Carisma - FAQ - [Carisma] HALOGENY W CARISMIE
Anonymous - 09-02-2006, 16:28 Temat postu: [Carisma] HALOGENY W CARISMIE Mam nw. carismę kupioną od 2 wł. z oznakowania (GLX) wynika że powinna na tamten czas (1997 r.) mieć "full wypas" a nie ma halogenów. Czy ten model tak miał i czy bez zbednych problemów można jej "dołozyć" halogeny? Jeżeli można to jakie oryginalne powinna mieć? Czy trzeba zamontować nową instalację. Wdzięczny za pełne info.
Aaaaaa szczególne dzięki za pomoc jaką udzielił mi "Matejko" w kwesti montażu atrapy (nieoryginalnej)
Chooper - 09-02-2006, 16:33
GLX to nie był fuul wypas jak na tamten czas i GLX może ale nie musi mieć halogenów.
Instalację masz pociągniętą fabrycznie, musisz tylko przeadaptować przełącznik przy drzwiach kierowcy (tam gdzie tylne przciwmgłowe), albo zopatrzyć się w dwuprzyciskowy.
ponadto potrzebujesz same halogeny (oryginalne typu projektor mają okrągłe soczewki wewnątrz których siedzą żarówki H-3)spotykane są czasami na allegro. przykład masz u mnie na samochodzie (klikac na WWW pod podpisem)
I wtedy jeszcze zaślepki w zderzak z otworami na halogeny.
Są jeszcze takie prostokątne od Renault'a jak ma Matejko, ale praktycznie są nie do dostania, chyba, że jakiś rozbtek sie trafi, w którym ocalały przypadkiem
Anonymous - 09-02-2006, 16:40
Chooper napisał/a: | musisz tylko przeadaptować przełącznik przy drzwiach kierowcy |
Chooper a co wg Ciebie znaczy przeadaptować - wymienić na "dwuzakresowy" czy odpowiednio podłączyć?
Chooper - 09-02-2006, 16:41
tu jest jeden oryginalny projektorek, ale bez ramion mocujących
tu jest panel z przełącznikiem od halogenów z przodu
pozdrawiam
Za uzywanie halogenów z przodu w sytuacjach tego niewymagających, też sie czep[iają, i tak naprawdę kozysta sie z nich przede wszystkim jak jest mgła, czyli równocześnie z tylnym, to moznaby podłaczyć na sztywno razem, ale wtedy np. nie da rady jeździć na halogenach jak poterzbujemy oswietlić sobielepiej pobocze gdzieś na zadupiu w nocy..:roll:, no bo jak...z włączonym tylnym?
Osobiście, zamontowałbym gdzieś dodatkowy włącznik pod/w kokpicie, bo ten panell prze drogi troche
Matejko - 09-02-2006, 17:32
podlaczenie to bulka z maslem, sam przerabialem bo przelozylem z htb do sedana, cala instalacja jest, jedyny problem mialem z odnalezieniem wtyczki do wlacznika od przednich halogenow bo sie schowala pod wiazka
Anonymous - 09-02-2006, 18:13
Chooper napisał/a: | Za uzywanie halogenów z przodu w sytuacjach tego niewymagających, też sie czep[iają, i tak naprawdę kozysta sie z nich przede wszystkim jak jest mgła, czyli równocześnie z tylnym, to moznaby podłaczyć na sztywno razem |
Tylne mają dośc precyzyjnie określone warunki uzywalności (widzialność poniżej 30(?) m), a przednie już nie. Poza tym przednich można uzywać nawet przy dobrej widocznosci na "drodze krętej", więc chyba warto zamontować dwa wyłączniki.
krzysio1972 - 10-02-2006, 10:44
Ja do carismy 1.6 gl z 95 tez zalozylem halogeny, instalacja byla. Nie trzeba kupowac calego panelu wystarczy sam wlacznik do przeciwmgielnych, ja zaplacilem 50pln. Ale trzeba uwazac bo sa 2 rodzaje, ja mam, ze tak powim mechaniczny, a nowsze maja 'dotykowy', jest troche inne zasilanie i kostka.
Anonymous - 10-02-2006, 14:10
Tego "dotykowego" w ogóle się nie wciska?
Bo jeśli tak, to chyba lepiej jego właśnie kupić, bo te poprzednie notorycznie się "zawieszały" - w każdym razie u mnie.
krzysio1972 - 10-02-2006, 14:20
Alek napisał/a: | Tego "dotykowego" w ogóle się nie wciska? |
Tak, przyciskasz raz wlaczasz, przyciskasz drugi raz wylaczasz (nie pozostaje wcisniety). Ale wymaga innego podlaczenia i malej przerobki w starszych modelach, ja juz nie chcialem nic przerabiac i dokupilem wersje wciskana, z ktora ja nie mam problemow.
Matejko - 10-02-2006, 16:38
Alek napisał/a: | bo te poprzednie notorycznie się "zawieszały |
bo sie lubialy topic w srodku, jakis taki plastik i przez to sie "zawieszaly"
Marcino - 11-02-2006, 12:03
A oprócz originalnych, halogenów, jest cos godne polecenia??? Nie chciałbymn wydawac 350zł za komplet uzywanych ori + zaslepki, ale wsadziłbym cos innego , jakies soczewki lub podobne. Moze ktoś z Was ma pomysł lub wie gdzie znalesc dobry halogen a nie chińskie swiecidełko...
Pozdrawiam
Anonymous - 12-02-2006, 16:44
krzysio1972 napisał/a: | przyciskasz raz wlaczasz, przyciskasz drugi raz wylaczasz (nie pozostaje wcisniety) | No to właśnie taki miałem i już po pół roku uzywania nigdy nie chciał zaskakiwać za pierwszym wciśnięciem i słychać było tylko pstrykanie przekaźnika - dotyczyło to zarówno przodu jak i tyłu (wyłącznik był podwójny). ASO nazywało to "zawieszaniem się" i proponowało dwa rozwiązania: wymianę wyłącznika, co kosztowało jednak ok. 300 zł i starczało na pół roku, no może rok, albo męczenie się. Mękę zmniejszało regularne włączanie przeciwmgielnych choćby na chwilę raz w tygodniu, dzięki czemu wyłączniki zaskakiwały "już" za drugim razem, a nie za 3-5.
Kofi - 12-02-2006, 17:19
Ja z tym problemem spotkalem sie juz w wielu samochodach...w sumie to japoncach, niemce troche inaczej rozwiazali wlanczanie swiatel i musze przyznac, ze mi sie ich sposob podoba
Anonymous - 12-02-2006, 21:47
Marcino napisał/a: | A oprócz originalnych, halogenów, jest cos godne polecenia??? Nie chciałbymn wydawac 350zł za komplet uzywanych ori + zaslepki, ale wsadziłbym cos innego , jakies soczewki lub podobne. Moze ktoś z Was ma pomysł lub wie gdzie znalesc dobry halogen a nie chińskie swiecidełko...
Pozdrawiam |
oprocz oryginalnych godne polecenia sa halogeny firmy hella lub podobne tylko ze ceny przyprawiaja o zawrot glowy.
ori halogeny sa bardzo dobrym rozwiazaniem i swiece naprawde niezle i spokojnie mozna je kupic za 200zl za komplet tylko nalezy zwrocic uwage aby kupic je z uchwytami pozwalajacymi przymocowac soczewke do zderzaka - taki uchwyt oddzielnie praktycznie nie do dostania.
luk_szc - 13-02-2006, 00:29
Ja ma soczewki Hella / Audi (Slowenia ) po 40 PLN sztuka z Wolumenu - tak wiem , tak - źle , syf , kiła i mogiła i złodziejstwo (jak ma 50 sztuk takich samych to raczej z kradzieży nie są ) Świecą bardzo przyjemnie odcięcie na dolnej połówce tak, że nie nie oślepiają - polecam .
|
|
|