L200 Ogólne - Akcyza
Anonymous - 29-08-2007, 23:26 Temat postu: Akcyza Czytaliscie?
http://motoryzacja.wnp.pl...0586_1_0_0.html
[ Dodano: 30-08-2007, 09:05 ]
Jeszcze lepsze:
http://biznes.onet.pl/0,1596943,wiadomosci.html
miczon - 30-08-2007, 11:17
Hmm... Ciekawe jak to się ma do wersji Club Cab, dwudrzwiowej, czterosoobowej. Zgodnie z tą interpretacją....:
Cytat: | pick-up z podwójną kabiną jest uznawany za auto osobowe, jeśli ładowność części towarowej jest mniejsza od pasażerskiej. |
.....Część ładunkowa jest większa od pasażerskiej, mimo, że kabina jest podwójna i czteroosobowa w ClubCabie . Czyli wszystko OK ?
Podobnie jest na przykład z VW T4/T5 skrzyniowymi z dopelkabiną.
Poza tym, co oni rozumieją przez ładowność? Przecież wszystkie pick-upy mają ładowność w okolicach tony i więcej? Odejmując nawet 5 osób po 80kg, zostaje jeszcze 600kg luzu nawet dla podwójnej kabiny
Chory kraj z chorymi przepisami
Anonymous - 30-08-2007, 12:33
Niedawno mi wsteplowali w dowod, ze mam ciezarowke i wystawili vat-3.
US tez nic nie kwestionowal, jak zanieslismy im papierki z vat'em.
Kurna panstwo w panstwie... tak samo jak stwierdzili, ze strona internetowa to dziennik i trzeba ja zarejestrowac i zaplacic 40zl... paranoja!!
Pozdro
Anonymous - 30-08-2007, 15:25
Glowy do gory, koledzy pick-upowcy
Ponizej sprostowanie, ktore ukazalo sie na stronie Polskiej Izby Motoryzacyjnej
"Cytuje"
W nawiązaniu do aktykułu pt. "Akcyza na pick-upy", który ukazał się wczoraj w Rzeczpospolitej i jego przedruku w naszym biuletynie, publikujemy dziś sprostowanie jakie otrzymaliśmy od P. Wojciecha Drzewieckiego z IBRM Samar
"Chciałbym poinformować, iż w prezentowanym tekście Rzeczypospolitej - Akcyza na pick-up’y, moja wypowiedź dotycząca klasyfikacji tego typu pojazdów została skrócona i zniekształcona. Całość mojej wypowiedzi powinna brzmieć:
Faktycznie z końcem marca wprowadzono w Unii Europejskiej zmiany w nomenklaturze taryfowej. Zgodnie z nimi, samochody typu pick-up posiadające zamkniętą kabinę do przewozu osób, zawierającą więcej niż jeden rząd siedzeń oraz otwartą lub zakrytą powierzchnię do transportu towarów, której długość podłogi jest większa niż 50% długości rozstawu osi pojazdu klasyfikuje się do pozycji 8704, czyli samochodów ciężarowych.
W przypadku Polski, zgodnie z informacją Departamentu Polityki Celnej Ministerstwa Finansów "kryterium rozstrzygającym o zastosowanej klasyfikacji jest proporcja ładowności przypadająca na część pasażerską i towarową". Jeżeli ładowność części pasażerskiej jest mniejsza od ładowności części towarowej, to mamy do czynienia z ciężarówką, czyli pozycją 8704 klasyfikacji taryfowej. Wszystkie oferowane w Polsce pick-up'y z podwójną kabiną spełniają to kryterium.
Wspomniane już wcześniej kryterium długości jest „innym kryterium decydującym o klasyfikacji taryfowej”.
Decyzję o odpowiedniej klasyfikacji pojazdu podejmuje ostatecznie dyrektor izby celnej."
"koniec cytatu" zrodlo www.pim.org.pl
pozdrawiam
Greg
|
|
|