Carisma - Techniczne - [Cari 1.8] Twarde zawieszenie.
Anonymous - 12-10-2007, 01:01 Temat postu: [Cari 1.8] Twarde zawieszenie. Witam wszystkich!.
Domyslam sie ze wszystkie carismy z lat 95 do 98 maja[raczej] twardo zestrojone zawieszenie a jako ze w mojej okolicy drogi sa... dziurawe wiec nasunelo mi sie pytanie.
1.: Odnosnie sprezyn -czy mozna zamontowac sprezyny od cari
po roku 99 do cari przed modernizacja{96r}?.Czytalem ze cari po 99 jest bardziej "miekka" -...a moze zmiana opon na 60 lub 65 by cos pomoglo!?,teraz mam 195/55/15.
pyt2 jest troche"inne" -Co oznacza symbol A/P na wyswietlaczu od klimatronika?.
saphire - 12-10-2007, 08:14
Chyba nie pasują do Cari sprzed liftu sprężyny po lifcie przynajmniej z przodu - z tyłu nie wiem.
Co do opon - ja mam 185/65/14 zatem wysokość opony to 185*65%=120.25 mm
Ty masz 195/55/15 więc wysokość opony to 195*55%=107.25
U mnie już jest dość twardo (dużo bardziej niż w renówkach, oplach czy cytrynach) ale takie kapcie jak u ciebie to już w Cari przed liftem naprawdę musi ostro trząść
Anonymous - 12-10-2007, 17:56
Dzieki saphire!.
Tez tak mi sie wydaje ze do przodu to raczej nie sa takie same[podobne] w obu modelach,ale do tylu to moze,moze...!.Jeszcze sie popytam ...a moze cos od VOLVO po 99 -oni mniej "narzekaja" ;-}.
Anonymous - 20-10-2007, 23:07
ja tez mam ten sam problem i juz nie wiem jak z tym walczyc
wszystko sie telepie na dołach
Matejko - 21-10-2007, 03:54
co innego telepie ze zuzycia a co innego ze jest za sztywne
Anonymous - 21-10-2007, 05:12
U mnie też telepie nieziemsko na dołach.
Z felg 15" zrezygnowałem na rzecz R14 i wyzszego profilu 195/60 bo inaczej nie dało sie jeździć.
Zaznaczam, że sprawnosć amortyzatorów jest idealna u mnie po badaniu technicznym, żadych luzów w zawieszeniu.
poza tym twardość to w głównej mierze sprężyna ale nie tylko, wazna tez jest sama charakterysyka amortyzatora, amory również dzielą sie na miękkie, twarde itd...
wiele osób wspominało, że auto zaczyna nabierać komfortu po wymianie na KYB, nie wiem, póki co zostaję przy oryginale ale jak cos to bedę zmieniał tylko na te markę.
Podsumowujac: "na poligonie" pierwsze co to bym wywalił kapcie na profilu 55.
Odczuwalną różnicę też zauważyłem przy tych samych rozmiarach a oponach różnych marek.
Np michelin był dosyc miękki, a po załozeniu japońskich falkenów auto straciło na komforcie.
Ostatnia sprawą jest ciśnienie w kołach - też ma wpływ...
Anonymous - 21-10-2007, 22:59
Ciśnienie mam po 1.9{moze troche i małe ale... środka bieznika jeszcze mi nie tnie},amory nie wiem jakie są -na tył wymenie sobie na KYB'y.
Nadal mam problem ze spręzynami bo nie wiem czy pasują od cari po 99roku!?.
Na zime mysle załorzyć opony 185-195/65 na 15,tylko sie zastanawiam czy nie będą o cos obcierać?,bo co do "lekkiego" przekłamania licznika to... nic!!!
Anonymous - 21-10-2007, 23:05
środek bieżnika to akurat tnie przy duzym ciśnieniu
Ze sprężynami nie pomogę...
Co do opon na zimę nie bierz 195 !.
185 max, ja ostatnio kupiłem po swoich doświadczeniach znów 175/70 R14
Szersze - wyzsze obcierać mogą, juz sie to zdarzyło kilku userom, poczytaj forum...
|
|
|