Carisma - Ogólne - rodzaje silników POMOCY!!!
Anonymous - 25-01-2006, 13:57 Temat postu: rodzaje silników POMOCY!!! Nosze się z zamiarem kupna Carismy w najbliższym czasie. Przejrzałem posty na forum ale chciałbym uzyskac taką pełną odpowiedź jakie były rodzaje silników w Cari i ich podstawowe parametry (moc silnika i przybliżone spalanie. Bardziej jestem zainteresowany silnikiem Diesela ale chcialbym poczytac zanim dokonam wyboru. prosiłbym też o info jaka nastąpiła zmiana w silnikach po 1999 roku.
Przeglądając forum znalazłem troche info o silnikach ale nie było takiego tematu z konkretnymi opisanymi stosowanaymi silnikami.
prosze o wszelkie sugestie, które pomoga mi w dokonaniu konkretnego wyboru. Jeśłi ktoś dodatkowo dopisze coś od siebie jak się auto sprawuje to też bedzie miło...
pozdrawiam szakal
Chooper - 25-01-2006, 14:30
4G92 - 1.6 SOHC(90 km, później jak ze zmienionymi cewkami były 100km)
4G93 - 1.8 SOHC- 115 km
4G93 - 1.8 MSX DOHC - 140 km
4G93- 1.8 GDI - 125 km
FQ9T - 1.9 Diesel (chyba też 90 km)
DiDa nie pamiętam Grzesku odezwij sie!!
spalanie każdy ma inne, także kwestia egzemplarza.
Anonymous - 25-01-2006, 15:36
DiD ma nomalnie 115 KM
a Grześkowa co najmniej 140 - z tego co sobie zapamiętałem
Matejko - 25-01-2006, 16:38
Chooper napisał/a: | 4G92 - 1.6 SOHC(90 km, później jak ze zmienionymi cewkami były 100km)
4G93 - 1.8 SOHC- 115 km
4G93 - 1.8 MSX DOHC - 140 km
4G93- 1.8 GDI - 125 km
FQ9T - 1.9 Diesel (chyba też 90 km)
|
jak wyzej plus od koncowki 2000roku byl montowany pod nazwa DID - renault-owski DCI, w 2 wersjach o mocy 102 i 115koni, jesli chodzi o 1.6 moce byly rozne od 90 do 102 koni bodajze, roznica w dynamice to jakies +-0.5sek do setki i spalanie +-0,5litra/100km.
Co do spalania moje 1.6 po miescie przy 20stopniowym mroze spala okolo 14 i wiecej litrow na 100km tylko i jedynie krotkie odcinki gdzie auto nie zdazy sie dobrze rozgrzac a juz stoi na parkingu, najrozsadniej jest przyjac 10l/miasto i 6-8l/trasa dla silnikow sohc 1.6 i 1.8, gdi podobnie, diesle wiadomo mniej ale ile to nie mam pojecia, a msx jest nie do kupienia
Anonymous - 25-01-2006, 17:46
Ja mam 1.9td i musze powiedziec ze ten francuski silnik jest calkiem niezly. Tylo ze skrzynia nie jest najlepsza(tez francuska). Auto ma bardzo dobra dynamike jak to diesel. Spalanie zalezy. W lato potrafilo spalic 5,5l teraz nawet do 6,7. A moze chcesz moje kupic taki maly ot
Anonymous - 25-01-2006, 18:13
Ja posiadam 1,9 Td i jestem z niej bardzo zadowolony jezdze nia juz ponad rok i wszystko pieknie dziala jedynie co musialem w niej wymienic to tulejki w skrzyni niestety wada kazdej carismy ale koszta tulejek takich to 70zł
arekp - 25-01-2006, 22:12
Matejko napisał/a: | msx jest nie do kupienia |
*BEEEP* Blad. Jedna stoi w komisie klik
Autko nalezalo do kogos z MKP - naklejka na tylnej klapie.
JCH - 25-01-2006, 22:29
dylson napisał/a: | Ja mam 1.9td i musze powiedziec ze ten francuski silnik jest calkiem niezly. Tylo ze skrzynia nie jest najlepsza(tez francuska) |
W DID jest montowana skrzynia marki Volvo (SpaceStar, domyślam się, że Carisma też).
Uzupełniając:
F9QT - 102 KM 215 Nm w przedziale 1800-3200 obr/min
Zużycie paliwa: 5,0 - 6,0 ale można i więcej. Przy -20'C lepiej nie wiedzieć
raddex - 25-01-2006, 23:04
Kiedys czytalem o tych silnikach 1,6 4G92 w Carismach. Ja mam taki w Lancerze i ma 113 KM, a Carisma ma 90KM. Podobno moc silnika w Carismie byla obnizona, aby samochod miescil sie w innym przedziale ubezpieczeniowym w Niemczech i innych krajach ktore maja system ubezpieczen oparty na mocy silnika a nie pojemnosci.
Anonymous - 25-01-2006, 23:36
JCH napisał/a: | dylson napisał/a: | Ja mam 1.9td i musze powiedziec ze ten francuski silnik jest calkiem niezly. Tylo ze skrzynia nie jest najlepsza(tez francuska) |
W DID jest montowana skrzynia marki Volvo (SpaceStar, domyślam się, że Carisma też).
|
Ale ja pisze o silniku 1.9td czyli tym z pierwszej generacji carism. A tam skrzynia jest francuska. Jak jest w did nie wiem
szczeslaw - 26-01-2006, 03:05
Raddex:
W Carismach 1,6 były 90KM a potem 103KM. I do znudzenia będę powtarzał: 4G92 to tylko blok silnika o pojemności 1.6l. A co się do niego dokompletuje (osprzęt, głowica, rozrząd, kolektory itp, itd) to już inna bajka i tak naprawdę nie nazwałbym tego tym samym silnikiem. W Colcie Cyborg był wolnossący 4G92 o mocy 175KM - dla mnie to już nie jest ten sam silnik co moje 4G92 103KM w Carismie, bo różni się wszystkim oprócz bloku.
Kofi - 26-01-2006, 08:43
arekp napisał/a: | Matejko napisał/a: | msx jest nie do kupienia |
*BEEEP* Blad. Jedna stoi w komisie klik
Autko nalezalo do kogos z MKP - naklejka na tylnej klapie. |
Orginalnie MSX mial czarny spojler pod przednim zderzakiem i taki plaski spojler na tylnej klapie. Do tego mial naklejke MSX a ten ma GLX
W carismach silnik 4g92:
1996 - 1998 90KM
1998 - 2000 100KM
2000 - 2005 103KM
Matejko - 26-01-2006, 09:02
arekp napisał/a: | *BEEEP* Blad. Jedna stoi w komisie klik |
patrz co kofan napisal, kolo msxa to moze przypadkiem stalo na placu przy fabryce chociaz i w to watpie
[ Dodano: Czw Sty 26, 2006 8:04 am ]
Kofi napisał/a: | W carismach silnik 4g92:
1996 - 1998 90KM
1998 - 2000 100KM
2000 - 2005 103KM |
mniej wiecej bo w '97 juz byly 100konne, a w '98 90konne, byly jeszcze 95koni 99koni - to tak z roznych katalogow doboru czesci, moj ma podwojne cewki a w dowodzie mam 90koni wiec juz nie domyslam sie ile ich ma ani juz nawet nie probuje
arekp - 26-01-2006, 10:02
Kofi napisał/a: | Orginalnie MSX mial czarny spojler pod przednim zderzakiem i taki plaski spojler na tylnej klapie. Do tego mial naklejke MSX a ten ma GLX |
Brak spojlera z przodu od razu zauwazylem - choc mogl byc po dzwonie i spojlera brak
To GLX wyglada mi na SLX - ale klocic sie nie ma o co bo zdjecie niewyrazne - a przyznam szczerze, ze nie widzialem MSXa od tylu na tyle wyraznie zeby widziec logo.
Kofi - 26-01-2006, 10:23
FAktycznie ciezko to odczytac, ale bardziej GLX niz MSX.
A ja widzialem MSX, byl do kupienia w WWA. Mialem nawet spisany numer do wlasciciela ale skasowalem. Rok 1997 cena byla 14000 stan ogolny dobry. Lekko poobcierany przod (parkingowe rysy) i lampy jakies takie juz nie bieluskie jak nowe. Po za tym caly czarny, pelna seria, nawet felgi mial seryjne. Zadnych tjuningow
Sprawial wrazenie zadbanego i niebitego.
|
|
|