To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - nowe dostawczaki fiata peugota i citroena

JACA_1978 - 25-09-2007, 22:11
Temat postu: nowe dostawczaki fiata peugota i citroena
ostanio spotykam sie z oslepianiem mnie z tylu przez dostawczaki grupy psa i fiata
maja one reflektory na wysokosci prawie zaglowkow w moim colcie
przez co jestem non stop oslepiany przez nie !!
kto to wymyslil tak wysokie ustawienie reflektorow skoro wiekszosc aut nie ma lusterek ktore likwiduja to wrazliwe dzialanie swiatel na nasze oczy
czy ktos juz sie z tym spotkal??

arekp - 25-09-2007, 23:20
Temat postu: Re: nowe dostawczaki fiata peugota i citroena
JACA_1978 napisał/a:
czy ktos juz sie z tym spotkal??


Ja się spotykam z regularnym oślepianiem mnie światłami 'długimi' przez cymbałów za kierownicą, którzy nie potrafią posługiwać się samochodem.

JCH - 26-09-2007, 09:43

JACA_1978 napisał/a:
ostanio spotykam sie z oslepianiem mnie z tylu przez dostawczaki grupy psa i fiata
Też to zauważyłem. Co ciekawe, wydaje mi się, że samochody te światła mają ustawione prawidłowo, tylko np. stojąc w korku efekt jest właśnie taki.
Student - 26-09-2007, 10:08

Przeważnie te dostawczaki mają coś na pace a kierowca cymbał nie opuszcza świateł i dla tego oslepiają, ogólna ignorancja dla wszystkich. :-X
Anonymous - 26-09-2007, 15:05

dokladnie to samo zauwazylem dzis jezdzac po miescie, otoz auta te oslepiaja tylko wtedy gdy lezy cos na pace, a swiadczy to o tym ze maja dosc dobre swiatla ale kierowca cymbal bo ich nie opuscil.
saphire - 26-09-2007, 19:57

To właśnie takie auta powinny mieć obowiązkowo automatyczne poziomowanie świateł jak w ksenonach.
cns80 - 08-11-2007, 11:33

arturro napisał/a:
dokladnie to samo zauwazylem dzis jezdzac po miescie, otoz auta te oslepiaja tylko wtedy gdy lezy cos na pace, a swiadczy to o tym ze maja dosc dobre swiatla ale kierowca cymbal bo ich nie opuscil.
No właśnie to przetestowałem. Kumpel jechał za mną Jumperem.
Światla dobrze ustawione.
Pokrętło na właściwej pozycji "0".
Paka pusta.
Oślepia nawet w biały dzień.

Coś nie tak z tymi lampami :evil:

saphire - 08-11-2007, 11:43

Są wyżej więc świecą dalej - trzeba je ustawiać ,,do ściany'' a nie do niby-ustrojstwa do regulacji świateł.
cns80 - 08-11-2007, 12:31

saphire napisał/a:
Są wyżej więc świecą dalej - trzeba je ustawiać ,,do ściany'' a nie do niby-ustrojstwa do regulacji świateł.
Nie o to chodzi. Vivaro, Sprinter i T5 tez mają wysoko światła, a nie ma tego efektu.
JCH - 08-11-2007, 12:44

saphire napisał/a:
trzeba je ustawiać ,,do ściany'' a nie do niby-ustrojstwa do regulacji świateł
To "niby usrojstwo do regulacji" na takie pokrętełko, które niweluje różnice pomiędzy samochodami. Trzeba wiedzieć jak się tym posługiwać.
Student - 08-11-2007, 13:55

Chodzi chyba o ustrojstwo na stacji diagnostycznej i faktycznie tym to można sobie tyłek podetrzeć.
saphire - 08-11-2007, 14:32

O te g**na na stacji diagnostycznej mi chodzi. Do niczego to się nie nadaje. Jedyny porządny sposób regulacji świateł to ściana.
Anonymous - 08-11-2007, 17:39

saphire napisał/a:
Jedyny porządny sposób regulacji świateł to ściana.


czyli jak?

cns80 - 09-11-2007, 09:01

JCH napisał/a:
To "niby usrojstwo do regulacji" na takie pokrętełko, które niweluje różnice pomiędzy samochodami. Trzeba wiedzieć jak się tym posługiwać.
Dokładnie tak. Jeśli się wie jak to działa i umie się odczytać wartości na lampach to żadna ściana nie jest w stanie zrobić tego lepiej. Halogeny też powinno się regulować na tym ustrojstwie.
saphire - 09-11-2007, 10:52

dany642 napisał/a:
saphire napisał/a:
Jedyny porządny sposób regulacji świateł to ściana.
czyli jak?


Ano stajesz przed ścianą w określonej odległości, rysujesz na niej odpowiednie kreski i regulujesz oba światła tak by odcięcie światłocienia pokrywało się z tymi kreskami - opis co i jak jest np. w Workshop Manualu do Carismy:




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group