Problemy techniczne - Na zimnym silniku długo się odpala
Anonymous - 01-09-2007, 14:49 Temat postu: Na zimnym silniku długo się odpala Witam
Kilka ndi temu kupiłem Colt'a i od kiku dni go picuję. Zauważyłem, że jak samochód postoi z 1,5 dnia to gdzy przekręcę kluczyk to trochę pokręci zanim odpali (1-2s). Gdy przejadę się kawałek (niecały kilometr), wyłączę, a następnie przekręcę kluczyk odpala się niemal natychamist.
W czym może tkwić problem i jak go wyeliminować?
Pozdrawiam
Karol208 - 01-09-2007, 15:27
rafamalk, Witaj.
Problem pewnie tkwi w tym ze auto po dluzszym postoju musi sobie dobic troszke cisnienia paliwa i mieszanki w kolektorze dolotowym i stad te dluzsze krecenie rozrusznikiem. Ja u siebie mam podobnie.
Anonymous - 01-09-2007, 15:29
Ale mam nadzieję, że to nic poważnego, bo powoli kończą mi się pieniądze
Karol208 - 01-09-2007, 15:42
Raczej nie masz sie czym martwic. Przeczysc sobie wszystkie zlacza w wiazkach elektrycznych (takim spreyem) no i zajmij sie wymiana plynow i czesci eksploatacyjnych.
Niewiem czy w CAO kondensatory ecu wylewaly ale chyba do 94 tak wiec warto je sprawdzic.
PS.Dopisz sobie w profilu rok produkcji auta.
Anonymous - 01-09-2007, 15:44
Olej był wymianiany w lipcu (jest naklejka), na wymianę płynu hamulcowego, chłodnicy i wspomagania na razie nie mam , Filtr powietrza wymieniony, niedługo zajmę sięresztą filtrów.
Anonymous - 01-09-2007, 17:00
Czasami slaby aku tez tak wplywa na samochod i odpalanie.
Hugo - 01-09-2007, 18:15
Mój też tak odpala. Nie widzę problemu...
Anonymous - 01-09-2007, 18:27
A jak sprawdzić domowym sposobem czy akumulator jest odpwiednio naładowany?
Anonymous - 01-09-2007, 19:01
Przyloz voltomierz i sprawdz napiecie na wylaczonym.
Powinno byc na poziomie 12.5 lub ciut wiecej. Najlepiej sprawdz to na zimnym silniku, czyli wtedy kiedy masz ten problem z odpaleniem. Potem odpal samochod i sprawdz ladowanie. Powinno byc pomiedzy 13.3 a 14.3 (jak przy gazujesz). Jesli masz gdzies ponizej 12 V na zimnym to bym zaczal myslec o dokladnym sprawdzeniu.
Tyle mozesz zrobic samemu. Zeby sprawdzic sprawnosc potrzebujesz przyrzad ktory sprawdzi moc rozruchowa. Ale jesli upewnisz sie ze powyzsze jest OK to przynajmniej tam bedziesz mogl byc spokojny.
A jak bedziesz mial okazje gdzies zapytac o sprawdzenie sprawnosci to byloby jeszcze lepiej.
Anonymous - 06-09-2007, 20:10
Miałem wczoraj przygodę. Pojechałem do sklepu obejrzeć akumulatory. Zatrzymałem się przed sklepem, a brat poszedł spytać o cenę (ma tam zniżki). Gdy wyszedł samochód nie chciał już w ogóle odpalić. Próbowałem z 20 razy i zadzwoniłem po Taxę, żeby mnie podładował. Gdy dzwoniłęm bratu jakimś códem udało się odpalić i pojechałem.
Na szczęście:
Problem został rozwiązany. W akumulatorze w kilku zbiornikach nie było w ogóle wody a w reszcie było bardzo mało. Podłączyłem również akumulator na noc pod prostownik i teraz nie ma już problemów z odpalaniem. Odpala w ułamku sekundy.
Dziękuję za porady, a temat może być pożyteczny dla przyszłym pokoleń.
saphire - 06-09-2007, 21:21
Jak w celach się wygotował to możesz mieć juz zasiarczone cele więc jego żywot będzie krótki a skoro się wygotowały to możesz mieć uwalone ładowanie - za mocne.
Anonymous - 06-09-2007, 21:23
Kurde... Jak by to powiedzieć... Nie za bardzo rozumiem co do mnie napisałeś Można trochę jaśniej? :>
saphire - 06-09-2007, 21:38
Jeśli ci się kilka cel wygotowało tak że elektrolit spadł poniżej płyty elektrody to się ona zasiarcza więc traci swoje zdolności akumulacyjne (zwykle nieodwracalnie) zatem akumulator po prostu traci swoja pojemność. Skoro ci poziom w celach tak opadł to albo bardzo długo do akumulatora nie zaglądałeś i nie uzupełniałeś poziomu elektrolitu wodą destylowaną albo masz za duży prąd ładowania co po prostu wygotowuje ci elektrolit w akumulatorze. Poniał?
Anonymous - 06-09-2007, 21:41
SAmochód kupiłem tydzień temu i nie wiem co poprzedni właściciel robił z akumulatorem. Ja po porstu dolałem wody tam gdzie jej nie było i problem zniknął, więc chyba lepiej, że zrobiłęm trak niż gdybym nic nie robił, nie?
Anonymous - 06-09-2007, 21:53
Upewnij sie ze masz wlasciwy poziom ladowania... powinien byc pomiedzy 13.7 a 14.4 V. Oczywiscie na odpalonym silniku...
Jesli jest w tym przedziale to to jest oki... wtedy miej oko na aku cobys sie nie zdziwil nastepnym razem jak pod sklepem bedziesz stal...
|
|
|