[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Regulacja zaworow
Anonymous - 13-09-2007, 10:06 Temat postu: [CA4A 1.6] Regulacja zaworow Chcialbym sie dowiedziec tak z samej ciekawosci. Czy w CA0 w silniku 1.6 16v zawory same sie reguluja hydraulicznie czy jednak jest wymagana regulacja co jakis czas??
harpagan - 13-09-2007, 12:06
Regulacja reczna na goracym silniku
Wydechowe 0,30mm
Ssące 0,20mm
Hydrauliczne popychacze sa dopiero w 1.8
Anonymous - 13-09-2007, 16:07
aha dzieki ale szczerze mowiac troche sie zawiodlem bo spodziewalem sie ze w 1.6 bedzie juz hydrauliczne(przynajmniej w Escorcie mialem). Chcialbym wiedziec jaka jest obiawa rozregulowanych zaworow?? To ze troche je juz slychac to jest znak ze czas sie tym zajac? Tak pozatym nie wiem czy sie za to brac bo nigdy tego nie robilem ale moze z kumplem cos wymysle. Jakby co to ile kosztuje taka regulacja?
Hugo - 13-09-2007, 17:10
SlaVkoEg napisał/a: | szczerze mowiac troche sie zawiodlem bo spodziewalem sie ze w 1.6 bedzie juz hydrauliczne | Powinieneś się cieszyć. Zawsze można je wyregulować a komplet hydraulicznych popychaczy do Colta GTi kosztuje w tanim zamienniku ok. 1200 zł. Więc chyba lepiej sobie ręcznie podregulować, co?
Anonymous - 13-09-2007, 18:20
Hugo napisał/a: | Powinieneś się cieszyć. Zawsze można je wyregulować a komplet hydraulicznych popychaczy do Colta GTi kosztuje w tanim zamienniku ok. 1200 zł. Więc chyba lepiej sobie ręcznie podregulować, co? |
W przypadku Colta to moze i masz racje a co z ta oznaka rozregulowanych zaworow?? Kiedy rozpoznac ze juz czas na regulacje?
harpagan - 13-09-2007, 20:52
Hugo napisał/a: | komplet hydraulicznych popychaczy do Colta GTi kosztuje w tanim zamienniku ok. 1200 zł |
Troszke przesadziles
Za komplet ajusy zaplacilem 640zl
SlaVkoEg napisał/a: | a co z ta oznaka rozregulowanych zaworow?? Kiedy rozpoznac ze juz czas na regulacje? |
Oznaka rozregulowanych zaworow jest ich klepanie. U siebie jezdzac na gazie reguluje co jakies +/- 15kkm
Anonymous - 13-09-2007, 21:01
jak sie do tego zabrac?? Zdjac pokrywe zaworow, szczelinomierz kluczyk i to wszystko?? po regulacji to czy trzeba cos innego ustawiac itp. ? Czy pod pokrywa zaworow jest jakas uszczelka i czy trzeba ja po tej operacji wymienic?
harpagan - 13-09-2007, 21:11
Na stronie Krzyzaka masz opisane dokladnie co i jak. Pamietaj tylko, ze to inny silnik i luzy zaworowe powinny byc takie jak napisalem wyzej.
Co do uszczelki - ja wymieniam jak widze ze cieknie
Anonymous - 13-09-2007, 23:08
Nic nie cieknie ale slyszalem kiedys ze powinno sie uszczelke wymienic. Poczytam i po sesji zabiore sie za to bo troche klekocze
Hugo - 14-09-2007, 11:07
harpagan napisał/a: | Za komplet ajusy zaplacilem 640zl | Rzeczywiście coś mi się pomyliło, bo o Ajusie myślałem.
PiotrekSL4 - 28-12-2007, 20:17
Powracam z tematem ustawiania zaworów w 4G92.
http://www.mitsubishifan.webpark.pl/
Na stronce Krzyżaka jest napisane, że przed ustawianiem zaworów należy ustawic koło pasowe w położeniu zgodnym z literą T.
1.Czy w moim Misku też jest symbol według, którego należy ustawić koło pasowe?? I czy to ustawienie jest dość istotne???
2.Jeśli juz ustawie koło pasowe tak jak należy to czy pierwszy cylinder bedzie w max położeniu sprężania tak jak opisuje Krzyżak??
3.Czy w przypadku mojego silnika też cylindry numeruje sie tak jak w podanym linku czyli od prawej do lewej, liczac od przodu auta???
Prosze o każde uwagi i pomoc bo będe robił to po raz pierwszy.
Anonymous - 28-12-2007, 22:25
W tym podanym linku nie jest to przypadkiem silnik 8 zaworowy??
Hugo - 28-12-2007, 22:45
PiotrekSL4 napisał/a: | 1.Czy w moim Misku też jest symbol według, którego należy ustawić koło pasowe?? I czy to ustawienie jest dość istotne??? | Tak jest to też litera T. PiotrekSL4 napisał/a: | .Jeśli juz ustawie koło pasowe tak jak należy to czy pierwszy cylinder bedzie w max położeniu sprężania tak jak opisuje Krzyżak?? | Tak. PiotrekSL4 napisał/a: | Czy w przypadku mojego silnika też cylindry numeruje sie tak jak w podanym linku czyli od prawej do lewej, liczac od przodu auta??? | Tak.
karolgt - 29-12-2007, 03:02
Skoro powinno się je regulować stosunkowo często, to pytanie:
- co powoduje jazda na rozregulowanych zaworach ? powoduje po jakimś czasie/przebiegu uszkodzenia itp?
Anonymous - 29-12-2007, 15:09
Odpowie ktos na moje pytanie??
SlaVkoEg napisał/a: | W tym podanym linku nie jest to przypadkiem silnik 8 zaworowy?? |
Bo jezeli tak to jaka jest kolejnosc w przypadku 16 zaworowego?? Nigdy jeszcze nie zdejmowalem pokrywy zaworow w zadnym aucie wiec jak sie myle to sorki
|
|
|