[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] POMOCY!!! Sprzęgło czy skrzynia ???!!!
Anonymous - 30-09-2007, 21:13 Temat postu: [CA1A 1.3] POMOCY!!! Sprzęgło czy skrzynia ???!!! Jadę sobie miśkiem, dojeżdżam do skrzyżowania, zwalniam hamując silnikiem, dokładam hamulec, sprzęgło i wrzucam luz, puszczam pedał sprzęgła i ... auto bulgocze i trzęsie jakby było dalej na biegu na bardzo niskich obrotach po czym gaśnie. No to ja sprzęgło wciskam, odpalam ale biegu już żadnego wrzucić nie mogę. Przy wyłączonym silniku biegi wchodzą. Co się mogło stać i ile mam szykować dzięgów !!!!
Anonymous - 30-09-2007, 22:00
obstawiam w 99%, że tarcza sprzęgła - ale żeby być pewnym dopiero po wyjęciu się przekonasz w 100%.
wichura1 - 30-09-2007, 22:21
Sprzęgło wysprzęglane mechanicznie (linka)? Czy hydraulicznie? Z tego co piszesz nie możesz wrzucić biegu, bo nie wysprzęgla.
Anonymous - 30-09-2007, 22:40
wichura1 napisał/a: | Sprzęgło wysprzęglane mechanicznie (linka)? Czy hydraulicznie? Z tego co piszesz nie możesz wrzucić biegu, bo nie wysprzęgla. |
Aż tak się nie znam. Colt jest 1.3 12V z 1993 roku
[ Dodano: 30-09-2007, 22:54 ]
Następnym objawem mogącym świadczyć o uszkodzeniu tarczy sprzęgła są szarpania przy ruszaniu. Za ten dyskomfort odpowiadają zużyte tłumiki drgań skrętnych. Takie uszkodzenie może pojawić się bardzo szybko w wyniku ostrej i „szarpanej” jazdy. Okładziny mogą być w całkiem dobrym stanie, ale mimo to nie wolno zwlekać z wymianą, gdyż może się zdarzyć, że jedna ze sprężyn tłumika drgań wypadnie z mocowania i zakleszczy się w docisku. Efekt będzie taki, że nie uda się włączyć biegu, ponieważ nie nastąpi rozłączenie napędu. Podobne objawy pojawią się w wyniku pęknięcia sprężyny docisku. Dodatkowo przy pękniętej sprężynie pojawia się niebezpieczeństwo odłamania się jednego kawałka sprężyny, który może uszkodzić obudowę skrzyni biegów. Brak możliwości włączenia biegu może być także spowodowana uszkodzeniem linki sprzęgła lub, jeśli układ sterowania jest hydrauliczny, jego zapowietrzeniem.
josie - 30-09-2007, 23:03
Levyspor napisał/a: | może się zdarzyć, że jedna ze sprężyn tłumika drgań wypadnie z mocowania i zakleszczy się w docisku |
Miałem tak u siebie. 2 razy - przy koreańskich tarczach
wichura1 - 03-10-2007, 11:30
Pytanie jaka tarcza, bo w tarczach Daikin są tłumiki drgań z gumy elastomerowe.
Żeby sprawdzić jakie sterowanie sprzęgła. Otwierasz maskę i stoisz do niej przodem, jeżeli po prawej stronie na kielichu amortyzatora leży czarny wąż, przykręcony w 2 miejscach do wsporników na pokrywie zaworów, to masz sterowanie linką. Jeżeli po skrzyni biegów idzie wężyk i rurka, a na końcu bolec pchający łapę sprzęgła, to masz sterowanie hydrauliczne.
Anonymous - 03-10-2007, 16:46
Dziś mechanicy zdjęli skrzynię i postawili diagnozę - SPRZĘGŁO IS DEAD !!! Wypadła ze zużytej tarczy sprężyna i ona tak chrzęściła. Kupiłem komplet AISIN u Japaneze, jutro powinienem znów móc śmigać Misiem Ruiną.
josie - 03-10-2007, 22:55
wichura1 napisał/a: | Żeby sprawdzić jakie sterowanie sprzęgła |
Wszystkie 1.3 w tej budzie miały linkę
wichura1 - 04-10-2007, 09:02
Dziwne, bo jak chciałem kupić linkę wszyscy mówili ze hydrauliczne, oprócz tego linka jest dostępna tylko oryginalna Mitsubishi. Może to oznaczać, że wiele tego nie wypuścili, albo robili je za dobre. Moja wytrzymała 14 lat, urwał się fragment odlewu na jej końcu.
|
|
|