To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - Serwisuje MIŚKA - Uszczelka pokrywy zaworów

lukasz12 - 20-09-2007, 10:45
Temat postu: Serwisuje MIŚKA - Uszczelka pokrywy zaworów
Panowie, w koncu Sigma dostaje długo oczekiwany serwis - wymiana rozrządu i regulatorów luzu zaworowego - być może też i świeczek jeśli zajdzie taka potrzeba.
Rodzą sie takie pytania:
1) Być może będą potrzebne uszczelki pokrywy zaworów - jest sens ładować się w JC?
Czy są jakieś inne lepsze rozwiązania niz JC ? Co polecacie ?
Niestety o tym nie pomyślałem i nie zamówiłem razem z rozrządem dlatego będę musiał juz założć cos co jest dostępne w kraju?
2) Warto pomyśleć o wymianie świeczek i kabelków skoro dolot i tak będzie zdjęty? Co polecacie ?
Pozdrawiam i licze na odpowiedzi :-)

Bartek - 20-09-2007, 11:00

1. Nie JC - Elring.....
2. Warto - NGK + NGK ;)

Krzyzak - 20-09-2007, 15:33

1. oryginal - Elring zaczal puszczac po 7000 km - musialem dociagnac; oryginal trzyma stale od 3 lat i byl 15 zl drozszy (35 vs 20 zl)
Bartek - 20-09-2007, 15:48

Przy głowicach DOHC Elring trzyma perfekcyjnie.....przy pokrywach przykręconych gęsto, małymi śrubami (jak w np 4g15) nie ma aż takich wymagań co do uszczelki
Krzyzak - 20-09-2007, 16:47

wlasnie o 4G15 pisalem - tam jest 6 srub, Elring i popuszczal
w Galu mam oryginal przykrecony na 2 sruby - rewelacja

zbyszek05 - 20-09-2007, 18:29

witaj łukasz .dobrze się składa że będziesz wymieniał regulatory .u mnie na razie popukuje na zimnym silniku jeden reszta cicho.../mam olej 5W40 shell helix/ale na wiosnę skuszę sie chyba że rozstanę się z sigmą bo potrzebuje kasy... z tego co wiem to regulatory z wyższej półki kupisz za ok.300 zł-400 zł na 24 wentyle no i uszczelki po 70/80 zł pod pokrywy zaworów,myślałeś żeby wmontować jej sportowe wałki rozrządu ?koszt duży ...ale :?: może moment obrotowy lepszy byłby?nasuwa mi się teraz pytanie czy trzeba sciągać głowice ? myślę że tak da się wszystko zmienić bo tylko wałek podnosimy w góre .chciałbym wiedziec jakie poniosłes koszty albo poniesiesz bo kto wie kiedy u mnie młotecki zapukają w silniku :biggrin:
Bartek - 20-09-2007, 19:39

Krzyzak napisał/a:
wlasnie o 4G15 pisalem - tam jest 6 srub, Elring i popuszczal


Może masz pogiętą pokrywkę, bo w 4g63 dohc i 6g72 DOHC trzyma idealnie

lukasz12 - 21-09-2007, 00:00

zbyszek05 napisał/a:
witaj łukasz .dobrze się składa że będziesz wymieniał regulatory .u mnie na razie popukuje na zimnym silniku jeden reszta cicho.../mam olej 5W40 shell helix/ale na wiosnę skuszę sie chyba że rozstanę się z sigmą bo potrzebuje kasy... z tego co wiem to regulatory z wyższej półki kupisz za ok.300 zł-400 zł na 24 wentyle no i uszczelki po 70/80 zł pod pokrywy zaworów,myślałeś żeby wmontować jej sportowe wałki rozrządu ?koszt duży ...ale :?: może moment obrotowy lepszy byłby?nasuwa mi się teraz pytanie czy trzeba sciągać głowice ? myślę że tak da się wszystko zmienić bo tylko wałek podnosimy w góre .chciałbym wiedziec jakie poniosłes koszty albo poniesiesz bo kto wie kiedy u mnie młotecki zapukają w silniku :biggrin:


regulatory mam ze stanów, podawałem linka w innym wątku, kosztowały mnie 125$ z wysyłką czy sie okażą dobre to sie przekonam, jak będe po naprawie to dam znać choć to troche zajmie bo oddaje auto i jade na wakacje wiec odezwe sie pewnie w październiku
wałków nie będę wsadzał - seria mi wystarcza jakoś :-) choć na pewno nie pogardziłbym dodatkowym momentem ale przy automacie i tak nic nie poczujesz, jak wygram w totolotka to wsadze 6g72 z turbo od 3000gt :-)
do wymiany regulatorów nie trzeba sciągac głowicy ale chyba trzeba wyjąc wałki, wszystkiego sie dowiem po naprawie, doswiadczeniami sie na pewno podziele

Bartek - 21-09-2007, 17:12

lukasz12 napisał/a:
trzeba wyjąc wałki,


Też nie....

lukasz12 - 21-09-2007, 20:12

ok, true, na diamante forum czytałem że jakis magik wymieniał bez wyjmowania ale jest bardzo dużo roboty (czasowo) i trzeba mieć zręczne rączki, a i tak mam wymieniać rozrząd wiec nie robi to wielkiej różnicy chyba tzn. ze i tak zajmie czas i tak a wiecej "dłubania"
kotomi - 24-09-2007, 15:17

Witam. Niedawno wymieniałem rozrząd, więc niejako przy okazji wymieniłem też uszczelki pokrywek zaworów. Kupiłem najtańsze. Faktem jest, że tylko takie były od ręki, a miałem juz auto rozebrane i nie chciałem czekac z jego złożeniem. Po wymienie stwierdziłem, że uszczelka pod tylna pokrywą jeszcze trzymała, choc nie była w najlepszym stanie. W każdym razie wymienione sa obie. Jeśli coś sie będzie z nimi działo to dam znac. Póki co jest sucho. Pozdrawiam
Bartek - 24-09-2007, 15:26

Ja 16 zaworów załatwiam w max godzinę - nie wymaga to magicznej zręczności, jedynie dobrego (sztywnego) szmergielka...........fakt, jak robi się porządek z paskiem, to można wykręcić wałki, ale wg. mnie to więcej roboty, poza tym, składając panewki wałków trzeba zachować chirurgiczną czystość.....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group