To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Wymiana oleju w Outlanderze I Turbo i przeglądy.

Anonymous - 31-08-2007, 09:03
Temat postu: Wymiana oleju w Outlanderze I Turbo i przeglądy.
Mam tylko niemiecką instrukcję obsługi i nie do końca jest dla mnie czytelne czy wymiana oleju w Outku Turbo benzynowym ma być co 15 kkm czy co 7.5 kkm.A jeśli co 7.5 tyś.
to czy gwarancja wymaga aby był on zmieniony w ASO ?

Druga kwestia :w książce obsługi mam wpisany przegląd przy przebiegu 12 500 km który został wykonany przez niemieckiego dealera Mitsu w listopadzie 2006.Obecnie samochód ma przebieg około 12700 km.Pytanie: czy kolejny przegląd powinien być wykonany po roku od poprzedniego czy przy 30 000 km ?

Będę wdzięczny za Wasze opinie. Pozdrawiam.

Jackie - 31-08-2007, 09:20

Wymiana odbywa się co 15 tysięcy km i przegląd powinien odbyć się w ASO (oczywiście teoretycznie istnieje dyrektywa GVO, mówiąca o możliwości serwisowania gdzie indziej, niemniej jednak w praktyce moża ją sobie w buty włożyć, bo w przypadku kwestii spornej w gwarancji, zostanie to wykorzystane przeciwko Tobie)
furman napisał/a:
Druga kwestia :w książce obsługi mam wpisany przegląd przy przebiegu 12 500 km który został wykonany przez niemieckiego dealera Mitsu w listopadzie 2006.Obecnie samochód ma przebieg około 12700 km.

W Listopadzie 2007 meldujesz się na przeglądzie, a to z powodu zapisu: 15 000km lub 1 rok, czyli jeżli tego nie zrobisz stracisz gwarancję.
Pozdrawiam

Anonymous - 31-08-2007, 10:08

Nie wiem jak to bedzie na ten samochod ale wiem jedno ze nie ma co oszczedzac na wymianach oleju. Ja bym zmienial co 7.5tys. Szczegolnie z Turbo. Jesli turbina jest dodatkowo chlodzona olejem (nie wiem jak jest w tym) to polecalbym zeby to wymieniac czesciej.

Ja wiem ze teraz oleje sa ktore wytrzymuja duze przebiegi, ale po co? Wymienisz olej i bedziesz mial spokuj. Zatrzesz kiedys silnik i bedziesz sobie plul w brode ze nie zmieniales za czesto.

Pamietaj tez ze masz nowy silnik to tam jeszcze schodza opilki zelaza. Pamietam ze w USA zalecane bylo aby z nowym silnikem wymienic olej po 1tys potem po 2tys a potem juz normalnie.

Ja u siebie zmieniem co 6 tys. Olej jest dla silnika najwazniejszy. Nie zaluj na nim - szczegolnie z nowym silnikiem.

2000 Eclipse GS (2.4L I4)

Krzyzak - 31-08-2007, 10:24

turbo zawsze musi byc chlodzone olejem
Anonymous - 31-08-2007, 10:30

bez przesady w seryjnym silniku nie jest konieczna wymiana czesciej niz co 15tys, pozniej przy wiekszych przebiegach mozna zmienic przy 10tys (ja tak robie, 223tys, choc dopiero od 210tys.), wiec nie popadajmy w skrajnosc.
oczywiscie mozna zmieniac co tydzien tylko po co?

saphire - 31-08-2007, 16:34

Krzyzak napisał/a:
turbo zawsze musi byc chlodzone olejem


Nie zawsze - vide nowe silniki VW 1.8TFSI które mają kolektor wydechowy od razu przechodzący w podstawę turbawki która jest chłodzona płynem z obiegu silnika. Oleum tam tylko do smarowania jest używane.

Anonymous - 31-08-2007, 18:42

Wiekszosc modeli Mitsu uzywa oleju do chlodzenia Turbo wiec co za tym idzie ten olej sie szybciej zuzywa. I jesli ktos uwaza ze nie potrzeba - jest demokracja. Ja wiem tyle ze "chlopaki z turbo" w USA mieli dobre doswiadczenie z olejem co sie szybko "wytracal" i tracil swoje wlasciwosci poprzez duze grzanie.

Musimy pamietac ze wydech turbo w niektorych samochodach dochodzi do 700-1000 st F lub wyzej, czyli ~380-650 st C (jesli dobrze licze) a to o wiele wiecej niz ta temperatura na ktorej silnik bez turbo chodzi.

Skoro ten olej przez turbo przechodzi to ma doczynienia z tak wysokimi temperaturami...

...dlatego w silnikach z turbo polecalbym nie oszczedzac i zmieniac olej czesciej.

Hubeeert - 31-08-2007, 20:10

allias napisał/a:
Wiekszosc modeli Mitsu uzywa oleju do chlodzenia Turbo


Ekhm
Mitsu w swoich turbinach (seria TD) uzywa oleju do smarowania i chlodzenia a dodatkowo plynu do chlodzenia.

Anonymous - 31-08-2007, 20:11

Jestem pozytywnie porażony :wink: szybkością i ilością opinii na zadany temat.

To miłe,że producent nie wymaga częstszych niż co 15 000 km wymian oleju,

jednak przychylam się do opinii ,że częstsza wymiana nie zaszkodzi (a ja lubię dopieszczać

swoje autka i może dzięki temu nigdy się na nich poważniej nie zawiodłem).

Anonymous - 31-08-2007, 20:15

allias napisał/a:
Musimy pamietac ze wydech turbo w niektorych samochodach dochodzi do 700-1000 st F lub wyzej, czyli ~380-650 st C (jesli dobrze licze) a to o wiele wiecej niz ta temperatura na ktorej silnik bez turbo chodzi.


dokladnie mialem to wczesniej napisac, mianowicie to ze olej traci swoje wlasciwosci w okreslonej temp. z regoly 120C, bo olej sam z siebie sie nie zuzywa (oczywiscie operujemy tu przebiegami miedzy przegladami).
wiec zamiast wylewac olej co 7 tys lepiej zainwestowac w czujnik i wyswietlacz temp.
i co najwazniejsze mowimy tu o grzebanych silnikach, np. wieksze turbo w benzynie, mapa w dieslu.
dla normalnie uzytkowanego auta wystarcza wymiany miedzy przegladami zalecanymi przez producenta ale to nie oznacza ze dla lepszego samopoczucia nie mozemy oleju zmieniac 2x 3x czesciej :)

Hubeeert - 31-08-2007, 21:21

allias napisał/a:
Musimy pamietac ze wydech turbo w niektorych samochodach dochodzi do 700-1000 st F
Celsjusza.

Przyjmuje, ze przy spokojnej jezdzie temp gazow wylotowych to okolo 700. Przy palowaniu moze dojsc do 900-950stopni. Jak jest wiecej to plyna seryjne tloki. Znaczy moga poplync ;-) ale nie polecam prob.

allias napisał/a:
380-650 st C
to w dieslu choc widzialem tlok stopiony z TDI. Zle napisany program czyli cienki chip
Anonymous - 01-09-2007, 10:36

No to teraz zlozmy to do k#py...

Cytat:
mianowicie to ze olej traci swoje wlasciwosci w okreslonej temp. z regoly 120C, bo olej sam z siebie sie nie zuzywa


Cytat:
Przyjmuje, ze przy spokojnej jezdzie temp gazow wylotowych to okolo 700. Przy palowaniu moze dojsc do 900-950stopni


Wniosek jeden - nie ma co przedluzac uzywania oleju zbyt dlugo. Wedlug mnie 15 to zdecydowanie za dlugo na benzyne z turbo.

Anonymous - 03-09-2007, 16:05

A ja zalecam zdrowy rozsądek i miałbym wzgląd na środowisko naturalne i bez potrzeby nie produkowałbym zużytego oleju. Dlatego osobiście będę zmieniał olej zgodnie z zaleceniami producenta auta.
Hubeeert - 03-09-2007, 19:50

Misiek_Haribo napisał/a:
Dlatego osobiście będę zmieniał olej zgodnie z zaleceniami producenta auta.
A czytałeś to drobnym drukiem :?: ;-)
Anonymous - 04-09-2007, 15:23

Hubeeert napisał/a:
Misiek_Haribo napisał/a:
Dlatego osobiście będę zmieniał olej zgodnie z zaleceniami producenta auta.
A czytałeś to drobnym drukiem :?: ;-)


Czytałem, ale zwróć uwagę, że w tym wątku niektórzy wypowiadają się za częstszą wymianą oleju i to do nich piszę. Zresztą może jak ktoś zamierza jeździć jednym autem przez 10 albo 15 lat to taka dbałość o żywotność silnika rzeczywiście może mieć znaczenie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group