To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - silniczek krokowy2.0 16v 95

Anonymous - 25-09-2007, 15:35
Temat postu: silniczek krokowy2.0 16v 95
Czyszczenie silniczka krokowego

[ Dodano: 25-09-2007, 19:11 ]
Cze mam powazny problem Jak mam samochod na luzie to tak sia wachaja obroty ze czasami nawet zgasnie I potem jest strasznie ciezko urochomic silnik na nowo
Bylem u elektryka i powiedzial mi ze jest zepsuty silniczek krokowy i trzeba go wymienic na nowy lub wyczyscic
Moze ktos wie jak to zrobic?????????

czekoladka_1981 - 26-09-2007, 07:51

czytaj uważnie ten temat już był poruszany http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=15460
, a tak na marginesie to mechanik nie mógł go już wyczyścić

Anonymous - 26-09-2007, 14:46

wiem ze byl juz taki temat ale tam nie pisze jak wyczyscic ten silniczek
Sam chce go wyczyscic tylko nie wiem jak to zrobic

Anonymous - 26-09-2007, 17:39

ten silnik jest tak zrobiony, że nie wymaga czyszczenia...
wyjmij go z silnika, odkręć 3 śrubki i delikatnie rozciągaj obudowę.
silniczek to "zwykły" dwufazowy silnik pr. stałego - na osi ma magnes stały napędzany przez dwie cewki odpowiednio nawinięte.
newralgiczna jest rezystancja uzwojeń - musi być jednakowa dla cewek ok. 30ohm
(pomiędzy środkiem a skrajnym wyprowadzeniem). jeżeli różne wartości (+-1ohm) to może być zwarcie między uzwojeniami.
przed skręceniem obudowy wkręć maksymalnie ośkę - jak podłączysz go do instalacji samochodu i zapłon na ON (bez włączania silnika) powinieneś usłyszeć że zadziała wysuwając się.
sprawdź go tak z kilka razy, wkręcając i wykręcając ośkę.
jak działa to na pewno jest dobry.
Ja kupiłem dawno temu od kiepuczi i z przesyłką z USA ok 160zł

Falowanie obrotów to przede wszystkim czyszczenie przepustnicy, regulacja TPS itd.

Anonymous - 26-09-2007, 21:02

dzieki za rade Sprawdze jutro czy to cos pomoze
A co to jest regulacja tps Dlatego pytam o mam te auto dopiero dwa miesiace i nie wiem co i jak
wczesniej jezdzilem maluchem to to wszystko wyjasnia skadmoje pytania

[ Dodano: 26-09-2007, 21:07 ]
BodoV6, dzieki

[ Dodano: 26-09-2007, 21:08 ]
BodoV6, dzieki

Anonymous - 26-09-2007, 21:50

MANIEK napisał/a:
dzieki za rade ...

[ Dodano: 26-09-2007, 21:07 ]
BodoV6, dzieki

[ Dodano: 26-09-2007, 21:08 ]
BodoV6, dzieki


no to kliknij na Pomógł

a na poważnie - TPS jest na osi przepustnicy i zamienia mechaniczne uchylenie przepustnicy na sygnał elektryczny.
przycisk Szukaj i będziesz wiedział.

Anonymous - 27-09-2007, 21:56

dzisiaj to sprawdzalem i jest tak dalej juz nie wiem co mam robic z tym autem
Kazdego dnia chodzi inaczej raz faluja obroty a raz nie Jest wszystko ok kiedy ostro dam mu po garach Ajak jade spokojnie to odrazu gasnie

kkkarol - 27-02-2008, 14:51

Jesli rozkrece silnik krokowy to w jakiej pozycji powinien byc trzpien przed skreceniem obudowy? Maksymalnie wkrecony czy 2,5 obrotu wykrecony? Kiedys czytałem tutaj o takich szczególach ale teraz nie moge znalezc
Anonymous - 27-02-2008, 19:30

kkkarol napisał/a:
Jesli rozkrece silnik krokowy to w jakiej pozycji powinien byc trzpien przed skreceniem obudowy? Maksymalnie wkrecony czy 2,5 obrotu wykrecony?


w dowolnej, sam się ustawi

Anonymous - 09-04-2008, 14:39

witam
u mnie silniczek krokowy po zalączeniu zapłonu nie wysuwa trzpienia. widać aby jakby się poruszył troszke i tyle. a z tego co wyczytałem na stronie Krzyzaka to powinien sie wysunac i po 15 s schowac. czy to oznacza ze jest zły? czyściłem go ale nic nie daje. a obroty mi wariuja. na benzynie są za wysokie i falują tak od 1500 do 2000. a na gazie to juz wogole 3000 cały czas:/ reset nic nie daje:/ aha i jeszcze ten silniczek dziwnie terkocze tak jakby sobie nie radził...

Anonymous - 11-04-2008, 10:53

Lukasey napisał/a:
witam
... z tego co wyczytałem na stronie Krzyzaka to powinien sie wysunac i po 15 s schowac. ...


tam są opisy do m.in. wersji E3x i to czytałeś

Anonymous - 11-04-2008, 11:16

tak te czytałem. a to w E5X bedzie inaczej??
kkkarol - 26-04-2008, 17:01

Lukasey napisał/a:
witam
u mnie silniczek krokowy po zalączeniu zapłonu nie wysuwa trzpienia. widać aby jakby się poruszył troszke i tyle. a z tego co wyczytałem na stronie Krzyzaka to powinien sie wysunac i po 15 s schowac. czy to oznacza ze jest zły? czyściłem go ale nic nie daje. a obroty mi wariuja. na benzynie są za wysokie i falują tak od 1500 do 2000. a na gazie to juz wogole 3000 cały czas:/ reset nic nie daje:/ aha i jeszcze ten silniczek dziwnie terkocze tak jakby sobie nie radził...


Miałem ostatnio za wysokie obroty i okazało sie ze silnik krokowy zblokowal sie na pozycji otwartej i dlatego tak garowal. Rozkrec silnik krokowy i wkrec trzpien do konca i skrec obudowe, powinno byc ok.

Anonymous - 02-05-2008, 20:28

Problem już rozwiązany:) u mnie też ten trzpień się blokował. taka blokadka nie była wkręcona. tylko zobaczył to dopiero elektromechanik jak u niego byłem także nie obyło się bez kosztów ale najważniejsze ze jest już ok. :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group