To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - Czujnik obrotów silnika - problem galant E88

Anonymous - 04-10-2007, 08:24
Temat postu: Czujnik obrotów silnika - problem galant E88
Witam czy posiada ktoś wiedzę na temat istnienia czujnika podającego dane o prędkości obrotowej silnika do obrotomierza bo wprawdzie temat ponawiam ale nadal nie mogę znaleźć przyczyny w dziwnym zachowaniu mojego obrotomierza który wizualnie pokazuje dziwne odczyty (wariuje - wskazówka lata jak szalona po całym zakresie obrotów) a mechanicznie silnik ma normalne obroty i wszystko jest ok.... ? Nie wiem gdzie szukać przyczyny natomiast w amerykańcach konkretnie w Chryslerach taki czujnik istnieje a tam jak wiadomo podobnie jak w Galach też jest wszystko elektronicznie bez linek
Krzyzak - 04-10-2007, 18:51

obrotomierz jest sterowany przez ECU na podstawie oczytow z czujnika polozenia walu
w 6G73 powinien byc pod kolem zebatym walu przy rozrzadzie
tyle, ze gdy ten czujnik szwankuje, to auto nie odpali, wiec skoro dziala normalnie, to albo ECU (watpie, chociaz mialem przypadek uszkodzonego ECU, gdzie wskazowka obrotomierza chodzila od min. do max.) albo sam obrotomierz (predzej)

Anonymous - 06-10-2007, 12:25
Temat postu: Obrotomierz Gal E88
Kolega miał przypadek w Civicu 1.6 że jak obrotomierz wariował a wszystko z pozoru było normalnie to za jakiś czas padał moduł. Jak myślisz Krzyżak szukać sprawnego modułu ??
Krzyzak - 08-10-2007, 16:29

co masz na mysli piszac modul?
Anonymous - 21-10-2007, 21:00

Pisząc o module mam na myśli ten przy cewce zapłonowej. Dla wszystkich zainteresowanych tym tematem bo odkryłem jego rozwiązanie całkiem przypadkiem. Duże podziękowania dla Mitsumaniaka t0masza za naprowadzenie i wkoncu rozwiązanie doskwierającego problemu wariującego obrotomierza. Mianowicie moduł przy cewce zapłonowej odpowiada za obroty silnika. Wyczyszczenie go benzynką i prawidłowe podpięcie a także dokręcenie całkowicie usunęło ten doskwierający problem. Jeszcze raz wielkie podziękowania dla t0masza
Krzyzak - 22-10-2007, 20:54

no ale wlasnie to Ci napisalem - w tym 'module' masz wlasnie optoelektroniczny czujnik polozenia walu
i to on daje impulsy do ECU, ktore potem 'ustawia' obrotomierz

Bartek - 22-10-2007, 21:08

Nie Panowie Krzyzak i MadMax,....

Sprawa sterowania obrotomierzem jest nieco inna.

Kolejność zdarzeń:
-> czujnik położenia wału -> ECU -> Powertransistor -> obrotomierz.....(przy okazji iskra na wlaściwej parze cylindrów i obrót wału) ->

Winny zamieszania - powertransistor - dość typowa usterka tych silników - rzadko ustępuje po wyczyszczeniu styków..... ale może.... nie należy wierzyć w cuda....należy na nich polegać :)

Krzyzak - 22-10-2007, 21:31

ale gdzie jest blad Bartku? - przeciez pisalem w sporym skrocie
mniej wiecej sterowanie obrotomierzem sprowadza sie do drogi:
odczyt z TDC, ECU, obrotomierz
rownie dobrze mozna bylo doprecyzowac wpinajac do tego wszystkiego przetwornik CA obrotomierza itd.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group