To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 4G63] Problem z elektryka - radio

Anonymous - 29-09-2007, 15:40
Temat postu: [E33A 4G63] Problem z elektryka - radio
Witam, mam taki problem, moje radio (nie rozwlekajmy sie nad tym jakie to itd) gubi wszystkie ustawienia po wylaczeniu silnika. Po przeanalizowaniu wszystkich rzeczy doszedlem ze problem tkwi raczej w instalacji elektrycznej w aucie bo cb radio (podlaczone pod zapalniczke) takze nie dziala gdy silnik jest wylaczony. I teraz proste pytanie czy da sie to jakos zmienic nie prowadzac oddzielnych kabli od akumulatora. Moze to kwestia jakiegos bezpiecznika? Znacie moze jakis sposob.
Wook@sH - 29-09-2007, 15:47

Czy to sie zaczęło dziać nagle czy zawsze tak było?
Pytam o to boja mam u siebie radio pod kluczyk podpięte a pamięć radia pod stałe zasilanie. Czyli wraz z wyciągnięciem kluczyka radio sie wył. Przez jakiś czas mailem tez pamięć podpięta pod kluczyk i tez nie pamiętał stacji po krótkim czasie.

Anonymous - 29-09-2007, 18:42

Odkad wsadzilem radio tak jest tylko nie mialem czasu sie tym zajac. poprostu jakis czas temu kupilem radio wsadzilem kostke i wsio nic nie robilem. podsumowujac tak jest odpoczatku. Problem jest jeszcze taki ze ja mam dwie lewe rece do elektryki w autach wiec potrzebuje jakiegos tutoriala w stylu ktory kabelek z czym zamienic albo z czym polaczyc ewentualnie pomocy (oczywiscie za jakies piwko czy cos).
Wook@sH - 29-09-2007, 18:59

Czyli najprawdopodobniej jest tak jak przypuszczałem że zasilanie masz podłączone pod stacyjkę i sie odcina wraz z wyjęciem kluczyka.
czyli musisz pociągnąć + z jakiegokolwiek miejsca z samochodu i podpiąć pod najczęściej pomarańczowy(lub po prostu taki na którym pisze memory) kabelek pamięci radia.
Wówczas radio sie będzie wył razem z wyciągnięciem kluczyka ale pamięć będzie podtrzymana.

kojot128 - 01-10-2007, 23:08

wystarczy taka zamiane zrobić na kostce która podpinasz do radia, pewnie masz przejście z oryginalnych kostek na iso i tu przesyaw kabelki... kwestia zamiany zasilania "po kluczyku" z zasilaniem stałym - pamięcią a jescze polecam strone http://www.studio24.prv.pl/
Anonymous - 19-10-2007, 13:16

Miałem identyczny problem - kupiłem Galanta i od razu radyjko - niestety musiałem puścić dodatkowo sasilanie tzw. stałe i wpiąć je w kostkę.

p.s. czy zauwarzyłeś też że zegar się resetuje? Jeśli tak to 100% musisz się posilić dodatkowym zasilaniem - ja wziąłem z bezpiecznika od centralki i tupie od 2 miesięcy bez problemu.

waldi-1 - 20-10-2007, 19:14

w radiu trzeba podłączyc dwa zasilanie takie teraz robia jedno pod stacyjke a kolejne pod stałe zasilanie np pod zegarek, jeśli przekrecisz zapłon i wyłaczysz go radio zgaśnie ale jeśli wcisniesz w radiu start włączy sie to po to aby móc słuchać na postoju , a i pamiec będzie przy tym podtrzymywana
guzer - 09-02-2009, 21:58

witam

wlasnie tez chce podpiac radio, mam taka kostke iso ktora moge podpiac w te orginalne wejscia ale nie dziala, tzn zasilanie chyba nie dziala, dlatego gdze je podpiac?

waldi-1 - 10-02-2009, 09:00

w tej kostce masz dwa wejscia plus mozesz je razem ze sobą złączyc i podpiąc pod plus
siudii - 10-02-2009, 13:10

I w samochodzie i w kostce powinieneś mieć dwa plusowe: żółty i czerwony. Żółty to stały plus (podtrzymujący pamięć oraz zasilający) a czerwony to plus po zapłonie (ACC), uruchamiający radio. Musisz te dwa kable z kostki (żółty i czerwony) podłączyć do stałego plusa, najlepiej do kabla żółtego w instalacji i radio będzie mogło pracować cały czas. Oczywiście w instalacji samochodu wcześniej sprawdź miernikiem czy to na pewno ten przewód, bo z tym bywa różnie.

[ Dodano: 10-02-2009, 14:51 ]
Może żeby lepiej zobrazować dodam taką rozrysówkę:

guzer - 10-02-2009, 18:01

dzieki dzieki wielkie :)

[ Dodano: 11-02-2009, 16:02 ]
siudii napisał/a:
I w samochodzie i w kostce powinieneś mieć dwa plusowe: żółty i czerwony. Żółty to stały plus (podtrzymujący pamięć oraz zasilający) a czerwony to plus po zapłonie (ACC), uruchamiający radio. Musisz te dwa kable z kostki (żółty i czerwony) podłączyć do stałego plusa, najlepiej do kabla żółtego w instalacji i radio będzie mogło pracować cały czas. Oczywiście w instalacji samochodu wcześniej sprawdź miernikiem czy to na pewno ten przewód, bo z tym bywa różnie.

[ Dodano: 10-02-2009, 14:51 ]
Może żeby lepiej zobrazować dodam taką rozrysówkę:
[url=http://img247.imagev...8lo.jpg]Obrazek[/URL]



czyli tam gdzie jest podtrzymacie i + to mam to spiac w 1 kabel ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group