To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Temperatura silnika...

Anonymous - 03-09-2007, 21:33
Temat postu: [CA1A 1.3] Temperatura silnika...
Colcika kupiłem całkiem niedawno.Z odłaczona nagrzewnica i bez termostatu.Jezdiłem tak jakis czas i temp.silnika zawsze była za połowa skali,nieduzo ale zawsze w miescie wyzej podchodziła,wentyl właczał sie na ok 3sekundy i milkł.Wymieniłem nagrzewnice,podłaczyłem ja.Misiek dostał tez nową uzywana chłodnice(wraz z czujnikiem temp) bo tamta zaczeła cieknąć.Termostatu jeszcze niezałożyłem.Ale dziwi mnie fakt iz na trasie temp.jest przed połową lub na jak ostrzej jade(jak wlacze ogrzewanie dosyc mocno to spada i trzyma sie ponizej polowy-jak dla mnie za nisko)a w miescie tak jak poprzednio za połową,wiatrak sie zalącza na dłużej niz 3sekundy powiedzmy gdzies 10sek na postoju ale temp. nie spada w miescie nawet do połowy a niemam termostatu wogule..autko szybko sie nagrzewa jak na jazde bez termostatu.Moje pytanie:
przy jakiej temp.powinien sie wlączyc wiatrak?i czy ta temp silnika nie jest czasem podejrzana?aa i jeszcze czy sa termostaty inne niz na 88 stopni?cos mi sie wydaje,ze jak włoze termostat to bedzie sie jeszcze bardziej grzał...:-(
Z góry dzieki za pomoc.

e-gen - 03-09-2007, 22:01

są też termostaty 82
Hugo - 03-09-2007, 23:13

radoskór, odpowiedziałeś sam sobie na pytanie. Brak termostatu powoduje te anomalie. To typowe. Czemu go jeszcze nie założyłeś? To koszt 30 zł i masz problem z głowy. Termostat steruje chłodzeniem silnika i musi być na swoim miejscu.
Anonymous - 04-09-2007, 18:19

NIezakładałem termostatu bo nagrzewnicy niemiałem.Załozyłem ja w sobote.Dzis termostat z JC 88st,sprawdzałem go w domu w garnuszku na gazie i otwarł sie tak niecały centymetr,niemiałem termometru by spr.w jakiej temp to nastapiło ale na moje oko cos pózno.Załozyłem go i temp. utrzymuje sie za połowa skali czy trasa czy miasto(na miescie ciutke wyzej).Czytam,ze optymalna temp. jest w połowie skali a ja mam za połowa o tyle:

Wiatrak sie załacza przy tej temp.pochodzi troszke i milknie.Czy na dłuzsza mete moge jezdzic z ta temp?i gdzie moge dostac termostat do miska na 82st(moze on pomoze utrzymac w połowie temp.)bo u mnie w miescinie niema takiego:-(

Hugo - 04-09-2007, 21:26

Ta wskazówka jest za wysoko. Powinna być ok. milimetr poniżej połowy. Może masz zapowietrzony układ chłodzenia.
tomusn - 04-09-2007, 23:28

hehe, bądź mądry...
a u mnie wskazówka przepisowo , jak w C52 a na datalogerze temp 70stC
co robić, jutro demontuje termostat i tak samo - garnuszek i i zobaczymy czy się rusza coś, jak na razie szykuję się na wymianę

Anonymous - 05-09-2007, 02:01

Układ chłodzenia powinien odpowietrzyć się sam, natomiast może to być problem z uszczelką pod głowicą , zobacz czy w płynie chłodniczym nie widać śladów oleju i na odwrót oraz czy autko pali nie za dużo oleju.Odpowiednia temp silnika to wskazówka ok. 2mm pod połową skali.
Anonymous - 05-09-2007, 14:37

Poziom oleju skrupulatnie kontroluje od kilku tyg i cały czas jest równo w połowie,niewidac na bagnecie sladów płynu.W płynie przy spuszczeniu całego tez niezauwazyłem oleju.w naczyniu w które zlałem płyn zauważyłem kilka oczek przezroczystych(jak w rosole)ale to mogłobyc spowodowane moimi rekoma(całe w brudne)i na tyle litrów plynu tylko kilka oczek tłustych?
z rury nie kpoci na zimnym.Troszke pary jak jest wilgotno i to wszystko.
Oprócz uszelki moga byc jakies inne przyczyny tej temp?moze ten termostat za pozno badz za wąsko sie otwiera hmm

Anonymous - 05-09-2007, 15:00

Mógł też ktoś rozbierać licznik, by np. cofnąć przebieg. Potem źle złożył i tak to teraz wygląda.
W jakim miejscu znajduje się wskazówka, gdy silnik jest całkiem zimny? Powinna być kilka mm poniżej najniższej kreski.

Anonymous - 06-09-2007, 19:44

I tak mniej wiecej jest ta wskazówka...
Ma ktos jeszcze pomysły na ta temp?

Monia - 06-09-2007, 21:20

u mnie jest mniej wiecej po środku jak się zapali silnik hmm i tak jest od samego poczatku :)
ale na zminym silniku jest opadnieta tak jak ma byc :)

PS.Przepraszam jak nie na temat...

Anonymous - 06-09-2007, 22:36

radoskór napisał/a:
tak mniej wiecej jest ta wskazówka...

Ja sprawdzałem na zimnym u siebie i wskazówka od temp jest jakieś 5mm pod dolną białą kreską ( czyli tak wygląda jak by u ciebie była troszke wyżej), więc może coś z tą wskazówką nie tak.
Monia napisał/a:
u mnie jest mniej wiecej po środku jak się zapali silnik hmm i tak jest od samego poczatku

A to bardzo dziwne :shock: widocznie też masz popsutą wskazówkę

Anonymous - 07-09-2007, 14:55

hmm to mozliwe,ze mam wskazóweczke za wysoko przytwierdzona...
Prosiłbym innych forumowiczów o wypowiedzenie sie jakie jest u nich połozenie wskazówki od temp.na zimnym silniku.Z góry dzięki za pomoc.A jeszcze lepiej jagby ktos fotke zamiescił jak to wyglada u niego.
Wskazówka-w zyciu bym na to niewpadł hehe

Hugo - 07-09-2007, 15:13

Ok. 3-4 mm poniżej kreseczki.
Anonymous - 07-09-2007, 15:58

U mnie w obu autach kilka jak u Kuczana i Hugo. W Lancerze na 200% nie było nic robione przy zegarach.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group