To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - Twardy pedal sprzegla

Artii - 30-09-2007, 11:47
Temat postu: Twardy pedal sprzegla
Wsiadam dzis rano do misia i czuje ze cos jest nie tak ze sprzeglem. Konkretnie to bardzo twardy jest pedal. Co to oznacza?
Adaho_krak - 30-09-2007, 12:27

Ja tak miałem u siebie w Klipsie, powodem była "łapa" od sprzęgła w skrzyni, a konkretniej sworzeń na którym sie przesuwa, był nienasmarowany. Mój mechanik dostał sie tam przez jakiś otwór "interwencyjny", psiknoł smarem w płynie do wysokich temperatur i od pół roku spokój :)
Artii - 30-09-2007, 12:55

Mogłbyś cos wiecej napisac o tym otworze interwencyjnym bo mam pilny wyjazd dzis i przydaloby sie cos z tym zrobic. Można tam psiknąć WD 40?

Szczerze mowiac myslalem ze to cos z pompka sprzegla.

Adaho_krak - 30-09-2007, 14:41

Artii napisał/a:
Mogłbyś cos wiecej napisac o tym otworze interwencyjnym


Jak wejdziesz pod autko, to między skrzynią i silnikiem (przynajmniej u mnie) jest dziurka zaślepiona gumką, i jak wyjmiesz tą gumkę to masz dostęp do komory sprzęgła. Jak poświecisz lampką to zobaczysz w środku łapę sprzęgła i sworzeń który ją podtrzymuje. Trzeba psiknąć na ten sworzeń, ale tak, żeby nie psiknąć ani na tarcze sprzęgła, ani na koło zamachowe i później poruszać pedałem sprzęgła.

Artii - 30-09-2007, 16:54

wd 40 mozna psiknać?
Adaho_krak - 30-09-2007, 19:28

Artii napisał/a:
wd 40 mozna psiknać?


Na chwilkę pomoże, WD40 to bardziej odrdzewiacz, niż smar :( Ale lepszy rydz, niż nic :)

Artii - 01-10-2007, 22:08

Wczoraj poszedlem do misia cos podzialac z tym sprzeglem no i wszystko samo sie naprawilo.Moglby ktos napisac co to znaczy jesli objawy same zniknely po kilkukrotnym wciskaniu pedalu sprzegla?
Anonymous - 01-10-2007, 22:31

Adaho_krak napisał/a:
Mój mechanik dostał sie tam przez jakiś otwór "interwencyjny",


to jest guma, która niedopuszcza żeby woda się lała do sprzęgła przez łapę. Jest ruchoma i nie można zamknąć jej szczelnie, dlatego w miejscu poruszania jest guma. A pod nią jest sworzeń na którym łapa chodzi. U mnie akurat popiskuje co świadczy że jest sucho ;)

Artii - 08-10-2007, 12:27

Dzis problem sie powtorzyl jednak po kilkukrotnym nacisnieciu twardego sprzegla wszystko wrocilo do normy.

Czy otwor interwencyjny jest napewno w 4G15? Ma ktos moze fotke bo nie moge go zlokalizowac :( .

Krzyzak - 08-10-2007, 17:21

nie ma tego otworu - tam kreci sie caly walek a nie tylko widelec
w skrzyni F5M21 trzeba ja zdjac i nasmarowac w srodku takie filce, ktore dalej nawilzaja walek

josie - 08-10-2007, 20:26

Tak jak Krzyzak pisze - walek obraca sie w obudowie, do tego lubi sie w niej przytrzec.
Możesz spróbować go psiknąć z zewnątrz - w miejscu gdzie wchodzi w obudowę - powtórzyć zabieg codziennie przez kilka dni. Potem jak odpuści kilka razy olejem, najlepiej podgrzanym

Artii - 09-10-2007, 00:59

Josie mozesz dokladnie opisac gdzie jest ten walek?
Moze masz jakas fotke na ktorej go widac?

josie - 09-10-2007, 01:25

Chyba nie mam fotki. Ale tak - wysprzęglik przy skrzyni popycha taką łapkę i ta łapka połączona jest z wałkiem który wchodzi do wewnątrz skrzyni. I w tym miejscu gdzie wchodzi psikasz. Jak zobaczysz na żywo to skumasz:)
Hugo - 09-10-2007, 08:41

Krzyzak napisał/a:
nie ma tego otworu - tam kreci sie caly walek a nie tylko widelec
w skrzyni F5M21 trzeba ja zdjac i nasmarowac w srodku takie filce, ktore dalej nawilzaja walek
A jak to jest w skrzyni F5M22 w Colcie CAO 1.6? Jest otworek przez który da się nasmarować wałek?
Krzyzak - 09-10-2007, 14:52


tu jest srodek F5M21 - jak widac do smarowania trzeba zdjac skrzynke

Hugo, szczerze: nie pamietam. Robilem juz taka skrzynie i nie pamietam. Tym bardziej, ze np. 4G37 ma tez skrzynke F5M22 i tam jest guma oslaniajaca widelec - tu mozesz prysnac. Ale 4G92 ma inna skrzynke (z serii F5M22, ale inna) i nie pamiatem czy ma widelec czy walek.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group