To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Automatyczna skrzynia przerzucanie biegow

Anonymous - 25-09-2007, 10:49
Temat postu: [EAxx] Automatyczna skrzynia przerzucanie biegow
Elo witam....
Mam pare pytan dotyczących automatycznej skrzyni biegów w moim Galancie z tiptronic'iem.
1) podczas rozpoczynania jazdy z pochylonego podjazdu ( czyli po zapaleniu silnika na P) - wrzucienia R lub D w zaleznosci czy parkuje tylem lub przodem - w momencie wrzucania biegu odczywalny jest taki przeskok jak np w manualu ktos niedokonca wcisnie sprzeglo podczas zmiany biegu. czy to jest normalne zjawisko
2) potrzebuje dowiedziec sie o cene filtra do skrzyni ww modelu. w ASO MItsubishi w krk powiedzili mi 400 zł :/

JEst to moje pierwsze auto z automatem wiec prosze o wyrozumialosc ;)

Kolega ktory ma Gala 3.0 V6 z automatem - wersja amerykanska twierdzi abym po uruchomieni dodal troche gazu i zaczekal az olej w skrzyni napelni wszsytkie kanaliki ....
niestety jeszcze tego nie przetestowalem bo jest w delegacji bez auta :/

saphire - 25-09-2007, 20:41

ad. 1. normalka - zimna skrzynia po rozruchu zawsze lekko szarpnie
ad. 2. mnie za wymianę filtru i oleju w skrzyni wzięli 500zł w ASO w Boguchwale k/Rzeszowa

Anonymous - 25-09-2007, 22:08

Dzieks za odpowiedz... troche mnie to uspokoilo. A co do oleju to chyba te 500 to "dobra cena" jak na aso:/
Anonymous - 25-09-2007, 22:34

saphire napisał/a:
500zł w ASO

Cena conajmniej niska.Mi za sam olej w serwisie gosc wyliczyl ok. 500 PLN do tego filtr 250 plus wymiana.Za 500 to bym sobie wymienil bez zastanowienia.Moze do Carismy sa inne ceny?

saphire - 25-09-2007, 22:41

6l oleju + filtr - fakt że robiłem to ,,przy okazji'' innych robót naprawczych - naprawa przodu z OC sprawcy była ale za kompletny rozrząd i olej z filtrem do skrzyni i inne duperele to już odrębnie płaciłem więc pewnie podarowali mi już robociznę skoro zarobili na moim miśku niemal 10k zł

Skrzynie mam taką jak w Galach - INVECS-II bez tiptronika 4ro biegową F4A42

PS. może przyjemność i funkcjonalność tiptronic'a także jest dostępna w tej skrzyni tylko że trzeba dorobić łopatki czy wajchę ;) więc napisz mi jakie masz oznaczenie swojej skrzyni - a nuż widelec coś by się dało w temacie ruszyć... :mrgreen:

Anonymous - 26-09-2007, 06:31

Hmm.. zebym to ja wiedzial jaki mam numer skrzyni to bym nie mial problemu z filtrem oleju ;) jak jest jakies miejsce w aucie ( wnumerze VIN np) gdzie takie oznaczenie sie znajduje to chetnie sie dowiem..

W pt jade wymienic olej i filtr u "normalnego mechesa" - zalatwil duuzo tanszy filtr .... wiec zobacze ile mnie skasuje :/

saphire - 26-09-2007, 07:18

Na tabliczce na przedniej grodzi pod numerem VIN powinien być wpis ,,trans axle'' a po nim kod oznaczenia skrzyni
Anonymous - 29-09-2007, 07:00

Sorki za zwloke.... Numer mojej skrzyni to F4A42

Oleju dalej nie zmienilem bo czekam na filtr ... :/

saphire - 29-09-2007, 08:17

No właśnie skrzynie masz taką jak ja mam - ty masz tiptronic ja nie mam - strasznie mnie ciekawi jak to jest zrobiony ten tiptronic do tej skrzyni - czy to tylko jakaś dopięta dodatkowa linia sygnałowa podprowadzona pod łopatki czy też może jeszcze jakiś dodatkowy układ lub inne oprogramowanie i ECU do skrzyni. Kurcze sprawił bym sobie chętnie tiptronika w mojej Cari :mrgreen: :biggrin: :p :badgrin:
Hugo - 10-09-2009, 22:31

Sorry za odgrzanie kotleta, ale to również moje pierwsze auto w automacie i temat pasuje jak ulał:
saphire napisał/a:
normalka - zimna skrzynia po rozruchu zawsze lekko szarpnie
Czy ktoś jeszcze może to potwierdzić? Tyle, że u mnie taka "hopka" na zimnym silniku i skrzyni występuje tylko po wrzuceniu na D i tylko jak wrzucę D po raz pierwszy. Później już nie. Do garażu wjeżdzam przodem, rano wycofuję i na R NIGDY nie ma "hopki" :wink: , następnie hamuję, wrzucam na D i jest ta "hopka". Następna będzie jak auto postoi min. 8-10 godzin. Dodać warto, że nie zawsze występuje ten dziwny (moim zdaniem) stuk.
Anonymous - 10-09-2009, 23:40

Mam identyczne objawy jak Twoje, z tym,żeby było śmieszniej ostatnio ustały i dziwnie się to zbiegło z wymianą oleju w ........ silniku. :roll:
barudis - 28-11-2009, 21:56

Witam to moje pierwsze autko z automatem i takie "hopki" tez mam :mrgreen: ale nie zawsze, na zimnym i cieplym silniku=skrzyni, np. przy parkowaniu jak podjezdzam dosc szybko do przodu na D, staje i R, wtedy jest mocno czuc. Jak daje na D to tez jest ale rzadziej. Olej i filtr w skrzyni wymieniony 6tys km temu.
Hugo - 28-11-2009, 23:36

U mnie ten problem samoistnie znikł.
Anonymous - 30-11-2009, 08:02

No witam, po dwóch latach odkąd założyłem tego posta, przestałem zwracać na to uwagę :) Skrzynia działa bez problemów:) - przejechałem już 75 tys. km
mayer - 03-12-2009, 14:44

Odgrzewam kotleta.
Na zimnej skrzyni mam wyczuwalne szarpniecia przy wrzuceniu D lub R. Ok mozna się do tego przyzwyczaic.
Natomiast martwi mnie inny problem.
W trakcie jazdy zwlaszcza na niskich obrotach przy minimalnym wcisnieciu pedału gazu zdarza się że mruga mi kontrolka N. Świeci się kontrolka 4 i jednoczesnie mruga N. Dodam mocniej gazu i N gasnie. Co jest grane? Galant GDI skrzynia automat z tiptronikiem

Co prawda znalazłem temat o kontrolce mrugajacej TEMAT ale niestety nic z niego nie wynika.
Nie ma żądnego przełączenia się w zaden tryb awaryjny wszystkie biegi sie przełączaja auto osiaga max predkość
Olej w ASB wymieniony zalany swiezy stan pełny jak powinien byc
Filtr oleju zmieniony.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group