To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Silnik się poci...

Anonymous - 03-09-2007, 12:37
Temat postu: [CJ1A 1.3] Silnik się poci...
Ostatnio robiąc co dwutygodniowe uzupełnienie płynów i pomiar oleju - zobaczyłem, że silnik trochę się poci. Czy są jakieś newralgiczne miejsca w colcie, które powinienem sprawdzić. Na oko trudno powiedzieć skąd ten mały wyciek się zaczął.

Jak by ktoś mógł rzucić okiem na załączoną fotkę i podzielić się spostrzeżeniami, domysłami etc. to będę bardzo wdzięczny. :wink:

Pozdrawiam:
Artur

Link do fotki: http://images21.fotosik.p...b91b64bb3ee.jpg

Anonymous - 03-09-2007, 12:51

Jesli dobrze rozpoznaje ze zdjecia to sa okolice uszczelki pod glowica zaraz kolo paska rozrzadu i powyzej miski olejowej
Raczej nie bedzie to od glownej uszczelki na wale bo za wysoko by tam podchodzilo i za nisko by szlo od pokrywy silnika. Wiec te dwa elementy mozesz wyeliminowac.

Troche slabe swiatlo by dojzec czy idzie od miski olejowej. Bardzo czeste w samochodach jest ze sruby trzymajace pokrywe lub miske sie luzuja pod wplywem czasu i oleju. Jesli widzisz wiecej oleju na laczeniu miski z silnikem wez klucz i podociskaj lekko te sruby. Potem wyczysc brudne okolice i z czasem zobacz czy masz slady w tych samych miejscach i czy masz ubytki oleju.

Jesli nie - to bym sie nie martwil.

Anonymous - 03-09-2007, 13:30

Artur, tak jak Ci już mówiłem, zacznij od wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów, bo spod niej ciekło już wcześniej, i to widocznie. Dodatkowo, rzuć okiem na okolice bagnetu. Na zdjęciu wygląda to tak, jakby głowica w okolicach bagnetu też miała lekką plamę, co mogłoby świadczyć o tym, że leje się z góry. W moim przypadku było zresztą podobnie. Góra wyglądała na suchą, a w okolicach głowicy tłusto. Po zdjęciu głowicy okazało się, że to się jednak lało spod klawiatury, a uszczelka pod głowicą trzymała jak należy.
Hugo - 03-09-2007, 13:38

Na moje oko to jednak wyciek spod uszczelki głowicy. W tym miejscu biegnie kanał olejowy, którym olej pod ciśnieniem "podawany" jest na górę głowicy w celu smarowania klawiatury. Niestety to typowe miejsce wycieku oleju, które zaobserwowałem w kilku Coltach/Hyundai'ach z silnikiem 1.3 Moja rada: na razie nic nie rób tylko obserwuj czy wyciek się nie powiększa.
Anonymous - 03-09-2007, 14:20

gregorbu napisał/a:
Artur, tak jak Ci już mówiłem, zacznij od wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów [...]

Wiem, wiem. Właśnie mam urlop i sporo wolnego czasu aby wszystkim się zająć. Niestety dostanie dobrej uszczelki pod pokrywą zaworów do Miśka to jak się okazuje nie taka łatwa sprawa (Napisałem Ci PW w tej sprawie).

Koledzy czyli generalnie radzicie mi obserwować, jak się sprawa rozwija, czy jednak jechać do serwisu - jestem już wstępnie na dzisiaj umówiony.

Druga sprawa to taka, że nie wymieniłem jeszcze oleju :oops: od momentu kupna samochodu, więc tą sprawę też chciał bym jak najszybciej zamknąć. Nie wiem natomiast jaka w obecnej sytuacji była by najlepsza chronologia bo niby oleju nie bierze (bagnet w połowie podziałki cały czas) ale wymiana oleju to chyba teraz nie najlepszy pomysł.

Anonymous - 03-09-2007, 14:35

Półki nie bierze zbyt dużo oleju nie rób z tym nic. Fabrycznie wszystko jest najlepiej poskładane, jak juz to ruszać to w ostateczności.
Anonymous - 03-09-2007, 14:50

Wymień uszczelkę pod pokrywą zaworów (wysłałem Ci pm z namiarami na sprzedawcę), wyczyść tłuste miejsca i obserwuj, co się będzie działo.
Oczywiście wymiana oleju jak najbardziej wskazana. Nie będzie to miało wypływu na obecną sytuację - oczywiście zakładając, że użyjesz takiego samego oleju. Przy wymianie oleju, nie zapomnij o wymianie filtra. Kupisz u Mateusza w bardzo dobrej cenie.

Anonymous - 03-09-2007, 15:23

Dzięki, niestety Mateusz tez mówi, że tej uszczelki niema - trzeba sprowadzać a czas oczekiwania od 3 do 6 tygodni :/ są tylko No-Name a takich raczej nie warto brać.
Anonymous - 03-09-2007, 15:29

Możesz jeszcze spróbować u Marka Malika (Japaneze). Kontakt znajdziesz na forum. Jeśli i on nie będzie miał nic sensownego, pozostanie Ci albo serwis (zapewne mają zamienniki, ale w wyższych cenach niż "na mieście"), albo silikon.
Anonymous - 03-09-2007, 17:29

No i wracam od Mechanika Auto Japan (na mrówczej w Warszawie) i niestety okazało się, że przyczyną są uszczelniacze rozrządu :( trzeba wymieniać i zakładając, że się paski nie nasiąkły to będzie 200zł w plecy a jak nasiąknęły to wiadomo rozrząd od nowa :banghead:
Bartek - 03-09-2007, 17:41

Ja bym nie oszczędzał na pasku.... kosztuje grosze w porównaniu z remontem silnika po jego zerwaniu........
Anonymous - 03-09-2007, 18:10

Bartek napisał/a:
Ja bym nie oszczędzał na pasku.... kosztuje grosze w porównaniu z remontem silnika po jego zerwaniu........


Bartku sęk w tym, że cały rozrząd jest świeżutki i wszystkie paski, rolki, uszczelniacze były zmieniane 3 tygodnie temu :!: zresztą robił mi to gregorbu i dał uszczelniacze NOK więc nie wiem co się mogło stać, że teraz tam spod uszczelniaczy cieknie mi olej :(

Anonymous - 03-09-2007, 18:10

Nie wiem jakim cudem wy widzicie olej pod pokrywa? To jest wszystko w dolnych partiach silnika... :roll:
Bartek - 03-09-2007, 18:19

HMM - bardzo dziwne...... Uszczelniacza NOK ciężko jest założyć źle, zwłaszcza, że Grzesiek dokładny i doświadczony w temacie jest.......narazie nie znajduję innego wytłumaczenia jak to, że nie doczyściliście oliwy, która wyciekła z poprzednich uszczelniaczy, a teraz zaciemnia obraz sytuacji. Po prostu nie wierzę, że Grześ mógł puścić jakiegoś babola,......
Krzyzak - 03-09-2007, 20:26

Bartek napisał/a:
Uszczelniacza NOK ciężko jest założyć źle

oj wszystko mozna - nawet kask na druga strone zalozyc
ja sie juz tyle naogladalem, ze wiem jedno - nie wymyslisz, co ludzie wymysla...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group