To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - Głowica z LAN EVO do Klipera

Anonymous - 22-01-2006, 13:28
Temat postu: Głowica z LAN EVO do Klipera
Właście coś mi wpadło do głowy ale nie wiem czy to jest realne i sensowne. Prosze starszych albo może lepiej znających się odemnie kolegów o wypowiedź.

A wymyśliłem coś takiego.
Dowiedziałem się tu na forum że jeśli by podkręcać Eclipsa to sensownie by było zbudować silnik z: bloku 6-bolt i głowicy z 7-bolt. A gdyby wstawić blok 6-bolt i dać głowice z Lancera np EVO VI?

Czy to ma jakiś sens?

Hubeeert - 22-01-2006, 13:37

Nie ma sensu. Lancer EVO od modelu IV ma obrócony o 180 stopni rozrząd. Zresztą cały silnik wygląda jak lustrzane odbicie. Jak chcesz kombinować to do modelu EVO III.
Anonymous - 22-01-2006, 14:07

Hubeeert napisał/a:
Nie ma sensu. Lancer EVO od modelu IV ma obrócony o 180 stopni rozrząd.


Jak to? ale tylko rozrząd? nie cały silnik?

Hubeeert - 22-01-2006, 14:28

Całość jest lustrzanym odbiciem. Skrzynia biegów po drugiej stronie. itd itd.
Anonymous - 22-01-2006, 15:03

No okej czyli tak jak myślałem, tylko się troche pogubiłem na chwile :)
A co do przekładania tych głowic, napewno trudno będzie znaleść silnik od EVO III no ale gdyby jednak się trafiło, to jest sens pakowania głowicy z EVO do Eclipsa?

Hubeeert - 22-01-2006, 15:06

Sens jest - przepakowania silnika i całej mechaniki z EVO III do Eclipse. Z malym zastrzeżeniem - jak już kupisz EVO III to wątpię żebyś chciał go przeznaczyć na części.
Anonymous - 22-01-2006, 17:05

No to lepiej wezme sobie głowice z 7-bolt, nie będę kombinował
kiepuczi - 23-01-2006, 22:08

Nie ma sensu szukac na sile silnika z evo III, jedyna zaleta sa tylko wtryski 550, sens jest jesli udalo by ci sie dostac caly silnik z wiazka i komputerem, poza tym zadnych kozysci nie masz. ale wtryski 550 to nie problem pzreciez wystaczy tylko ECU EPROM, czy tez dSM link. Glowica z evo ma male kanaly dolotowe , dokladnie takie same jak 2g. poza tym kolektor tez jest o wiele mniejszy w porownaniu z 1g eclipse czy galantem VR4. zasada jest taka glowica 2g/evoIII wiecej momentu obrotowego na mniejszych obrotach, gorszy tzw " top end". Glowica i kolektor 1g/galant- wiekszy " top end".
ja przestudiowalem juz dokladnie wszystke kombiancje silnkow od eclipse, wszystkie mozliwe swapy i polaczenia. pracuje obecnie nad takimprojektem, ma on jezdzic w polsce, w najblizszej przyszlosci. Scagnolem sobie JDM silnik od galanta VR4. dostalem piekny silnik, ze skrzynka AWD, wiazka i ECU. jak go rozebralem to nie chcialo mi sie wierzyc ze taki czysciutki jest. jeszce sie nie zdecydowalem ktora glowice zaloze czy 2g stage III ktora obecnie posiadam , czy tez 6 bolt.
zainstalowanie glowicy 2g na bloku 6 bolt , nie ejst wiekszym problemem. tzreba tylko rozwezwcic otwory na sroby glowicy z 9 mm do 12 , do wymiany wtedy bedzie rura wodna idaca z przodu glowicy oraz gniazdo termostatu.
Wwaga problemem natomiast przy takiej kombinacji , moze byc tylko slaby sygnal z CAS ktory zastepuje nam czujnik pozycji walu korbowego. mozna zalzyc CAS z niektorych modeli 2g 97, ktore maja silniejszy sygnal( kesli bedzies zpotrzebowal to pisz na pm podam ci numer czesci), albo zakupic DSM link. zazwyczaj co 5 silnik po swapie "6 bolt in 2g" doswiadcza problemow z gubieniem zaplonu. jesli swap jest do 1g nie ma powodow do obaw.
jesli chodzi o sam blok 6 bolt moze byc rownie dobrze z silnika NT. wal blok jest taki sam, nie jest ani slabszy ani gorszy. tylko pod warunkiem ze wstawisz kute tloki. roznica sa wlasnie tloki, i natrysk oleju na tloki czy cos takiego, nie wiem jak to po polsku sie nazywa. zazwyczaj jednak jesli zakuwa sie 6 bolt , i tak sie to usowa. na forum DSM czestyo pisza o tym ze wiele osob uzywa blokow z silnikow NT., pod warunkiem ze wpuszca tam tloki Ross, wiseco zy inne.
Jesli chodzi o glowice to parwda najlepsza bedzie z 7 bolt 1g (92-94). delikatny porting glowicy i tak nie zaszkodzi.

Anonymous - 24-01-2006, 00:32

:o Dzięki
kiepuczi - 24-01-2006, 04:42

zapomnialem Evo III silnik nie jest 6 bolt, ale 7 bolt.
Anonymous - 24-01-2006, 20:56

nie logiczne jest dla mnie wyjmowanie natrysku oleju na tloki, widocznie mody mitsubishi sa troszke inne niz hondy :wink:

wiec dlaczego sie usowa ten natrysk w mitsubishi :?:

kiepuczi - 25-01-2006, 01:39

Bo prawie kazde kute tloki sa przystosowane do tego, jak nie wierzysz to zadzwon do Ross Racing Pistons i ci powtorza to samo.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group