To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

FAQ & How to? - Jak wyjąć silnik z misia

Bartek - 25-09-2007, 18:51
Temat postu: Jak wyjąć silnik z misia
Generalnie sprawa jest prosta, wystarczy odpiąć wszystko co łączy silnik z budą......

Moja marszruta - kolejność praktycznie dowolna (prawie)
-1. Odłączamy i wyjmujemy akumulator
0. Odkręcamy maskę - to 4 śruby + jeden wężyk, a dostęp do tyłu silnika jest prostszy jakieś 163 razy...
1. odłączamy dolot, wyjmujemy puszkę filtra powietrza całą
2. odłączamy wszystkie kostki elektryczne (czujniki, wtryskiwacze, wszystkie
śrubki mocujące wiązkę z silnikiem - odkładamy wiązkę na szybę przednią przyciskając wycieraczką, żeby nie przeszkadzała
3. odłączamy linkę gazu i analogicznie jak wiązkę upinamy przy szybie
3,5. ;) Odłączamy węże paliwowe: doprowadzający przy filtrze paliwa i przelewowy na końcu listwy paliwowej
4. spuszczamy płyn z chłodnicy (kranik), odłączamy i wyjmujemy chłodnicę (2 węże + rurka do zbiorniczka + kostka elektryczna przy wentylatorze)
5. odłączamy węże łączące silnik z nagrzewnicą - ja odpinam przy silniku, ale są tacy co preferują przy nagrzewnicy
6. odkręcamy pompę wspomagania (całą nie spuszczając płynu) i przymocowujemy ją do podłużnicy, żeby nie przeszkadzała
7. odłączamy alternator, czujnik ciśnienia oleju
8. proponuję kolejny karton na śrubki i drobiazgi
9. odłączamy wodziki biegów od skrzyni
10. odkręcamy wysprzęglik, rurkę stałą od skrzyni, zabezpieczamy, żeby nie wypadł tłok i odkładamy jak najdalej się da ;)
11. odłączamy czujnik wstecznego, odkręcamy rozrusznik i rzucamy go na kablach tak, żeby nie przeszkadzał później
12. spuszczamy olej ze skrzyni
12,5. ;) Odkręcamy linkę prędkościomierza (palcyma odkręcamy moletowaną osłonkę, nie śrubkę od skrzyni!!!!)
13. Wyjmujemy półosie - metoda:
- odkręcamy koło
- wyciągamy zawleczkę z śruby przegubu
- zakładamy koło, opuszczamy i luzujemy nakrętkę (łatwo nie pójdzie ;) )
- zdejmujemy koło, odkręcamy amor od zwrotnicy
- wypinamy podważając małym łomem przegub wewnętrzny
- wymanewrowujemy półoś na zewnątrz odciągając zwrotnicę
14. powtarzamy pkt 13 dla drugiej półosi
14,5. Odłączamy rurę wydechową - najłatwiej od kolektora wydechowego na tzw. portkach. (3 śruby + 1 mocująca rurę do bloku silnika)
15. odkręcamy łapę mocującą skrzynię do poduszki, wyjmujemy przetyczkę i wyciągamy ją na zewnątrz
16. podstawiając podnośnik trapezowy pod miskę, wyjmujemy poduszkę od strony rozrządu
17. mocujemy zblocze i dźwig
18. napinamy łańcuchy
19. odkręcamy i wyjmujemy pozostałe 2 przetyczki z poduszek
20. wymanewrowujemy silnik do góry w kolejności:
- skrzynia w dół, silnik max w górę
- jak miska olejowa minie podłużnicę, prostujemy na zbloczu, przesuwając silnik za samochód
jak wyjdzie skrzynia, wyciągamy dźwig z zespołem napędowym i gotowe :D

harpagan - 25-09-2007, 19:38

Przede wszystki baaaaaardzo dziekuje :)
Zadalem pytanie na PW, ale skoro juz wrzucasz instrukcje to przyda sie reszcie
Co z klima ?

Bartek - 26-09-2007, 10:15

Odpowiedzi na Twoje pytania z PW:

Ad. 5:
Nagrzewnica, czyli część układu chłodzenia, która czai się w kabinie - do odłączenia 2 węże idące z tyłu silnika do ściany grodziowej

Ad. 7:
Wtyczka 2-pin duuże - alternator
Wtyczka 1-pin - czujnik ciśnienia oleju
Wtyczka 1-pin - czujnik ciśnienia wspomagania
Masa i + 12V na śrubki przykręcone do alternatora

Ad. 9:
Wodziki odpinasz od wybieraka skrzyni (2 zawleczki na końcach linek + 2 duże podkładki), zdejmujesz wodziki, odkręcasz od skrzyni 2 śrubki trzymające pancerze linek

Ad. 10:
Odkręcasz od skrzyni 2 śrubki trzymające wysprzęglik, 1 śrubkę trzymającą rurkę stalową, która doprowadza płyn do wysprzęglika.
Wyjmując wysprzęglik, powinieneś okręcić go np. izolacją tak, żeby tłok nie mógł z niego wylecieć

Ad. 11:
Rozrusznik jest pod kolektorem ssącym

Ad. 12:
Tak - śruba na klucz 24 w najniższym punkcie obudowy skrzyni. Z małą uwagą - umieszczona jest poziomo względem auta

Ad. Klima:
Metody są 2:
- jak masz pełną klimę, zdejmujesz pasek napędzający kompresor, odkręcasz kompresor (4 śruby) i upinasz w okolicy belki, żeby nie przeszkadzał
- jak jest pusta - odkręcasz przewody idące do kompresora, natychmiast zaklejasz taśmą wloty do rurek i kompresora i już

adaxo - 27-02-2008, 21:09

Czesc, ja mam pytanie:
Czy jest mozliwe wyjecie silnika bez szkrzyni biegow?
Jesli jest to w jaki sposob?
Jak latwiej, wyjac ze skrzynia i potem ja odkrecic, czy jest duzy problem odkrecic od zamontowanego silnika?


W moim przypadku chodzi o silnik 2.0 Galant 98r manual.

pozdrawam

Bartek - 27-02-2008, 21:20

Zdecydowanie łatwiej ze skrzynią, a skrzynię od silnika na dźwigu odkręcasz w 3 min.....

Można rzeźbić bez skrzyni, ale i tak trzeba wyjąć półosie, odkręcić poduszkę i odsunąć skrzynię maksymalnie od silnika - znam jednego zapaleńca, który tak zrobił w E39 i udało się...... NIE POLECAM ;)

76magg - 25-03-2020, 18:33

Czy powyższa procedura stosuje się też do O1T?
Czy może łatwiej jakoś w dół to spuścić?

Krzyzak - 25-03-2020, 18:37

Bartek napisał/a:
znam jednego zapaleńca, który tak zrobił w E39
też go znam? ;) ale nie, czekaj - chyba jednak piszesz o Marku a nie sobie...
Bartek - 26-03-2020, 08:54

Złota łopata za wykop roku się należy :)

Co do zasady działania powinno być podobnie, dojdzie odkręcenie transferu, jeżeli to czterołap

Krzyzak, już nie pamiętam o kogo chodziło, ale na pewno nie o mnie ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group