To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Wysokie spalanie - sonda lambda? Jaka?

Anonymous - 27-09-2007, 15:51
Temat postu: [CA1A 1.3] Wysokie spalanie - sonda lambda? Jaka?
od niedawna jestem posiadaczem Colta CAO 1,3 12v. Zalałem dwa tygodnie temu do pełna (z korka już się wylewało). Wskazówka paliwa doszła jednak do trochę ponad 3/4 skali. Przez pierwsze 100km prawie nie drgnęła, jednak po ok. 130km zaczęła lecieć na łeb na szyję. Na wskaźniku widziałem spadek wskazówki prawie po każdych 10km. Teraz przejechałem już 280km a wskazówka jest na 1/4 skali, na moje oko za około 50km zapali się rezerwa. Jeżdże głównie po mieście, często pokonuje od rana ok 3km, ale czy spalanie powinno być tak wysokie? Czytałem na forum że może być winna sonda lambda, auto ma chyba strumienice zamiast katalizatora, albo po prostu jego wkład jest wyciągnięty, bo puszka wygląda na katalizator. Gdzie powinna być umieszczona sonda i ile powinno ich być? U mnie jest jedna pod silnikiem przed pseudo katalizatorem. Jeśli jest to sonda, jaką powinienem kupić? Z tej przez katem wychodzą 4 przewody
Anonymous - 27-09-2007, 16:02

Po pierwsze - jeśli auto jest zatankowane na maksa, wskazówka znajduje się kilka mm nad najwyższą kreską. Jeśli tak nie jest, znaczy że coś jest nie tak. Osobiście obstawiam, że ktoś rozbierał zegary i cofal licznik - tak się dzieje w prawie 100% aut kupowanych z niepewnego źródła.
Dno zbiornika jest natomiast, gdy wskazówka znajdzie się kilka mm poniżej najniższej kreski.
Sonda jest jedna i znajduje się przed katalizatorem.
Sugeruję najpierw sprawdzić spalanie (kilkakrotne tankowanie pod korek i jazda do głebokiej rezerwy, najlepiej na różnych stacjach benzynowych), a dopiero doszukiwać się problemów.

Anonymous - 28-09-2007, 19:17

co ma wskazanie wskaznika paliwa do cofania licznika?

spalanie wynosi prawie 9 litrów! bez przesady, to przecież silnik 1.3, więc coś jest nie tak, skoro auto powinno palić 7 litrów a pali 9 to nie zależy chyba od rodzaju paliwa(orlen). Przesiadłem się z 1,6 na 1,3 dlatego żeby zaoszczędzić, a tutaj okazuje się że 1,3 jest bardziej paliwożerne! Co robić?

Krzyzak - 28-09-2007, 19:45

smooth napisał/a:
co ma wskazanie wskaznika paliwa do cofania licznika?

to, ze jak sie cofa licznik mechaniczny, to trzeba wyjac wskazowki m.in. wskaznika poziomu paliwa i nie zawsze da sie je zalozyc w to samo miejsce

Hugo - 28-09-2007, 22:54

smooth napisał/a:
spalanie wynosi prawie 9 litrów! bez przesady, to przecież silnik 1.3, więc coś jest nie tak, skoro auto powinno palić 7 litrów a pali 9
Koleżanki CAO 1.3 też tyle pali.
Anonymous - 29-09-2007, 17:08

Hugo napisał/a:
smooth napisał/a:
spalanie wynosi prawie 9 litrów! bez przesady, to przecież silnik 1.3, więc coś jest nie tak, skoro auto powinno palić 7 litrów a pali 9
Koleżanki CAO 1.3 też tyle pali.

i co? nie przejmować się tym? jeździć autem 1,3 które pali więcej niż 1,6?

Hugo - 29-09-2007, 17:26

smooth napisał/a:
i co? nie przejmować się tym? jeździć autem 1,3 które pali więcej niż 1,6?
Dzisiaj rano zabrakło jej paliwa. Spalanie w okolicach 10l/100 km. Więc się tym przejąłem i zajrzałem do filtra powietrza. A on zamiast być biały był niemal czarny :shock: . I aż sztywny. Więc po pierwsze wymiana filtra. Spróbuj.
Anonymous - 29-09-2007, 17:31

tylko ze w twoim przypadku to 1,6 moglo by palic np 11 litrow :) warunki pomiaru spalania u kazdego sa inne takze cieko porownywac spalanie auta w zakorkowaniej warszawie do auta ktore raz na 10km zatrzyma sie na swiatlach
Anonymous - 29-09-2007, 19:14

Hugo napisał/a:
smooth napisał/a:
i co? nie przejmować się tym? jeździć autem 1,3 które pali więcej niż 1,6?
Dzisiaj rano zabrakło jej paliwa. Spalanie w okolicach 10l/100 km. Więc się tym przejąłem i zajrzałem do filtra powietrza. A on zamiast być biały był niemal czarny :shock: . I aż sztywny. Więc po pierwsze wymiana filtra. Spróbuj.


auto jest po wymianie wszystkich filtrow i rozrządu

Hugo - 29-09-2007, 19:49

mugen napisał/a:
warunki pomiaru spalania u kazdego sa inne takze cieko porownywac spalanie auta w zakorkowaniej warszawie do auta ktore raz na 10km zatrzyma sie na swiatlach
Jeździmy praktycznie takie same odcinki i jej 1.3 pali prawie 10l100 km a mój 7-7,5l. Mam nadzieję, że po wymianie filtra powietrza spalanie spadnie, bo jak nie to jest po mnie :biggrin: Chociaż to ona była napalona na Colta, a ja biorąc pod uwagę niskie koszty eksploatacji mojego nie protestowałem :wink:

[ Dodano: 29-09-2007, 19:51 ]
smooth napisał/a:
auto jest po wymianie wszystkich filtrow i rozrządu
Naprawdę nie wiem o co chodzi. Poczytaj forum, bo dużo było na temat wysokiego spalania Coltów 1.3 Mam nadzieję, że nie będę musiał po wwymianie filtra powietrza borykać się z tym samym problemem.
Anonymous - 30-09-2007, 08:19

Moj colt 1.3 tez pali 10l/100 a ma wymienione wszystkie filtry. Jednak dowiedzialam sie ze moze byc to wina zaplonu lub zaworow. Teraz tylko musze znalesc kogos kto sie tym zajmoje. Moze ktos poleca kogos w Olsztynie!!!!
Anonymous - 30-09-2007, 09:33

colcik_zabcia

Auto Serwis Sikorski Autoryzowany Dealer MMC ul. Sielska 43 A
Serwis : (089) 527 10 39, 527 85 10, 527 13 65

ustawialem u nich zawory i bylem zadowolony maja duzo do czynienia z coltami moze cos pomoga :)

Anonymous - 30-09-2007, 17:47

a co myślicie o ustawieniu zapłonu i sprawdzeniu sondy lambda
josie - 30-09-2007, 21:25

smooth napisał/a:
sprawdzeniu sondy lambda


To podstawa jak zmienione filtry wszystkie. Jeszcze regulacja zaworków i sprawdzenie zapłonu.
Sonda uniwersalna NTK Allegro.
Jaki przebieg auta?

Anonymous - 30-09-2007, 21:39

u mnie też było spalanie około 11 litrów zanim wymieniłem przewody wysokiego napięcia i świece !!!! później już wszytko w normie się działo - miasto 6,5l/100


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group