Carisma - Techniczne - przepustnica-podgrzewanie-bypass
wazu - 28-09-2007, 00:16 Temat postu: przepustnica-podgrzewanie-bypass Pytanie do znawców, po jakiego czorta doprowadzone jest podgrzewanie do przepustnicy (bypass) z układu chłodzenia (dwa wężyki dołączone do krokowca). Na co może mieć wpływ ten wynalazek i co może spowodować brak tego podgrzewania na skutek np. zapchania wężyka, jego zagięcia itp.
e-gen - 28-09-2007, 01:14
w zimie możesz mieć problemy z przepustnicą
saphire - 28-09-2007, 08:48
Przepływ powietrza ochładza przepustnicę co przy pewnych warunkach może doprowadzić do jej oblodzenia gdy punkt rosy będzie dość nisko i temperatura spadnie w okolice zera. Dlatego przepustnica jest ogrzewana - tak samo jak przy instalacji LPG parownik.
Krzyzak - 28-09-2007, 17:55
no to ja napisze, po co tak naprawde to jest: w przepustnicy jest zawor termiczny, ktory zamyka sie ze wzrostem temperatury silnika
zawor ten steruje kanalem powietrza - wlasnie bypasem, by zimny silnik mial wiecej powietrza nawet przy zamknietej przepustnicy
to jest cala filozofia - nie ma chlodzenia, nie ma problemow zima tylko mozliwe sa problemy przy puszczonym gazie na zimnym silniku
saphire - 28-09-2007, 18:14
Hmm... jak zimny silnik ma mieć więcej powietrza? Toć przecież ma mieć bogatszą mieszankę więc więcej paliwa i mniej powietrza
Szkoda że nie cyknąłem ubiegłej zimy fotki z kumpla przepustnicy co mu zamarzła na amen bo wąż grzewczy się załamał i nie puszczał ciepłego - normalnie oblodziło ją - fakt że ma LPG ale parownik był ogrzewany normalnie jednak od przepustnicy, przez mikser wszystko to był jeden lód.
Pewnie to podgrzewanie załatwia kilka spraw na raz.
Krzyzak - 28-09-2007, 18:24
Bartku - gdyby mialo podgrzewac przepustnice czy ja chlodzic, to kanal wodny bylby naokolo niej! A jest doprowadzony TYLKO do bypasu i TYLKO taka jest jego funkcja.
Zauwaz, ze przy zimnym silniku sa tez wyzsze obroty - wlasnie dlatego, ze jest wiecej powietrza i stosownie do tego wiecej paliwa.
josie - 28-09-2007, 19:53
Krzyzak napisał/a: | gdyby mialo podgrzewac przepustnice czy ja chlodzic, to kanal wodny bylby naokolo niej! A jest doprowadzony TYLKO do bypasu i TYLKO taka jest jego funkcja. |
A ja się nie zgodzę:)
C52 nie ma żadnego bypass'u, a przepustnicę ma całą grzaną.
Krzyzak - 28-09-2007, 20:03
a co? kroiles ze wiesz?
faktem jest, ze C5x nie ma bypasu - po co jest tu grzana, to nie wiem
saphire - 28-09-2007, 20:58
Jeszcze nie miałem przyjemności ani potrzeby rozbierać przepustnicy od 4G93 ale wierzę ci na słowo, że skoro tu jest kanał tylko do bypasu to takie widać było zamierzenie projektantów i tak ona działa.
Anonymous - 29-09-2007, 00:54
Przepustnice sterowane elektronicznie też nie posiadają bypasu, a są podgrzewane. Głównym celem tego rozwiązania jest zapobieganie oblodzeniu. Zawarta wilgoć w powietrzu w warunkach jakie występują w okolicach przepustnicy skrapla się i zamarza.
|
|
|