To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] czujnik położenia silniczka przepustnicy

brodzky - 05-02-2006, 21:21
Temat postu: [C52A 1.5] czujnik położenia silniczka przepustnicy
Witam

Wczoraj nagle autko stanelo. Dzis przytargalem pod dom i sprawdzilem co komputer ma do powiedzenia. Najpierw wywalil 4 błędy:
13 - miernik temp. powietrza
15 - czujnik położenia silniczka przepustnicy
21 - miernik temp. silnika
25 - czujnik ciśnienia powietrza
Następnie reset kompa (odłączenie minusa z akumulatora) i ponowny test (CE wciąż nie gaśnie):

15 - czujnik położenia silniczka przepustnicy

No i pytanko: czy to jest element krytyczny, koniecznie potrzebny by silnik palił :?:

Jeśli dobrze pamiętam to zamarł wczoraj w momencie gdy wysprzęgliłem więc na wolnych obrotach. Próbowałem odpalać z wciśniętym gazem lecz zero różnicy. Słychać tyknięcie (ale chyba nie z kompa a z tej malutkiej kosteczki schowanej za włącznikami ogrzewanych foteli) oraz pompkę paliwa. Benzyna raczej jest. Tankowałem do pełna i jest wg wskaźnika jeszcze 1/4 baku (340 km więc raczej nie oszukuje). Co tu jeszcze dodać... jak zgasł był ciepły - odpalał i od razu gasnął. Dziś gdy jest zimny jest echo tudzież jakieś czasem kaszlnięcie bym to nazwał.

Co robić? :(

Krzyzak - 05-02-2006, 22:57
Temat postu: Re: czujnik położenia silniczka przepustnicy
brodzky napisał/a:
No i pytanko: czy to jest element krytyczny, koniecznie potrzebny by silnik palił :?:

Na mój stan wiedzy - NIE.
Zainteresowałbym się samym kompem (te błędy wskazują na problemy z zasilaniem czujników z 5V) oraz aparatem zapłonowym. Czy to Colt 1.5 12v?

brodzky - 05-02-2006, 23:56
Temat postu: Re: czujnik położenia silniczka przepustnicy
Krzyzak napisał/a:
brodzky napisał/a:
No i pytanko: czy to jest element krytyczny, koniecznie potrzebny by silnik palił :?:

Na mój stan wiedzy - NIE.


czyli powinien zapalić

Cytat:

Zainteresowałbym się samym kompem (te błędy wskazują na problemy z zasilaniem czujników z 5V) oraz aparatem zapłonowym.

Aparat zapłonowy jak rozumiem ma dać iskrę. Wczoraj jeszcze odpalało więc chyba jest wporzo. Zamierzałem skupić się na tym błedzie. W serwisówce niemieckiej znalazłem opis tego czegoś ale z nimieckim kompletnie mi nie po drodze. Swoja drogą to co udalo mi się rozumieć nt. błędu nr 15 jest tym co opisujesz jako bład 14.

A z komputerem... w sumie i tak muszę te kondensatory wymienić i tak więc chyba go jutro wyjmę. Może pomoże :)

Cytat:

Czy to Colt 1.5 12v?


Tak. Czyżby to był felerny model?

josie - 06-02-2006, 00:52

brodzky napisał/a:
A z komputerem... w sumie i tak muszę te kondensatory wymienić i tak więc chyba go jutro wyjmę. Może pomoże


Wygląda na to że właśnie one Ci padły. I masz jeden z 2 objawów padniętego komputera - pierwszy to taki że ECU wogóle nie diagnozuje błędów, CE świeci cały czas, silnik nie odpala, drugi to Twój - silnik nie odpala, ECU wywala błędy czujników zasilanych 5V.
Masz o tyle dobrze, że wiadomo że ECU jeszcze "dyszy", czyli jest szansa że wylany z kondensatorów elektrolit nie popalił wszystkiego.
Przeczytaj dokładnie stronę Krzyżaka o wymianie - adres w jego profilu.

Silnik odpala bez czujnika położenia silniczka przepustnicy - sam się niejednokrotnie przekonałem.

brodzky napisał/a:
Czyżby to był felerny model?


Nie, kondensatory w ECU padają we wszystkich modelach Mitsu z lat 88-93 mniej więcej.

http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=1317


A tak poza tematem - uważam że info o kondensatorach w ECU powinno wisieć w działach Colt, Lancer, Galant, a przynajmniej Problemy Techniczne.

Bartek - 06-02-2006, 07:02

Wiec w takim razie, kondensatory na 1000000000000% - miejmy nadzieje, ze tylko....
brodzky - 06-02-2006, 13:33

Dobra. Mam kompuer na wierzchu. Kurde zapomniałem aku najpierw wypiac :evil: ale mam nadzieje ze to nic nie spieprzylo. Wygladaja na oryginalne czyil sporo wytrzymaly. Tylko jeden (oznaczony 1 u krzyzaka) ma babelek z boku. Ciekawe jest, ze dwa maja te sama wartosc a sa innych wymiarow. Jade gdzies kupic i znalesc serwis RTV coby mi to wlutowali.

A potem montaz i jazda inauguracyjna :)



pozdrawiam


ps. a pod dywanikiem w rogu mam ok 1 cm lodu :cry:

Hubeeert - 06-02-2006, 14:33

To zanim zaczniesz go naprawiać wysusz dokładnie. :wink: I jeszcze coś - nie śpiesz się, powoli za to dokładnie - to Twoja droga postepowania.
Artii - 06-02-2006, 14:42

brodzky napisał/a:
ps. a pod dywanikiem w rogu mam ok 1 cm lodu :cry:

Czyli wlewa ci sie woda do miska. Jak bedzie cieplo to usun nieszczelnosc. U mnie jakis czas temu plynela sobie mala rzeczka kolo ecu :lol: .

Krzyzak - 06-02-2006, 15:03

brodzky napisał/a:
Ciekawe jest, ze dwa maja te sama wartosc a sa innych wymiarow.

Ale mają inna max. temp. pracy - przyjrzyj się dokładnie. Ja załozyłem wszystkie nowe na 105 * C - tu nie ma na czym oszczędzać.

[ Dodano: Pon Lut 06, 2006 2:04 pm ]
brodzky napisał/a:
Cytat:
Czy to Colt 1.5 12v?
Tak. Czyżby to był felerny model?

Nie, ale w modelu 4G15 koniecznie trzeba zmienić kondziory, oraz awarie cewki zdarzają się częściej niż gdzie indziej.

Artii - 07-02-2006, 10:56

Krzyzak napisał/a:
brodzky napisał/a:
Ciekawe jest, ze dwa maja te sama wartosc a sa innych wymiarow.

Ale mają inna max. temp. pracy - przyjrzyj się dokładnie. Ja załozyłem wszystkie nowe na 105 * C - tu nie ma na czym oszczędzać.


Albo sa na wyzsze napiecie :lol: .

brodzky - 07-02-2006, 11:10

NO tak. na wyzsza temperature i z powodu braku na 16V mam na 25V ale to przeciez nie szkodzi. Wazne zeby pojemnosc byla ta sama.
Artii - 07-02-2006, 11:13

Najwazniejsza jest pojemnosc no i aby napiecie bylo nie nizsze niz w oryginale :) .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group