij tamten stary komp do Bartka, zreanimuje go lub sprzedaj go na części dla Bartka lub Tomasz82
To jaki masz problem, bo już nie kumam ...
waldi-1 - 28-08-2007, 13:17
cycu juz niemam problemu , poprostu cos z kompem było niemiałem ssania i mi nietrzymał obrotów jak zimny był, moge wysłac kompa do bartka niech go zreanimuje , kondziory sa wymienione w nim na nowe wiec cos innego musiało pujść zapłace mu za naprawe bo zawsze częsci mi sie przydadzą
[ Dodano: 28-08-2007, 13:17 ]
musze tylko sie skontaktowac jakos z nimi , no chyba ze jest ktos co bliżej mnie mieszka
|
|
|