To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - przepustnica-podgrzewanie-bypass

wazu - 28-09-2007, 00:16
Temat postu: przepustnica-podgrzewanie-bypass
Pytanie do znawców, po jakiego czorta doprowadzone jest podgrzewanie do przepustnicy (bypass) z układu chłodzenia (dwa wężyki dołączone do krokowca). Na co może mieć wpływ ten wynalazek i co może spowodować brak tego podgrzewania na skutek np. zapchania wężyka, jego zagięcia itp.
e-gen - 28-09-2007, 01:14

w zimie możesz mieć problemy z przepustnicą
saphire - 28-09-2007, 08:48

Przepływ powietrza ochładza przepustnicę co przy pewnych warunkach może doprowadzić do jej oblodzenia gdy punkt rosy będzie dość nisko i temperatura spadnie w okolice zera. Dlatego przepustnica jest ogrzewana - tak samo jak przy instalacji LPG parownik.
Krzyzak - 28-09-2007, 17:55

no to ja napisze, po co tak naprawde to jest: w przepustnicy jest zawor termiczny, ktory zamyka sie ze wzrostem temperatury silnika
zawor ten steruje kanalem powietrza - wlasnie bypasem, by zimny silnik mial wiecej powietrza nawet przy zamknietej przepustnicy

to jest cala filozofia - nie ma chlodzenia, nie ma problemow zima tylko mozliwe sa problemy przy puszczonym gazie na zimnym silniku

saphire - 28-09-2007, 18:14

Hmm... jak zimny silnik ma mieć więcej powietrza? Toć przecież ma mieć bogatszą mieszankę więc więcej paliwa i mniej powietrza :)

Szkoda że nie cyknąłem ubiegłej zimy fotki z kumpla przepustnicy co mu zamarzła na amen :D bo wąż grzewczy się załamał i nie puszczał ciepłego - normalnie oblodziło ją - fakt że ma LPG ale parownik był ogrzewany normalnie jednak od przepustnicy, przez mikser wszystko to był jeden lód.

Pewnie to podgrzewanie załatwia kilka spraw na raz.

Krzyzak - 28-09-2007, 18:24

Bartku - gdyby mialo podgrzewac przepustnice czy ja chlodzic, to kanal wodny bylby naokolo niej! A jest doprowadzony TYLKO do bypasu i TYLKO taka jest jego funkcja.
Zauwaz, ze przy zimnym silniku sa tez wyzsze obroty - wlasnie dlatego, ze jest wiecej powietrza i stosownie do tego wiecej paliwa.

josie - 28-09-2007, 19:53

Krzyzak napisał/a:
gdyby mialo podgrzewac przepustnice czy ja chlodzic, to kanal wodny bylby naokolo niej! A jest doprowadzony TYLKO do bypasu i TYLKO taka jest jego funkcja.


A ja się nie zgodzę:)
C52 nie ma żadnego bypass'u, a przepustnicę ma całą grzaną.

Krzyzak - 28-09-2007, 20:03

a co? kroiles ze wiesz? :P
faktem jest, ze C5x nie ma bypasu - po co jest tu grzana, to nie wiem

saphire - 28-09-2007, 20:58

Jeszcze nie miałem przyjemności ani potrzeby rozbierać przepustnicy od 4G93 ale wierzę ci na słowo, że skoro tu jest kanał tylko do bypasu to takie widać było zamierzenie projektantów i tak ona działa. :)
Anonymous - 29-09-2007, 00:54

Przepustnice sterowane elektronicznie też nie posiadają bypasu, a są podgrzewane. Głównym celem tego rozwiązania jest zapobieganie oblodzeniu. Zawarta wilgoć w powietrzu w warunkach jakie występują w okolicach przepustnicy skrapla się i zamarza.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group