[96-02]Lancer CK0 - Miska olejowa sruba gwint
Anonymous - 11-09-2007, 21:21 Temat postu: Miska olejowa sruba gwint Mitsu.Lancer 1.3 99r (4G13)Witam wszystkich.mam mały albo duży problem (może jeszcze nie jestem swiadomy)
Chodzi o to że wczoraj zdecydowalem się na wymiane oleju Wszystko szło dobrze do czasu gdy stwierdziłem że sruba(korek spustowy)umieszczony na misce olejowej OBRACA SIĘ W NIESKONCZONOSC!! Nie moge go w zaden sposob wyciagnac.Podejrzewam zjechany gwint prawdopodobnie na misce choc wolal bym na srubie ale dlaczego sruba nie chce wyjsc??? Robie pare obrotow bez klucza po czym napotykam opór ktory przechodze kluczem i znowu reka i tak bez przerwy wszystko by bylo ok gdyby nie fakt ze teraz to samo sie dzieje w druga strone tzn przy dokrecaniu!!Czy ktos wie jak wyciagnac srube i ewentualnie nagwintowac miske albo chociaz uszczelnic ta srube(olej wyciągne przez bagnet) bo teraz zaczyna mi łzawic na tej srubie.
Bartek - 11-09-2007, 22:35
Miska do zdjęcia.... potem sprytny ślusarz sobie poradzi, albo wymiana miski.....
Anonymous - 11-09-2007, 22:52
[quote="Bartek"]Miska do zdjęcia.... potem sprytny ślusarz sobie poradzi, albo wymiana miski.....[/quote
Wszystko pieknie tylko znalezc w Irlandii "sprytnego slusarza" to jest dopiero problem a o mechaniku to zapomnij!!! Oni ze znajomoscia samochodow sa DALEEEKOO W TYLEE ZA POLSKA!!!
Bartek - 11-09-2007, 23:02
To pozostaje stara zasada płacz i płać za nową miskę.....
wichura1 - 11-09-2007, 23:13
Albo kup w Polsce przez internet używaną miskę. I jak dojdzie sam ją wymień. Tylko nie zapomnij zamówić silikonu do uszczelnienia miski.
Bartek - 11-09-2007, 23:19
Nie jest to takie proste - Lancer '99 ma silnik po przeciwnej stronie, przez co micha jest inna niż w 99% rozbieranych w PL samochodów....
wichura1 - 11-09-2007, 23:21
A co nie ma powypadkowych CK? One są strasznie nieodporne na uderzenia.
Bartek - 11-09-2007, 23:26
Szukałem dla znajomego przez rok (równo rok) strzelonego inaczej niż przodem..... Niestety w CK bardzo oszczędzono na strfach zgniotu i jako jeden z elementów umieścili silnik...... po nawet niewielkim dzwonie silnik jest do wyrzucenia, bo trzaska blok, co za tym idzie micha też się nie nadaje.....
lukasz921 - 12-09-2007, 10:07
Witam,
Przerabialem temat z poprzednim samochodem. Najpierw najlepiej upewnij sie czy to nie jest czasem wina korka spustowego. Jesli bedzie to gwint w misce to mechanik przegwintowal mi ladnie miske i dotoczyl odpowiedni korek. Zabawa kosztowala mnie 60 pln i nie bylo koniecznosci demontazu miski olejowej.
Pozdrawiam
Lukasz921
SZOG - 12-09-2007, 10:46
Witam
Miałem kiedyś podobny problem w fordzie sierra, poradziłem sobie po prostu rozwiercając korek, początkowo wiertłem o małej średnicy potem stopniowo coraz większym aż pozostało około2-3 milimetry ścianki na stronę, potem to już tylko zbić korek. Zdjąć miskę wymienić olej filtr. Jeśli gwint zerwany w misce to najprościej tulejować.
Pozdrawiam
wichura1 - 12-09-2007, 20:10
Ale w Colcie CJO też jest ten 4G13, a tych jest pełno. Na pewno znajdzie się jakiś zmasakrowany z tyłu, albo z boku.
Anonymous - 12-09-2007, 20:45
Dzieki za rady ale najbardziej dziwi mnie to ze tego sie nie da wyciagnac(wykrecic) bo kreci sie w kolko nie mam nawet jak wlozyc srubokreta zeby ewentualnie podwazyc bo ta sruba wyglada jak by byla z podkladka i z ta wlasnie podkladka sie obraca a to wszystko jest w oslonie z blachy od miski.Tak sie zastanawiam czy tu(irlandia)juz doszli do wyciagania oleju przez bagnet czy tez beda majsterkowac przy srubie.Chyba w sobote wskocze do warsztatu "wymienic olej" Ps Lukasz921 jak jest roznica miedzy korkiem spustowym a ta sruba ktora wychodzi z miski olejowej od spodu silnika?
wichura1 - 12-09-2007, 21:00
Jeżeli jest walnięty gwint na korku to spoko, gorzej jak jest zerwany na misce. Jeżeli będziesz kręcił i lekko ciągnął, może odkręcisz bez zdejmowania miski. Może gwint jest zerwany w jednym miejscu na korku. Do tej pracy najlepsze będą szczypce ViseGrip.
lukasz921 - 13-09-2007, 21:15
demo6 napisał/a: | Ps Lukasz921 jak jest roznica miedzy korkiem spustowym a ta sruba ktora wychodzi z miski olejowej od spodu silnika? |
Zaznaczam,że moja wiedza pochodzi tylko z własnych doświadczeń i jestem zupełnym laikiem ale korek spustowy = śruba która wychodzi spod miski. Przyznam że w lancerku nie widzialem jeszcze dokladnie miski ale w moim poprzednim samochodzie Hondzie Civic tak to było rozwiązane miska olejowa i od spodu niej śruba (korek spustowy) i skrecone na podkladce miedzianej. Mysle ze w lancerku jest tak samo .
PZdr Lukasz921
Anonymous - 15-09-2007, 20:08
bylem na wymianie sprzegla i przy okazji oleju niestety sytuacja od strony podnosnika wyglada troche gorzej z ta sruba!Jakis pazdzioch ktory mial tego lancera przede mna grzebal i przekrecil korek i zalepil jakims gownem mechanik mowi ze on tego nie rusza bo nie wyjade dzisiaj z garazu a ze bylo juz pozno i zamykali to kazal mi przyjechac na zmiane oleju przez "wysysacz" a z tej srubki az tak nie leci tylko kapie tak ze rano jak zagladam pod samochod to jest plamka wielkosci 2cm czyli nie tak zle. Dzieki za rady pozdrawiam!
|
|
|