To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - wibracje i stuki ?

Anonymous - 30-01-2006, 19:02
Temat postu: wibracje i stuki ?
Witam na temat stuków i drgań troche juz było, ale może spotkaliście sie z podobną reakcją w swoich autach- tak więc do 100km/h jest ok , a raczej nie jestem w stanie wyczaić czy coś jest nie tak , gdy przekraczam tę prędkość daje sie wyczuć drgania nie tyle na kierownicy co gdzieś w przednim zawieszeniu , a raczej kole gdy przyspiszam do np 140 są wyrażniejsze ale raczej nie narastają wraz ze wzrostem predkości.
Gdy wykonam lekki skręt(a raczej balans) w lewo lub prawo ustają gdy wyrównam na wprost znowu drga. Na kole nie ma luzu poprzecznego ani wzdłóżnego przynajmniej nie można go wyczuć na stacji diagnostycznej nie stwierdzono luzów na wahaczach czy końcówkach drążka. ja osobiście podejżewam przegub zewnętrzny lub łożysko , ale żeby to stwierdzić muszę to dać rozebrać zanim to zrobię zdecydowałem się zapytać szacowne forum .Będę wdzięczny za podpowiedzi.Dodam że opony i koła są ok tzn wywazone.
Pozdrawiam
zibi

Jackie - 30-01-2006, 20:40

Przegub wewnętrzny - 80% ;)
Pozdrawiam

Bartek - 30-01-2006, 20:57

Jackie napisał/a:
Przegub wewnętrzny - 80% ;)
Pozdrawiam


Jezeli drgawki pojawiaja sie przy przyspieszaniu tylko (przy zwalnianiu nie) i delikatniej przy utrzymywaniu stalej predkosci, to potwierdzam, dorzucam nawet jeszcze z 19%. Wyjmujac polosie i zdejmujac manszety da sie przyczyne potwierdzic w 100%

Anonymous - 30-01-2006, 22:32

u mnie były przeguby wewn + półośki...
Anonymous - 30-01-2006, 22:58

A u mnie telepało i przestało (nowa bryka). Również na blaszanych felgach i zimowych oponach nic nie drga.
Wynika z tego, że ważny jest montaż koła (dokręcanie i usytuowanie, gdyż za każdym razem wyważałem w zeszłym roku koła aż do znudzenia, a to sobie drgało albo nie, jak chciało). Przedziwna sprawa, sprawdzę latem na stacji co robi doważanie kół na samochodzie, bo wyważanie absolutnie nic nie dawało. Przynajmnie będzie wiadomo które koło.
Objawy podobne. Do 120 kmh nic. Od 125-130 sie zaczyna ale powyżej 140 już nie rośnie. Ja wibracje czułem na kierownicy i pod tyłkiem. Stuków niet.

Anonymous - 31-01-2006, 18:28

Witam i dziekuje za dotychczasowe podpowiedzi,
jezeli dobrze zrozumiałem koledzy sugerujecie przegub wewnetrzny-ten w skrzyni , a nie zewnętrzny - ten w piascie koła.
Jaki ponisliście koszt wymiany takiego przegubu?
pozdrawiam
zibi

Bartek - 31-01-2006, 20:23

Tak - te(n) - sa 2 od strony skrzyni....
Na poczatek trzeba ocenic, czy sa zuzyte - kpl. przegub do Gala kosztuje ok. 300 zl/szt., wiec wymieniac w ciemno parke .....hmmm zaczalbym od pojechania do sprytnego mechanika na ocene ich zuzycia - nie powinna byc drozsza niz 100 zl. Trudno mi to ocenic, poniewaz "u mechanika" to ja nie bylem wieki cale - tylko tych spraw, ktore wymagaja specjalnych urzadzen (geometria, spawanie, napelnianie klimy) nie robie sam....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group